Wbrew zapowiedziom, dziś nie zostanie otwarty odcinek pomiędzy Mleczewem i Dąbrówką Malborską na trasie Warszawa – Gdańsk, na którym od miesiąca trwa przebudowa nasypu. PKP Intercity informują, że pociągi powrócą na swoje podstawowe trasy w środę.
Od 25 października całkowicie dla ruchu zamknięty jest odcinek pomiędzy Mleczewem i Dąbrówką Malborską, czyli na fragmencie odcinka Iława Gł. – Malbork. PKP PLK informowały, że najnowsze ekspertyzy wykazały, iż konieczna jest zmiana technologii zabezpieczenia nasypu na modernizowanej magistrali E65, przez co niezbędne jest wykonanie głębokich wykopów. Na 200-metrowym odcinku w pobliżu Jurkowic, konieczne są dodatkowe prace na jednym z torów. Ich zakres oraz względy bezpieczeństwa, wymagały czasowego wstrzymania ruchu na drugim, czynnym do tej pory torze. PLK tłumaczą, że całkowite zamknięcie szlaku ma na celu również przyspieszenie prac.
Prace miały potrwać od 4 do 23 listopada, czyli jutro, 24 listopada, pociągi miały powrócić na podstawową trasę (obecnie pociągi PKP IC kursują objazdami przez Olsztyn lub Kwidzyn, co wydłuża czas jazdy o ok. 2 godz., a Przewozy Regionalne uruchamiają zastępczą komunikację autobusową). Jak będzie w rzeczywistości?
– Do środy 26 listopada, 3 połączenia PKP Intercity na trasie Warszawa – Trójmiasto kursują zmienioną trasą: objazdem przez Kwidzyn lub Olsztyn. Zarządca infrastruktury, wykonujący na odcinku Prabuty – Malbork prace modernizacyjne, zlecił dodatkowy nadzór. Wykonane zostaną dodatkowe, specjalistyczne badania potwierdzające właściwe wykonanie prac. Pociągi powrócą na swoje podstawowe trasy w środę rano – informuje Zuzanna Szopowska, rzeczniczka PKP IC.
Pasażerowie, którzy kupili bilety na przejazdy wybranymi pociągami mogą zwracać je bez potrąceń lub bezpłatnie zmienić termin podróży. Dla tych, którzy podróżują pociągami EIC Norwid, EIC Małopolska oraz TLK Pobrzeże wyłącznie na odcinku między Warszawą i Krakowem, przewoźnik zapewnia składy jadące zgodnie ze stałym rozkładem jazdy. Pasażerowie korzystający z TLK Pobrzeże (Kołobrzeg – Kraków) w całej relacji, podróż na odcinku Warszawa – Kraków kontynuują autobusową komunikacją zastępczą.
Przypomnijmy, że przed kilkoma dniami PLK poinformowały redakcję „Rynku Kolejowego”, że zdążą zrealizować większość prac remontowych i modernizacyjnych – na liniach, na których pojawią się Pendolino – do 14 grudnia, czyli do momentu zmiany rozkładu.