NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Elektryfikacja linii na Hel: plusy i minusy

| mj, pr, Rynek-Kolejowy.pl 31.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-31 11:38:41 Autor: Sugarfree9
---.centertel.pl
no to czekamy na pociąg wakacyjny KS Cieszyn-Hel 2xEN57
2015-12-31 11:38:48 Autor: Sugarfree9
---.centertel.pl
no to czekamy na pociąg wakacyjny KS Cieszyn-Hel 2xEN57
2015-12-31 12:15:20 Autor: Arrivederci
---.255.116.2

Arrivederci
Co za problem do każdego pociągu IC dołączyć w sezonie ze 3 bohuny na odcinku 3city - Hel - 3city jako osobowy przyspieszony?
2015-12-31 12:24:15 Autor: Avejj
---.242.138.101
Aha, czyli ogólnie system przesiadkowy jest bardzo fajny, wszędzie trzeba się przesiadać, ale nie w Trójmieście: tutaj ZDG Tor intensywnie lobbuje, żeby wydać te 120 mln zł, oni na pewno swoje za doradzanie skasują. Przecież tych szynobusów jest tyle, że mogą sobie jeździć w te i we wte, zamiast stać na szopie. Że niby jak na wyświetlaczy pojawi się napis "Gdańsk Główny" to nagle tłumy rzucą się do pociagów?

Bo lepiej wydać 120 mln zł, niż na te 2 miesiące puszczać lokomotywę spalinową i puszczać z Bohunami - przecież 2xSu42 wystarczą.
Jakie to są niby koszty, kiedy Intercity wynajmowało Vectrona za 120 tys. miesięcznie i to się im opłacało, to ile może kosztować użytkowanie dwóch starych manewrówek z wagonami piętrowymi? A przecież wpływy z biletów są wyższe bo więcej osób jeździ. Dlaczego PR-y w wakacje puszczały skłąd wagonowy tylko do Władka, a do Helu niedałosie?

ZDG TOR marzy się kolejny wałek a'la kosmodrom Uć Fabryczna. Mam nadzieję że do tego nie dojdzie.
2015-12-31 12:26:11 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
czasu nie za wiele ale można jeszcze przygotować tabor{wagony piętrowe, lokomotywy} i dobrą ofertę przewozową do nowego sezonu
2015-12-31 12:28:11 Autor: Gość
---.adsl.inetia.pl
Projekt elektryfikacji na Hel będzie miał poważną przeszkodę - warunki atmosferyczne na półwyspie. Silne sztormowe wiatry mogą zrywać przewody trakcyjne - ciągnąc za sobą kosztowne naprawy. Sztormy zimowe przy niskich temperaturach mogą dodatkowo powodować silne oblodzenie sieci - czyniąc ją bezużyteczną. Wydaje mi się że dużo mniej kłopotliwe w eksploatacji było by zabezpieczenie odpowiedniej liczby lokomotyw spalinowych (zwłaszcza dużej mocy) i wagonów.
2015-12-31 12:38:03 Autor: gosc7008
---.dynamic.chello.pl
czy nie możemy mieć w polsce prawdziwych SZT. za ćwierć ceny elektryfikacji moglibyśmy kupić porządne składy na dziesięciolecia. problemem tej trasy są mijanki a nie prąd.

mamy w polsce duży fetysz elektryfikacji..

taka linia do zakopanego, ma drut a jeździ tam mniej niż na hel bo problemem są niskie prędkości i przepustowość


co ciekawe, o ile wiem duńczycy to nawet potrafią łączyć kompatybilne EZT z SZT w jeden pociąg.
2015-12-31 13:07:07 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Elektryfikacja linii na Hel?
Paranoja totalna - to elektryfikcja!

Tak jak napisał @gość - lepszy sztorm i po sieci,
SKM z Gdańska na Hel w cyklu?
kolejna paranoja
jak tam wtedy "sezony" wstawić?

