NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Ekspresy z postojami w coraz w mniejszych miejscowościach

| Kasper Fiszer 28.08.2019 223

Ekspresy z postojami w coraz w mniejszych miejscowościach
Pociąg PKP Intercityfot. Kasper Fiszer
PKP Intercity rozszerzyło w obecnym rocznym rozkładzie jazdy listę postojów niektórych połączeń ekspresowych. Inne pociągi dalekobieżne zatrzymują się nawet w miastach wojewódzkich tylko na dwie minuty, co okazuje się nieraz czasem zbyt krótkim na wymianę podróżnych. W tym zakresie już w grudniu wejdą w życie zmiany.
Nasi czytelnicy zwrócili niedawno uwagę na postępującą zmianę polityki PKP Intercity w zakresie wyznaczania postojów dla pociągów kategorii EIC. Kursy te zatrzymują się już nie tylko w największych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach, w których do niedawna zatrzymywała się tylko część ekspresów lub w których przystawały jedynie pociągi niższych kategorii. Przykładem może być wprowadzenie postojów pośrednich w rozkładzie jazdy EIC „Lech”, który bardzo długo pokonywał trasę z Poznania do Warszawy bez zatrzymania.

„Lech” z wagonami z unijnego projektu taborowego

Obecnie do kursu tego można wsiąść także w Koninie i w Kutnie. Według informacji przysłanej nam przez przewoźnika zmiana nie wynika jednak wprost z polityki spółki w zakresie zwiększania dostępności jej usług, a ze względów formalnych. – Zatrzymanie tego pociągu w Kutni związane jest z zapisami projektu współfinansowanego z funduszy unijnych – czytamy w komunikacie Zespołu Prasowego PKP Intercity.

Chodzi tu o przedsięwzięcie pod nazwą „Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich”. – Projekt objął kupno 20 wagonów osobowych do obsługi pociągów w relacji Warszawa – Kutno – Poznań – Szczecin. Ten tabor ma obsługiwać mieszkańców miast położonych wzdłuż tras, na których kursują pociągi zestawione z nowych wagonów, tj. m.in. miast aglomeracji warszawskiej, poznańskiej, szczecińskiej – tłumaczy spółka.

Czasy postoju będą lepiej dobrane do liczby wsiadających podróżnych

Zauważalną w rozkładzie jazdy zmianą w stosunku do lat ubiegłych jest także skrócenie czasu trwania postoju pociągów uruchamianych przez PKP Intercity na niektórych stacjach pośrednich. Przykładowo pociągi IC „Matejko” i „Przemyślanin” w Szczecinie Głównym mają zaplanowane jedynie dwuminutowe zatrzymanie. Jak wynika z obserwacji naszych czytelników, zdarza się regularnie, że nie wystarcza to na wejście wszystkich pasażerów na pokład, co przekłada się na drobne opóźnienie odjazdu.

Występowanie tego problemu potwierdziła nam sama spółka. – Po analizie opóźnień powodowanych przez przedłużające się lokowania podróżnych zaplanowaliśmy w rozkładzie jazdy 2019/2020 wydłużenie czasów zatrzymań na wybranych stacjach. Szczególnie brane są pod uwagę czasy zatrzymań długich składów – zapewniły nas przy tym służby prasowe PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5