NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dziwne konsultacje rozkładowe Kolei Śląskich

| Jakub Madrjas 27.04.2021 5,1k

Dziwne konsultacje rozkładowe Kolei Śląskich
Fot. Patryk Farana
Koleje Śląskie ogłosiły konsultacje rocznego rozkładu jazdy 2021/2022. Pasażerowie są skonfundowani, bo przewoźnik złożył już projekt rozkładu do PKP PLK, więc trudno spodziewać się dużych zmian. Nie bardzo też wiedzą, co konsultować, bo projekt jest tajny.
W połowie miesiąca Koleje Śląskie opublikowały ogłoszenie zachęcające pasażerów do składania poprzez email swoich sugestii oraz propozycji dotyczących rocznego rozkładu jazdy 2021/2022 do końca czerwca. – To opinie i głos naszych pasażerów od zawsze były i nadal są dla nas najważniejsze. Wierzymy, że wspólnie z nimi przygotujemy najbardziej optymalny rozkład jazdy – podkreślił przewoźnik.

Problem w tym, że jak zauważyli nasi Czytelnicy, nie wiadomo do czego pasażerowie mają się odnieść. Przewoźnik nie opublikował bowiem żadnego projektu rozkładu na przyszły rok, nawet jeśli chodzi o liczbę pociągów na poszczególnych liniach. – Odnosząc się do pytań dotyczących udostępnienia projektu rozkładu oraz planowanej pracy eksploatacyjnej w 2021/2022 roku, pragniemy poinformować, że na tym etapie materiały te pozostają danymi poufnymi spółki – stwierdza Tomasz Musioł, rzecznik Kolei Śląskich w odpowiedzi na pytania "Rynku Kolejowego".

Jeszcze dziwniejsze jest to, że konstrukcja rozkładu jazdy, który przewoźnik chce konsultować z pasażerami została już... zakończona. – Projekt Rocznego Rozkładu Jazdy został już złożony do PKP PLK, a termin na jego złożenie minął 26 kwietnia – przyznaje Tomasz Musioł. Podkreśla jednak, że od 6 lipca do 6 sierpnia 2021 roku spółka ma czas na przesłanie uwag do projektu rozkładu jazdy obejmujących ważne z punktu widzenia pasażera zmiany. – Czerwcowy termin zakończenia konsultacji umożliwia więc przygotowanie niezbędnego materiału na podstawie sugestii otrzymanych od pasażerów – uważa przedstawiciel KŚ.

– Zmiany mogą obejmować między innymi modyfikacje dotyczące harmonogramu wjazdów i wyjazdów ze stacji do potrzeb poszczególnych grup podróżnych czy zmiany obejmujące najistotniejsze kierunki przesiadek. Termin konsultacji został dobrany więc w taki sposób, aby możliwe było uwzględnienie najważniejszych potrzeb podróżnych na wszystkich obsługiwanych trasach – twierdzi Tomasz Musioł. Nie wiadomo jednak, w jaki sposób pasażerowie mają wskazać potrzebne im zmiany godzin odjazdów, skoro projekt rozkładu nie został ujawniony.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (1121)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Śląskie (1121)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5