Jaka "aglomeracja trómiejska" od Redy do Pucka?
Tych kilkanaście domków w Redzie-Pieleszewo, Mrzezinie, Żelistrzewie?
właściciele blachosmrodów używają wyłącznie,

poza tym - totalne oszpecenie unikatowego krajobrazu Mierzei stosowanym od 50-ciu ponad lat słupami trakcyjnymi...
2015-12-31 13:20:16 Autor: Stary kolejarz
---.144.rev.vline.pl
Z całym szacunkiem do Pana Profesora Rydzkowskiego ale nie wykazał analizy ekonomicznej czy opłaca się elektryfikacja linii kolejowej nr 213. W artykule pokazano że elektryfikacja to tylko część znikoma zamierzonego celu.
Prawdziwym specjalistą do wyznaczania progów opłacalności elektryfikacji był profesor Czesław Jaworski.
W swoich analizach ujmował wszystkie czynniki mające wpływ na koszty oraz inne mające wpływ na środowisko. Obecnie nie są już tak ważnie koszty inwestycji ale inne czynniki wpływające na środowisko jak spaliny, hałas, zakłócenia, komfort podróżowania, grzanie składów lokomotywami spalinowymi, przygotowanie lokomotyw do pracy, niezawodność i inne. To wszystko można wyznaczyć i przeliczyć na rzeczywiste koszty.
Należałoby dla tej inwestycji przeprowadzić kompleksową analizę, nie tylko ekonomiczną, mającą pokazać czy elektryfikacji linii kolejowej nr 213 jest uzasadniona.
2015-12-31 13:36:01 Autor: dot_PL
---.net.cybernetwmw.com
Moim zdaniem profesor Rydzkowski ma rację, nad elektryfikacją linii na Hel trzeba się poważnie zastanowić, uwzględniając analizę zysków i strat, a nie przyjmować jako prawdę objawioną.
Regularny takt można zapewnić także trakcją spalinową - nie są potrzebne do tego celu EZTy.
Niewątpliwie zelektryfikowana linia przyniosłaby korzyści PKP IC, gdyż odpadła by konieczność zmiany lokomotywy w Gdynii, jednak przy obecnej polityce przewoźnika odbywa się to nader sprawnie.
Kwestię niewystarczającej liczny miejsc można rozwiązać w inny sposób, niż elektryfikując linię i wpuszczając na nią - znajdujące się w wiadomym stanie - EN57, zapewniając dostateczną ilość pojazdów szynowych: wielokrotna trakcja SA136 bądź zakup dłuższych SZT niż trójczłonowe. Koszt takiego rozwiązania jest niewątpliwie mniejszy niż elektryfikacja linii.

Natomiast błędem było wykonanie modernizacji w takiej postaci jak obecnie - rzeczywiście zarządca powinien zadbać na etapie planowania projektu o zbudowanie dodatkowych mijanek na trasie.


Pozdrawiam!
dot_PL
2015-12-31 13:46:26 Autor: GOL
---.dynamic.chello.pl
Tam potrzeba przepustowości a nie elektryfikacji - mijanki wystarczą.
Jak zelektryfikują Kościerzynę i PKM to znajdą się wolne szynobusy, żeby móc puszczać w szczycie dwuskłady, które dają porównywalną liczbę miejsc co kibel.
2015-12-31 13:50:10 Autor: sent
---.net.tauron.pl
Prośba do Redakcji RK - pokażcie ruch AGLOMERACYJNY między KRAKOWEM a KATOWICAMI, gdzie mamy stacje Jaworzno Szczakowa, Oświęcim, Trzebinia, Chrzanów - wnioski do jakich dojdziecie i szok jaki wywołacie zaniedbaniami wprawią niejednego w osłupienie chyba że temat jest celowo wyciszany a jakieś 2-3 milony ludzi nikogo nie obchodzą to przepraszam i pozdrawiam
2015-12-31 13:51:55 Autor: NN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
1. Elektryfikacja na Hel? Przy tamtych warunkach - silne wiatry zrywające sieć - nie ma sensu technicznego.
Poza tym czy ktoś wie podobne problemy (np. korozja solna) są na linii do Świnoujścia? - Chodzi o odcinek wychodzący z lądu na wyspę Wolin.

