NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Electrolux przerzuca się na kolej

| inf. pras 07.08.2020 199

Electrolux przerzuca się na kolej
Producent AGD Elextrolux poinformował, że zdecydował się zastąpić znaczną część transportu drogowego – kolejowym. Z fabryki w Świdnicy wyjechały pierwsze wagony z kuchenkami i piekarnikami przeznaczonymi na eksport. 
Electrolux podkreśla, że przygotowania do tego momentu trwały już od dłuższego czasu. Najpierw trzeba było stworzyć odpowiednią infrastrukturę, żeby umożliwić podstawianie wagonów i ich załadunek z Magazynu Wyrobów Gotowych. Następnie należało opracować system pozwalający planistom przygotowywać plan wysyłek dopasowany do specyfiki transportu kolejowego oraz uzgodnić zasady współpracy z przewoźnikiem. Gdy udało się zgrać te wszystkie elementy, fabryka w Świdnicy była gotowa do transportu urządzeń Electrolux koleją.

Jak czytamy w informacji, pierwszy przewóz odbył się 19 maja tego roku. Wysłano nim dwa wagony kuchenek i piekarników, jeden do Alphen w Holandii, a drugi do Mariestad w Szwecji. Według założeń w początkowym etapie będzie się odbywać jedno wytoczenie wagonów tygodniowo, w każdy wtorek, podczas którego zostaną załadowane 3 wagony: do Alphen w Holandii, Mariestad w Szwecji i Dormagen w Niemczech. Docelowo Electrolux planuje dwa wytoczenia, we wszystkie wtorki i czwartki, co oznacza wysyłanie tygodniowo 6 wagonów urządzeń wyprodukowanych w fabryce w Świdnicy. Na razie trudno jest ustalić, kiedy uda się osiągnąć taki poziom, ze względu na turbulencje rynkowe, które wywołał COVID-19.

– Cieszymy się, że pomimo ograniczeń wprowadzonych w związku z koronawirusem, udało nam się w maju zakończyć wszystkie przygotowania i wysłać pierwsze wagony w świat. Zależało nam bardzo, żeby jak najszybciej zacząć zastępować transport drogowy, bardziej ekologicznym transportem kolejowym. Dzięki tej zmianie z naszej fabryki będzie wyjeżdżać mniej ciężarówek, a to z kolei korzystnie wpłynie na środowisko i czystość powietrza – mówi Paweł Sowicz, dyrektor fabryki Electrolux w Świdnicy cytowany w komunikacie.

– Uważamy, że troska o środowisko jest jednym z naszych obowiązków w stosunku do lokalnej społeczności. Cały czas wprowadzamy w naszej fabryce proekologiczne rozwiązania i procedury. Zachęcamy również naszych pracowników, żeby byli proaktywni i wspieramy ich inicjatywy, które służą mieszkańcom Świdnicy i okolic. Jedną z nich, na początku pandemii, było wykorzystanie naszej drukarki 3D do produkcji przyłbic ochronnych dla pracowników służby zdrowia – dodał. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Świdnica (30)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Świdnica (30)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5