NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Dziwne konsultacje rozkładowe Kolei Śląskich

| Jakub Madrjas 27.04.2021 4,9k

Dziwne konsultacje rozkładowe Kolei Śląskich
Fot. Patryk Farana
Koleje Śląskie ogłosiły konsultacje rocznego rozkładu jazdy 2021/2022. Pasażerowie są skonfundowani, bo przewoźnik złożył już projekt rozkładu do PKP PLK, więc trudno spodziewać się dużych zmian. Nie bardzo też wiedzą, co konsultować, bo projekt jest tajny.
W połowie miesiąca Koleje Śląskie opublikowały ogłoszenie zachęcające pasażerów do składania poprzez email swoich sugestii oraz propozycji dotyczących rocznego rozkładu jazdy 2021/2022 do końca czerwca. – To opinie i głos naszych pasażerów od zawsze były i nadal są dla nas najważniejsze. Wierzymy, że wspólnie z nimi przygotujemy najbardziej optymalny rozkład jazdy – podkreślił przewoźnik.

Problem w tym, że jak zauważyli nasi Czytelnicy, nie wiadomo do czego pasażerowie mają się odnieść. Przewoźnik nie opublikował bowiem żadnego projektu rozkładu na przyszły rok, nawet jeśli chodzi o liczbę pociągów na poszczególnych liniach. – Odnosząc się do pytań dotyczących udostępnienia projektu rozkładu oraz planowanej pracy eksploatacyjnej w 2021/2022 roku, pragniemy poinformować, że na tym etapie materiały te pozostają danymi poufnymi spółki – stwierdza Tomasz Musioł, rzecznik Kolei Śląskich w odpowiedzi na pytania "Rynku Kolejowego".

Jeszcze dziwniejsze jest to, że konstrukcja rozkładu jazdy, który przewoźnik chce konsultować z pasażerami została już... zakończona. – Projekt Rocznego Rozkładu Jazdy został już złożony do PKP PLK, a termin na jego złożenie minął 26 kwietnia – przyznaje Tomasz Musioł. Podkreśla jednak, że od 6 lipca do 6 sierpnia 2021 roku spółka ma czas na przesłanie uwag do projektu rozkładu jazdy obejmujących ważne z punktu widzenia pasażera zmiany. – Czerwcowy termin zakończenia konsultacji umożliwia więc przygotowanie niezbędnego materiału na podstawie sugestii otrzymanych od pasażerów – uważa przedstawiciel KŚ.

– Zmiany mogą obejmować między innymi modyfikacje dotyczące harmonogramu wjazdów i wyjazdów ze stacji do potrzeb poszczególnych grup podróżnych czy zmiany obejmujące najistotniejsze kierunki przesiadek. Termin konsultacji został dobrany więc w taki sposób, aby możliwe było uwzględnienie najważniejszych potrzeb podróżnych na wszystkich obsługiwanych trasach – twierdzi Tomasz Musioł. Nie wiadomo jednak, w jaki sposób pasażerowie mają wskazać potrzebne im zmiany godzin odjazdów, skoro projekt rozkładu nie został ujawniony.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (1054)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Śląskie (1054)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5