2. Proszę oddzielać ekonomię od techniki. Mieszanie tych dwóch dziedzin przynosi spore szkody - zwłaszcza dla techniki.

3. Poza tematem, od 1.1.2016 zmienia się nazwa miasta Stargard Szczeciński na Stargard.(za onetem) Czy bez zmian pozostaje nazwa stacji kolejowej?
2015-12-31 13:54:30 Autor: Kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kwestie ekologiczne to także wycinka drzew dla budowy sieci trakcyjnej, podstacji i okablowania oraz późniejsze utrzymanie prześwitu nad torowiskiem; to zanieczyszczenie hasłem - EN57 hałasuje znacznie bardziej niż ciche szynobusy; i wreszcie wspomniane tu problemy z siecią trakcyjną w aspekcie warunków atmosferycznych. Potem może się okazać, że i tak często trzeba wysyłać zastępcze lokomotywy spalinowe ze względu na uszkodzenia sieci. Czy to w zimie, czy przez połamane gałęzie po burzach, bo przecież wycięcia drzew w pasie 30 m. chyba nikt sobie nie wyobraża?
2015-12-31 14:25:59 Autor: Czes
---.dynamic.chello.pl
En57 na Hel! To dopiero postęp i 21 wiek
2015-12-31 14:33:26 Autor: Avejj
---.242.138.101
Linia do Świnoujścia biegnie spory kawałek od morza, więc nie ma żadnych problemów.

Poza tym czy ktoś sobie przypomina, kiedy ostatnio było połamane drzewo na linii helskiej? Bo z linii do Jeleniej było sporo przypadków ostatnio, a z helskiej jakoś nic nie słychać?


Poza tym to oczywiste, że pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne:

-Jeśli chcą SKM w tkacie, to jest potrzebny drugi tor do Władka, bo inaczej w sezonie nie dadzą rady niczego upchać. Koszty rosną na pewno więcej niż dwukrotnie.
-po 2020 i elektryfikacji PKM, wolnych szynobusów będzie tyle że będą sobie mogli wprowadzić takt 15-minutowy
-do tego czasu niech jeżdżą na wagonach z Chojnic, to jest mikroskopijna kwota a likwiduje problem tłoku w wakacje - bo jest oczywiste że przez pozostałe 10 miesięcy będzie wożone powietrze
2015-12-31 16:16:45 Autor: rychu
---.tmodns.net
kibelek wezykujacy i wesolo podskakujacy w drodze na Hel to jest to
2015-12-31 16:25:51 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
żeby wydać te 120 mln zł, oni na pewno
swoje za doradzanie skasują.

