Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dworzec w Kotuniu do remontu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dworzec w Kotuniu do remontu
Przez lata straszył podróżnych. Jego stan techniczny był w końcu tak zły, że kolejarze zdecydowali się na jego zamknięcie. Teraz już wiadomo - w przyszłym roku nareszcie będzie remont. Zabytkowy dworzec kolejowy w Kotuniu, leżący między Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami przy linii E20 ma już wkrótce odzyskać dawny blask.

W budynku dworcowym w Kotuniu znajdowała się kasa biletowa spółki Koleje Mazowieckie. Stan budynku nie pozwalał na jego dalszą eksploatację, dlatego PKP zdecydowało się na zamknięcie budynku. Wówczas kasa biletowa przeniesiona została do kontenera i znajduje się w nim do dzisiaj. Na przystanku Kotuń, z którego korzysta wielu pasażerów dojeżdżających codziennie do stolicy, nie ma poczekalni ani toalety. Już niedługo ma się to zmienić. - Dworzec w Kotuniu jest przewidziany do remontu na 2013 rok. Po remoncie znajdą się w nim kasy, poczekalnia z WC, pomieszczenie dla TK Telekom oraz mieszkanie lokatorskie - poinformował „Rynek Kolejowy” Tomasz Kowalski z zespołu prasowego PKP SA. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie remont miałby ruszyć i ile miałby kosztować.

Po remoncie obiektu kasa Kolei Mazowieckich, o ile prowadzący ją agent podpisze z PKP SA nową umowę najmu, może wrócić do pomieszczenia w budynku dworca, w którym znajdowała się przed jego zamknięciem. Koleje Mazowieckie informują także, że poza kasą biletową, na terenie przystanku ma pojawić się biletomat, w którym będzie można zakodować bilet „Karta Mazowiecka”, nad wdrożeniem której spółka właśnie pracuje.

Dworzec w Kotuniu został zbudowany w 1866 roku. Koncepcję remontu obiektu opracowano przed 2009 rokiem. W jej zakres miała wchodzić m. in. termomodernizacja oraz przebudowa oryginalnej konstrukcji dachu, jednak we wrześniu 2009 roku ze względu na unikalny charakter obiekt trafił do rejestru zabytków, a to oznacza, że remont będzie prowadzony pod nadzorem konserwatorskim oraz że jego zakres ulegnie zmianie w stosunku do wcześniejszych założeń.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linie kolejowe: Czy pieniądze na modernizację wydajemy sensownie?

Infrastruktura

Linie kolejowe: Czy pieniądze na modernizację wydajemy sensownie?

Łukasz Malinowski 14 grudnia 2023

PLK wyjaśnia przyczyny zamknięcia linii nr 7 Warszawa - Otwock

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK i miasto rozbudują tunel na stacji Buk

Pasażer

PLK i miasto rozbudują tunel na stacji Buk

inf. pras PKP PLK 17 listopada 2023

Trakcja: Ugoda z PKP PLK w sprawie LCS Terespol

Infrastruktura

Trakcja: Ugoda z PKP PLK w sprawie LCS Terespol

Roman Czubiński 14 listopada 2023

Z Bydgoszczy do Warszawy koleją najszybciej w historii

Tabor i technika

Z Bydgoszczy do Warszawy koleją najszybciej w historii

Michał Szymajda 09 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Linie kolejowe: Czy pieniądze na modernizację wydajemy sensownie?

Infrastruktura

Linie kolejowe: Czy pieniądze na modernizację wydajemy sensownie?

Łukasz Malinowski 14 grudnia 2023

PLK wyjaśnia przyczyny zamknięcia linii nr 7 Warszawa - Otwock

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK i miasto rozbudują tunel na stacji Buk

Pasażer

PLK i miasto rozbudują tunel na stacji Buk

inf. pras PKP PLK 17 listopada 2023

Trakcja: Ugoda z PKP PLK w sprawie LCS Terespol

Infrastruktura

Trakcja: Ugoda z PKP PLK w sprawie LCS Terespol

Roman Czubiński 14 listopada 2023

Z Bydgoszczy do Warszawy koleją najszybciej w historii

Tabor i technika

Z Bydgoszczy do Warszawy koleją najszybciej w historii

Michał Szymajda 09 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5