NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Elf dla SKM Warszawa będzie homologowany. Pesa: Znajdziemy chętnego na ten pojazd

| Jakub Madrjas 18.10.2019 13,8k

Elf dla SKM Warszawa będzie homologowany. Pesa: Znajdziemy chętnego na ten pojazd
fot. Pesa
Pierwszy pociąg Elf 2, który miał zostać dostarczony SKM Warszawa odbył wczoraj testy z prędkością 160 km/h. Mimo decyzji przewoźnika o rozwiązaniu umowy, producent dokończy dopuszczenie do ruchu (tzw. homologację) pierwszego pojazdu.
Jak informowaliśmy wczoraj, warszawska Szybka Kolej Miejska odstąpiła od umowy z Pesą na dostawę od 13 do 21 nowych pociągów. Zarząd SKM podkreślał, że został poinformowany przez CUPT, że zmiana terminów dostaw pojazdów i niektórych innych warunków umowy może się wiązać z zatrzymaniem dofinansowania unijnego dla 25% wartości kontraktu, czyli nawet 100 mln złotych. Producent był zaskoczony decyzją przewoźnika.

Jak podkreśla producent, pierwszy pociąg dla przewoźnika jest już gotowy. - Pierwszy pojazd dla SKM właśnie rozpoczął badania testowe, a wczoraj pomyślnie odbył jazdy z prędkością 160 km/h. Wkrótce wyjedzie na badania na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie - mówi "Rynkowi Kolejowemu" dyrektor komunikacji Pesy Maciej Grześkowiak. 

Pesa szybko podjęła decyzję o dalszym losach wyprodukowanych już częściowo Elfów. - Jesteśmy przekonani, że bez problemu znajdziemy chętnych do wynajmu, a nawet kupna zarówno tego pojazdu, jak i pozostałych kilku egzemplarzy, które znajdują się na różnych etapach produkcji - mówi Grześkowiak. 

Jego zdaniem sytuacja, mimo zasądzonych przez SKM kar umownych, może pod pewnymi względami zadziałać na korzyść producenta. - Dzięki uwolnieniu mocy produkcyjnych możemy sprawniej i szybciej dokończyć dostawy ostatnich Link-ów dla DB, pociągów ATR220Tr dla Trenitalii (Kolei Włoskich) oraz zamówienia na pojazdy 760M dla Kolei Białoruskich - wylicza Grześkowiak.

- Mamy stabilną sytuację, jeśli chodzi o produkcję oraz dostępność zasobów, zarówno finansowych, jak i materiałowych, w kwestii realizacji pozostałych kontraktów. Pod koniec miesiąca podpiszemy nową umowę z Kolejami Małopolskimi i mamy pewność, że zrealizujemy ją w terminie - podsumowuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5