hehehe co za koszty dworzec bez sensu remontowany w moich Gliwicach kosztuje 137 mln złotych. Także o czym mówimy to są grosze a sprawa ważna. Jak by to rozpatrywać normalnie bez balcerowych bzdur to już dawno powinna być zelektryfikowana podejrzewam że jak by nieboszczka PRL potrwał z 5 lat dłużej linia ta była by zeletryfikowana. Potrafią we Szwajcarii w najlepszych lokalizacjach widokowych budować sieć elektryczną a tu nagle w bieda Polsce jest problem. I co najciekawsze po 2023 nie będzie tak znaczących dotacji UE ale nikt nie pisze że nie będzie ale na drogi. Na kolej będą są i były Hiszpanie swoją sieć KDP zbudowali już po szale z pierwszymi dotacjami. Powtarzam kolej w UE ma pierwszeństwo bo jest skuteczna i ekologiczna. Jak teraz się nie załapie Hel to po 2023 ma szanse się załapać za to skończy się finasowanie autostrad i ekspresowe.
2015-12-31 17:08:38 Autor: Eurotram
---.lublin.mm.pl
We wzmiankowanym w powyższym tekście artykule poseł Lamczyk zdrowo odleciał. Przede wszystkim patetycznym przerysowaniem jest to "intensywne rozbudowywanie się aglomeracji" w tych rejonach. Tak się składa,że kolej ma sens przy większych skupiskach ludności; jeśli poseł proponuje taką samą ofertę SKM dla wygwizdowa (gdzie jedynymi większymi skupiskami ludności i w sumie jedynymi godnymi zatrzymania stacjami klejowymi są 10-tysięczny Puck i podobnej wielkości Władysławowo; do wioski Hel poza sezonem te 6 par to z zapasem wystarczy,inne osady podobnej wielkości nawet tego nie mają) jak dla 50-tysięcznego Wejherowa,to ja nie wiem czym poseł się raczył w święta,ale mógł to być zabroniony prawem towar...
Co do elektryfikacji odcinka Władysławowo - Hel,to już został przywołany temat sztormów i zalań wiosennych; nie zastanawia nikogo,że Niemcy na UBB (przewozy z taktem godzinnym) nawet nie myślą o elektryfikacji?
Mijanki zdecydowanie TAK,zwłaszcza na sezon się przydadzą,ale reszta? Podliftować trochę Bohunów,niech wytrzymają kilka lat,a za 5 lat PONOWNIE będą dostępne TYM RAZEM WSZYSTKIE składy użytkowane dziś przez SKM na PKM! I wtedy w szczycie będzie można swobodnie puszczać składy 2 x SA136,bo poza sezonem ta trasa nie będzie NIGDY godna czegoś więcej niż regio.
2015-12-31 17:30:29 Autor: Bezdrut
---.play-internet.pl
Elektrofikcja.
2015-12-31 18:27:23 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Świetny pomysł? Dla dwóch miesięcy zwiększonych prżewozow w okresie letnim przeprowadzenie elektryfikacji to kosmiczny pomysł. Jestem temu stanowczo przeciwny. To jest obszar NAtury 2000 wycinanie kolejnych drzew dla widziemisie. Kilku wizjonerów nie bedzie zgody. Niech sobie Pan Rydzynski postawi słup trakcyjny we własnym domu i sie podłączy to moze mu to pomoże. No i kto bedzie płacił za te pociagi kursujące w cyklu i ważące powietrze. Marszałek juz za wożenie powietrza na PKM płaci kokosy. A miało być tak pięknie jak na wyżej opisanej wizji. Zejdźcie z chmur. Dodatkowe tzw mijanki sa potrzebne. Niech se planują i tak nie ma juz kasy.
2015-12-31 21:23:05 Autor: st
---.router7.tygrys.net
Województwo pomorskie to jest ewenement. Może by tak zacząć od podstaw, czyli stworzenia jednej spójnej oferty dla pasażerów z Helu zmierzających do Trójmiasta (bilet metropolitarny, czy wspólny bilet na Przewozy Regionalne i SKM).

Teraz dochodzimy do takiej sytuacji, że pomorskie inwestuje w linie spalinowe, zapominając o głównym ciągu komunikacyjnym, jakim jest trasa w kierunku Tczewa-Malborka. Już obecnie dużo mniejsze Kartuzy mają więcej połączeń z Trójmiastem, niż Malbork.

Problem Helu to problem dwóch miesięcy w roku i można by go rozwiązać prostym sposobem - honorowaniem biletów na osobowe we wszelkich sezonowych TLK na odcinku Gdynia - Hel, czy wyciągnięciem z krzaków składów wagonowych, zwłaszcza piętrowych. Żadna elektryfikacja nic nie da, jeśli dalej nie będzie nowych EZT w Pomorskim.

