Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ECTS do Husarzy. Jest przetarg na doposażenie lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ECTS do Husarzy. Jest przetarg na doposażenie lokomotyw
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plLokomotywa Eu44 "Husarz"
PKP Intercity zorganizowało długo oczekiwany przetarg na montaż urządzeń ETCS na lokomotywach Siemens Taurus. Ich montaż pozwoli na zmniejszenie obsad kabinowych i, być może, na przyspieszenie ich do 200 km/h w rozkładowych kursach.

PKP Intercity rozpisało przetarg, którego przedmiotem jest dostarczenie, zabudowa i uruchomienie pokładowych urządzeń ETCS poziomu 1 i 2 wraz z systemem GSM-R Baseline 2.3.0d na lokomotywach Siemens ES 64 U4 „Husarz”. W ramach przetargu wyłoniony dostawca zajmie się również utrzymaniem w zakresie wszystkich wymaganych czynności przeglądowych urządzeń.

Dostawca urządzeń ETCS ma zagwarantować, że system będzie umożliwiał aktualizacje związane ze zmianami wynikającymi z przepisów lub doświadczeń przez Europejską Agencję Kolejową. Hardware powinien natomiast umożliwiać późniejszą aktualizację systemu do wersji Baseline 3, co, jak zaznaczono w specyfikacji, nie wyklucza ewentualnej konieczności wymiany niektórych podzespołów. Montaż urządzeń ETCS ma zostać zrealizowany w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące od dnia zawarcia umowy. Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 2 sierpnia.

Dotąd nowe urządzenia ETCS w dziesięciu Husarzach próbowano zamontować dwukrotnie. Niestety, żaden z przetargów nie przyniósł wyboru wykonawcy. To trzecia próba „dozbrojenia” lokomotyw, których głównym zadaniem jest obecnie prowadzenie pociągów ekspresowych z Polski do Niemiec. Bez urządzeń ETCS do obsługi lokomotyw potrzebna jest podwójna obsada, by móc jeździć z prędkością 160 km/h, elektrowozy nie mogą też kursować z prędkością 200 km/h po Centralnej Magistrali Kolejowej, choć teoretycznie są przygotowane do rozwijania takie prędkości. W Polsce są też wagony, które można ciągnąć z prędkością 200 km/h. Pociągi zestawione z takich elektrowozów i wagonów mogłyby stanowić uzupełnienie oferty szybkich połączeń Pendolino.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5