Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Elektryfikacja linii coraz bliżej Bieszczad. Ze słowackiego KPO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Elektryfikacja linii coraz bliżej Bieszczad. Ze słowackiego KPO
Fot. Tomáš Chovanec, lic. CC BY-SA 3.0, WikimediaSłowacki piętrowy ezet Skody
25 września we wschodniej Słowacji rozpoczęła się elektryfikacja linii kolejowego do stacji Humenne. Do 33 tysięcznego miasta będzie można dojechać elektrycznym pociągiem z każdego większego miasta Słowacji.

W końcówce września 2023 Koleje Słowackie (ZSSK) rozpoczęły inwestycję związaną z modernizacją linii kolejowej w kierunku Humennego od niewielkiej węzłowej stacji Bánovce nad Ondavou na wschodzie kraju. Banovce to stacja węzłowa, z której pociągi odjeżdżają także do granicy z Ukrainą, a dalej do Użhorodu.

Elektryfikacja będzie podzielona na dwa etapy: budowa sieci i modernizacja szlaku na odcinku Strážské – Humenné i Strážské – Bánovce nad Ondavou. Na razie prace rozpoczęły się na tym pierwszym, w związku z czym uruchomiono zastępczą komunikację autobusową. Będzie ona też funkcjonować na północ od tego odcinka – ze stacji Humenne do Medzilaborzec, chociaż na tym szlaku nie będzie remontów. Brak pociągów Humenne - Medzilaborce wiąże się jednak z przebudową stacji Humenne, gdzie znajduję się także punkt obsługowy dla autobusów szynowych kursujących na szlaku do Medzilaborzec.



Przypomnijmy w tym miejscu, że w letnie weekendy od strony Polski do Medzilaborzec docierają pociągi Polregio z Sanoka. Remont nie powinien mieć wpływu na ich kursowanie w następnym sezonie. Prace przy pierwszym odcinku linii mają być zakończone za rok. Później ŽSR (państwowy słowacki zarządca infrastruktury), zajmie się odcinkiem Bánovce nad Ondavou – Strážske. Tutaj prace mają skończyć się w lipcu 2025. Poza elektryfikacją zostaną podniesione parametry linii. Ze 100 km/h (z miejscowymi ograniczeniami) pociągi przyspieszą do 120 km/h.

Słowacki zarządca infrastruktury podkreśla, że chodzi o elektryfikację linii o długości 33,5 km. Dzięki niej możliwy będzie dojazd do Humennego bezpośrednio z Koszyc taborem elektrycznym (trwa intensywny proces zakupu nowych pojazdów). Przetarg na realizację inwestycji wygrała słowacka spółka Eltra. Wykona ona prace za kwotę 216 mln euro. Projekt zostanie w dużej mierze zrealizowany z pieniędzy pochodzących z Krajowego Planu Odbudowy dla Słowacji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5