Najpierw to pomorskie powinno myśleć o tym, w jakim kierunku ma iść kolej, czy w stronę jednej spółki regionalnej i osobnej SKM aglomeracyjnej, czy jednej spółki od tego, czy tego, czy dalej będzie się bawić tak jak teraz.
2015-12-31 22:58:05 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
Lepiej zelektryfikować PKM. Przynajmniej koszty eksploatacji by spadły, a SZT można będzie przekazać na linię na Hel.
W ogóle jak mogli wpaść na budowę PKM w oparciu o trakcję spalinową? Przecież wiadomo, że takie linie mają częsty ruch pociągów, a eksploatacja SZT jest droższa od EZT i opłaca się tylko na liniach o nie za dobrym natężeniu ruchu, czyli np. na Hel poza sezonem. Linii na Hel można także pomóc kupując wagony piętrowe push-pull (Gama+kilka wagonów+wagon sterowniczy). No i trzeba dobudować mijanki.

Ja osobiście PKM-em nie jechałem i ciężko mi zrozumieć kolej podmiejską na ropę. Wiem że wiązałoby się to z elektryfikacją innej linii, z której korzysta PKM, ale korzyści byłyby spore. Zdjęcia przystanków PKM przypominają mi londyńskie Docklands Light Railway, którego najbliższym polskim odpowiednikiem jest polskie WKD.

Warto rozważyć także wyłączenie SKM z Grupy PKP i połączenie go z PKM-em w jedną spółkę.
2015-12-31 23:01:03 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
Co do tej Gamy push-pull to chodzi mi oczywiście o wersję spalinową.
2016-01-01 02:33:32 Autor: wip
---.dynamic.chello.pl
a czemu 2 torów nie pociągnie się od razu z 3 miasta do Władysławowa? nawet do Władysławowa Portu? dalej może być problem dodać drugi tor ale na stacjach można robić mijanki, i na Hel- Jurata tam same lasy są więc można tam chyba spokojnie dodać drugi tor i czemu w Helu nie przedłuży się trasy do samego Portu? przecież tory lezą tam po dziś dzień.
problem nie leży w samej elektryfikacji, chociaż tracić po 20-30 minuty na zmiany lokomotywy w pociągach sezonowych to i tak bardzo dużo ale w braku odpowiedniego taboru (regionalnego) na tej linii bo puszczanie 2 członowego szynobusa czy pociągu złożonego z 3 wagonów w sezonie to jakaś kpina z pasażerów, chyba PR mają jeszcze jakieś bohuny, wszystkich nie zezłomowali? jakieś stare bipy a jak nie mają to pożyczyć piętrusy od KM a nawet dogadać się z KM żeby przedłużyli Słonecznego na Hel, a jak się nie da to pożyczyć wagony piętrowe od kolei czeskich, swego czasu PR czy IC pożyczało wagony od kolei czeskich
2016-01-01 11:00:57 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
Rzeczywiście dziwne jest to, że autor analizy w ogóle nie przywołał możliwości korzystania z wagonów pietrowych, które tak licznie PR marnotrawi i z niewiadomych przyczyn kasuje...
Za to wziął pod uwagę szrot EN57...
Jakby do wyboru były tylko EN57, szynobusy Pesy i nic więcej...

