Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dworce i stacje gotowe na Darta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-07-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dworce i stacje gotowe na Darta
Jak podkreślają PKP SA poprawa obsługi pasażerów idzie dwutorowo i nie ogranicza się wyłącznie do wprowadzania nowych pociągów do ruchu. – Większość głównych dworców przy trasach, na których będzie jeździł Dart jest zmodernizowana – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

Dart, wyprodukowany przez Pesę, pasażerów zacznie wozić od grudnia br. Według zapowiedzi, ma obsługiwać trasy z Jeleniej Góry do Białegostoku lub Lublina przez Wrocław, Łódź i Warszawę oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice. – Dart spełni wszystkie oczekiwania klientów PKP Intercity klasy ekonomicznej. Dzięki nowym pociągom, polskiej konstrukcji, zapewnimy pasażerom szereg udogodnień i podróż w komfortowych warunkach – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

PKP SA podkreśla, że poprawa wizerunku kolei i jakości standardu obsługi podróżnych jest wielotorowa i nie ogranicza się wyłącznie do wprowadzania nowych składów do ruchu. – Większość głównych dworców przy trasach, na których będzie jeździł Dart jest zmodernizowana. Trzeba jednak pamiętać, że niektóre, jak dworzec w Lublinie przeszły modernizacje już kilkanaście lat temu. Dlatego będziemy zastanawiać się nad kolejnymi zmianami i poprawkami – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jarosław Bator.

Do tej pory na trasie, po której będzie jeździły składy Darta, PKP SA zmodernizowały następujące dworce: Jaworzyna Śląska (2015), Katowice (2012), Myszków (2014), Pabianice (2011), Pszczyna (2014), Sieradz (2013), Świebodzice (2013), Wałbrzych Miasto (2012), Warszawa Wschodnia (2012), Wrocław Główny (2012), Wrocław Mikołajów (2011). W trakcie modernizacji są dworce Częstochowa Osobowa, Kalisz, Puławy Miasto, Warszawa Centralna (kolejny etap modernizacji), Warszawa Zachodnia (budowa nowego dworca).

Oprócz tego PKP PLK zmodernizowały stacje Bielsko Biała Główna, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachodnie, Częstochowa Osobowa, Częstochowa Stradom, Dąbrowa Górnicza, Imbramowice, Katowice Osobowa, Lublin (planowana kontynuacja w perspektywie 2014-2020), Łódź Chojny, Łódź Kaliska, Łódź Widzew, Mietków, Ostrów Wlkp., Sadowice Wrocławskie, Smolec, Sosnowiec Główny (planowana kontynuacja w perspektywie 2014-2020), Trzcińsko, Tychy, Wałbrzych Miasto, Wojanów, Wrocław Główny, Wrocław Mikołajów, Zawiercie, Żarów, Żyrardów. W trakcie modernizacji są stacje: Kąty Wrocławskie, Skierniewice

W przyszłości PKP PLK planują kolejne modernizacje: Ciechanowice, Janowice Wielkie, Jaworzyna Śląska, Jelenia Góra, Marciszów, Myszków, Nałęczów, Oleśnica, Pilawa, Puławy Miasto, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Wrocław Nadodrze, Wrocław Zachodni.

W sumie do końca do PKP Intercity trafi 20 składów Dart. w tej chwili w produkcji jest dwanaście jednostek Dart. Pięć z nich ma już gotowe konstrukcje i jest na etapie montażu. Zakończenie badań pierwszego pojazdu planowane jest w lipcu, a odbiory fabryczne pierwszego składu – w sierpniu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5