NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Elektryfikacja linii 25 od Opoczna do Skarżyska-Kamiennej po 2023 roku

| Michał Szymajda 28.05.2019 5,5k

Elektryfikacja linii 25 od Opoczna do Skarżyska-Kamiennej po 2023 roku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Posłanka Marzena Okła-Drewnowicz zwróciła uwagę na bardzo zły stan infrastruktury kolejowej na linii 25, pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem-Kamienną. Pociągi osobowe między dwoma miastami położonymi w dwóch województwach nie kursują od 2006 roku.
Posłanka przypomina, że w pewnym momencie stan linii kolejowej był na tyle zły, że planowano ograniczyć między miastami także przewozy towarowe. Obecnie linia znajduje się na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego a posłanka pyta, czy i kiedy między Opocznem a Skarżyskiem dojdzie do modernizacji połączonej z elektryfikacją.

Ministerstwo Infrastruktury zaznacza na wstępie, że plany inwestycyjne dotyczące połączenia Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna wymagają współpracy zarządu Województwa Świętokrzyskiego z łódzkim, które uzasadniało by przebudowę pod przewozy pasażerskie.

– Konieczne jest również włączenie się samorządów zainteresowanych województw we współfinansowanie tego przedsięwzięcia. W Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Końskie – Skarżysko” ujęty został na liście zadań rezerwowych Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Niemniej z uwagi na rozdysponowanie środków w ramach wskazanego programu realizacja projektu w bieżącej perspektywie nie jest możliwa – napisał Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.

Resort zaznacza, że obecnie PKP PLK prowadzi rozmowy ze świętokrzyskim i łódzkim urzędem marszałkowskim dotyczące podpisania porozumienia na opracowanie dokumentacji przedprojektowej (studium wykonalności) dla linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno.

– W koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji CPK (…) zakładana jest elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego przebiegu linii. Zadanie to jest we wczesnej fazie przygotowania i nie ma jeszcze określonego harmonogramu oraz źródeł finansowania – podsumował Andrzej Bittel.

W 2017 roku władze województwa łódzkiego deklarowały zainteresowanie reaktywacją połączeń pasażerskich do Skarżyska-Kamiennej. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5