Lokomotywa spalinowa, 3 bohuny i temat załatwiony.
Wagony te były najlepszym rozwiązaniem dla zatłoczonych kierunków. Pamiętam, jak takie wagony jeździły na Gliwice - Częstochowa (5 wagonów w składzie!!!). To był super pomysł. A potem weszły Koleje Śląskie ze swymi krótkimi składami, gdzie ludzie się po prostu nie mieszczą...
2016-01-01 12:43:42 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
na linii helskiej - jak co niektórzy zauważyli - występuje problem braku przepustowości i odpowiedniego taboru. I co się proponuje - elektryfikację ( dla 2 m-cy). czyli wodotrysk w środku bagna ! O ile brak przepustowości bez nakładów ( znacznych) trudno rozwiązać o tyle odpowiedni tabor można "zdobyć". Kwestia "ogarnięcia się" organizatora przewozów ( UM) i realizatora ( PR). Pierwszy musiałby "sypnąć" więcej grosza, drugi "załatwić" odpowiedni tabor. I nie mam tu na myśli śmierdzących Bip czy Bohunów. Tabor piętrowy na miarę XXI wieku posiada w Pl KM. Lub ewentualna "dzierżawa" na okres lata z zagranicy. Wydzierżawienie 4-5 składów ( 3-4 wagonowych z lokomotywami -to kwestia tylko kasy i dobrych chęci. I zapewne nie będzie kosztować 60 - 120 mln.
2016-01-01 16:46:13 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
@z torów plk
Otóż wystarczą bohuny, bo są dostępne i nie trzeba extra kasy.
Bohuny są wagonami
2016-01-01 16:48:16 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
@z torów plk
Otóż wystarczą bohuny, bo są dostępne i nie trzeba extra kasy.
Bohuny są wagonami w bardzo dobrym stanie tech. Nie trzeba drogich zakupów nowych wagonów piętrowych Bombardiera. Wykorzystajmy to, co już mamy.
Potężne oszczędności.
2016-01-01 18:41:52 Autor: Bomber
---.play-internet.pl
Elektryfikacja na tak!!!. Jak źle jest bez drutu można zobaczyć na odcinku Gorzów-Krzyż gdzie spalinowe szynobusy nie dają rady przewieź wszystkich chętnych(połączenia z przedłużeniem do Poznania).Można robić zdjęcia ,wysyłać do UM i nic to nie daje,twierdzą że braki w taborze aby łączyć 2 składy.Wyzywanie konduktorów o bydlęce warunki podróży są tu na porządku dziennym a co oni są temu winni?.Tutaj wyjściem może być przedłużenie połączeń z Berlina do Gorzowa i dalej na Poznań bądź Piłe które obecnie kończą trase w Kostrzynie no ale na to to przyjdzie jeszcze poczekać o ile to jest realne
2016-01-01 20:23:33 Autor: pasażer1985
---.centertel.pl
Idioci i tyle. Pkm i Hel mogą być spalinowe. Okolice Hamburga połączone są Regiobahnami na push-pullach dpalinowych. Z odpowiednim taktem i to działa. Tu kolejny profesorek chce zaistnieć. A może patologia regionalna przestanie bazować tylko na sztach i kiblach? Nie mozna kupić spalinowych Gam, albo Gryfinów? I do tego wagonów sterowniczych piętrowych lub jednopokładowych? A jaki problem zbudować lokomotywę spalinową i do tego elektryczną? O mniejszej mocy typowo pasażerską z vmax 130 km/h na takie lokalne linie, gdzie np. moglaby startować z Chojnic, Kościerzyny lub np
Szczecinka i jecać na Hel bez zmiany lokomotywy? Ustalić moc np. Na 7 wagonów pięttowyc. W sezonie na maxa poza sezonem z 2 lub 3. A szt w takvie uzupelniajacym. Da się ustalić najeiększe potoki na godziny i dni tygodnia. Patologia rehionalna potrafi? Od biedy niech pr kupią trochę wagonów piętrowych od DB, bonanz i sterowniczych, spolonizują, odświeżą i lokomotyw serii 218 czy tam 215 (mylą mi się). Wózki dwuosiowe, push-pull na pewno lepsze od su45 czy su42. Wagony nawet z bocznic DB są w lepszym stanie niż prowskie (mają klimę, wc z zamkniętym odpluwem) itd. W czym problem?
2016-01-01 20:24:18 Autor: pasażer1985
---.centertel.pl
Idioci i tyle. Pkm i Hel mogą być spalinowe. Okolice Hamburga połączone są Regiobahnami na push-pullach dpalinowych. Z odpowiednim taktem i to działa. Tu kolejny profesorek chce zaistnieć. A może patologia regionalna przestanie bazować tylko na sztach i kiblach? Nie mozna kupić spalinowych Gam, albo Gryfinów? I do tego wagonów sterowniczych piętrowych lub jednopokładowych? A jaki problem zbudować lokomotywę spalinową i do tego elektryczną? O mniejszej mocy typowo pasażerską z vmax 130 km/h na takie lokalne linie, gdzie np. moglaby startować z Chojnic, Kościerzyny lub np
Szczecinka i jecać na Hel bez zmiany lokomotywy? Ustalić moc np. Na 7 wagonów pięttowyc. W sezonie na maxa poza sezonem z 2 lub 3. A szt w takvie uzupelniajacym. Da się ustalić najeiększe potoki na godziny i dni tygodnia. Patologia rehionalna potrafi? Od biedy niech pr kupią trochę wagonów piętrowych od DB, bonanz i sterowniczych, spolonizują, odświeżą i lokomotyw serii 218 czy tam 215 (mylą mi się). Wózki dwuosiowe, push-pull na pewno lepsze od su45 czy su42. Wagony nawet z bocznic DB są w lepszym stanie niż prowskie (mają klimę, wc z zamkniętym odpluwem) itd. W czym problem?
2016-01-01 21:53:43 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Bomber - głupszej propozycji niż elektryfikacja linii Kostrzyn - Krzyż nie słyszałem. Chcesz elektryfikować dwu-torową linię o dł. 104 km dla 9 par pociągów osobowych i max 4 pociągów towarowych w tygodniu?? Problemem nie jest elektryfikacja a brak taboru. Jest za mało SA i koniec i kropka. Potrzeba taboru i tyle.
Ja tobie podam przykład: Nadodrzanka jest pod trakcją i co z tego. W niedzielę popołudniowe pociągi do Szczecina to 1x EN57 i podróż na glonojada. I tak jest ciągle i monity podróżnych nic nie dają bo PR oszczędzają. A czemu? Bo PLK wpadła na pomysł że pasażerskie poc. płaci się od brutta a nie od prędkości. I jak masz cięższy skład czyli np 2xEN57 to więcej płacisz. Wg mnie głupota.
Niemcy już z 15 lat temu planowali odbudowę drugiego toru i elektryfikację na odcinku Berlin Lichtenberg - Kostrzyn. I popatrzyli, pomyśleli i policzyli i ... zrezygnowali. Zrobili tylko urządzenia SRK. Od 2006 jeździ NEB na Bombardierach które maja 150 miejsc siedzących ( o 40 więcej niż po polskiej stronie). Ale jak większy potok to doczepiają druga jednostkę i tyle.
2016-01-02 11:38:41 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post Gość:
"Projekt elektryfikacji na Hel będzie miał poważną przeszkodę - warunki atmosferyczne na półwyspie. Silne sztormowe wiatry mogą zrywać przewody trakcyjne - ciągnąc za sobą kosztowne naprawy. Sztormy zimowe przy niskich temperaturach mogą dodatkowo powodować silne oblodzenie sieci - czyniąc ją bezużyteczną. Wydaje mi się że dużo mniej kłopotliwe w eksploatacji było by zabezpieczenie odpowiedniej liczby lokomotyw spalinowych (zwłaszcza dużej mocy) i wagonów."
Dokładnie. Ale jeden profesorek z drugim jak opowiadają głupoty, to nikt nie odważy się go skrytykować bo wyleci z uczelni czy instytutu. Lepiej dołożyć ze 2-3 mijanki, co najwyżej drut do Władka i tam przesiadki na szt czy bohuny door-to-door. Kiedyś w Redzie z peronu 1a odjeżdżały pociągi na Hel, dałosię i ludzie jeździli bipami.
2016-01-02 12:16:32 Autor: Bomber
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post nowy:
"@Bomber - głupszej propozycji niż elektryfikacja linii Kostrzyn - Krzyż nie słyszałem. Chcesz elektryfikować dwu-torową linię o dł. 104 km dla 9 par pociągów osobowych i max 4 pociągów towarowych w tygodniu?? Problemem nie jest elektryfikacja a brak taboru. Jest za mało SA i koniec i kropka. Potrzeba taboru i tyle.
Ja tobie podam przykład: Nadodrzanka jest pod trakcją i co z tego. W niedzielę popołudniowe pociągi do Szczecina to 1x EN57 i podróż na glonojada. I tak jest ciągle i monity podróżnych nic nie dają bo PR oszczędzają. A czemu? Bo PLK wpadła na pomysł że pasażerskie poc. płaci się od brutta a nie od prędkości. I jak masz cięższy skład czyli np 2xEN57 to więcej płacisz. Wg mnie głupota.
Niemcy już z 15 lat temu planowali odbudowę drugiego toru i elektryfikację na odcinku Berlin Lichtenberg - Kostrzyn. I popatrzyli, pomyśleli i policzyli i ... zrezygnowali. Zrobili tylko urządzenia SRK. Od 2006 jeździ NEB na Bombardierach które maja 150 miejsc siedzących ( o 40 więcej niż po polskiej stronie). Ale jak większy potok to doczepiają druga jednostkę i tyle."
Tutaj druta powinni pociągnąć wiele lat temu ale zostało to zaniedbane nie wiadomo przez kogo.104 km no ok ale można jeszcze dociągnąć do Piły będzie więcej.PR brakuje taboru,ale IC chyba stać na to aby puścić 2 sprawne wagony,ale tak nie jest,często w składach (AURORA,OSTERWA,MONIUSZKO) dostępny jest tylko 1 wagon bo 2 jest niedostępny z różnych przyczyn,był taki dzień że z 4 par drzwi w wagonie 2 były niesprawne,innym razem prądu brakowało.Pasażerowie wybierają przesiadki w Krzyżu no ale czemu tu się dziwić,z Szczecina chociaż kursują normalne składy,później wszyscy się dziwią że Gorzowskie TLK-i powietrze wożą i jest pretekst to likwidacji połączeń.Będzie jeszcze gorzej bo od 12 stycznia zawieszają połączenie PB na trasie Szczecin-Wrocław przez Gorzów,Poznań i nie wiadomo czemu,napewno nie przez pustki w autobusie,bo frekwencja w tej relacji zawsze była 100%,pozostaje chyba własny samochód albo łapanie stopa.
2016-01-02 16:11:09 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bomber- tabor, tabor i jeszcze raz tabor. Zobacz ile ludzi tym o 9.00 z Kostrzyna do Poznania przesiada się w Krzyżu na osobowy do Piły. Jak jechałem przed świętami to naliczyłem ponad 30 osób! A ci ludzie jechali dalej w stronę Chojnic i Gdańska.
Żadna TLK na wagonach nie wygra z SA bo te maja rozkładową 120 km/h a składy na lokach tylko 100 km/h. I do tego TLK ruszające z Gorzowa co jest absurdem zamiast z Kostrzyna. Ale jak by jechał z Kostrzyna to by była konkurencja dla BGE. I to jest myślenie IC. Ludzie mają 3 pary osobowych do Poznania + skomunikowania w Krzyżu. TLK z Gorzowa im nie potrzebne.
Pamiętam pospiesznego Chełmianina odjeżdżającego po 9 rano z Kostrzyna do Chełma i Zamościa przez Piłę. W Bydgoszczy był skomunikowany z pospiesznym do Gdańska. Ile ludzi nim jeździło. Ale trzeba był zlikwidować.
2016-01-02 20:48:22 Autor: max2
---.dynamic.chello.pl

max2
Skrócenie postoju Jantara w Gdyni z 40 do 8-10 minut da lepsze efekty czasowe niż elektryfikacja;-P
2016-01-02 22:52:00 Autor: Bomber
---.play-internet.pl
No dobrze piszesz,pisano pisma do UM o trójczłonowe szynobusy,ale niestety nie zakupią ich bo są za drogie,tyle w temacie
2016-01-03 23:24:36 Autor: autora
---.icpnet.pl
Elektryfikacja tylko po to, aby miały gdzie jeździć kible en57, to chory pomysł.
Poza tym duży ruch jest tam tylko przez 2 miesiące.
Ponadto - słupy trakcyjne będą psuć krajobraz.
Jeśli więc elektryfikować, to może na trzecią szynę? :-)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5