NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dwie firmy chcą elektryfikować połączenie kolejowe do Świdnika

| ju, Rynek Infrastruktury 24.10.2012 101

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-10-24 17:12:45 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
jedna z Chin
druga z Papui Nowej Gwinei
będzie drut na lotnisko i to na razie wszystko ...
2012-10-24 17:46:08 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@ Maurycy_ Ĺťal Ci d**ę ściska? Bo od początku do końca będzie wszystko zrobione tak jak należy?
2012-10-24 17:48:33 Autor:
---.opera-mini.net
maurycy to pozyteczny i....... piszacy swoje madrosci gdzie sie da. To juz nawet Aron nie jest taki irytujacy
2012-10-24 18:06:31 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Ooo wielbiciel lotniska w Świdniku ... MK Lublin

Możesz mi wytłumaczyć co tam będzie lądowało i skąd?
Zdaje się że samorządowi Lublina nieźle odwaliło na punkcie lotniska i kolei - ale cóż - to prężna \"metropolia\", będzie niewątpliwie konkurencją dla Heathrow czy Frankfurtu,
ja na miejscu władz na Maglev bym się szarpnął - a co ...
2012-10-24 19:02:22 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@Maurycy_ Widzę, że umiejętność obsługi klawiatury i przeglądarki co nieco już opanowałeś. Zatem zadaj ww. pytania wójkowi Google:-D
2012-10-24 19:31:30 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
@MK Lublin

Jakoś wójek Gugle jest tak ciemny że lotniska tego nie potrafi znaleźć,
nawet linii lotniczej, która ma tam latać, no chyba że władze Lublina utworzą cuś w stylu Air Lubelszczyzna ...

2012-10-24 19:37:15 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Drut będzie, bo być musi. Swoją drogą fascynujące jest, że samorządowi i zarządcy infrastruktury łatwiej zelektryfikować linię, niż wiodącemu przewoźnikowi regionalnemu skutecznie przeprowadzić przetarg na spalinowe używki.

Jeżeli PR\'y pożyją jeszcze z 10 lat, to nie ostanie się w województwie żadna niezelektryfikowana linia normalnotorowa ;>
2012-10-24 22:50:10 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@Maurycy_ Pewnie stracił cierpliwość. No jeśli wujaszek Google nie daje odpowiedzi to znaczy że ma Ciebie dosyć! A to już współczuję...wujaszkowi oczywiście:-D
2012-10-24 22:57:41 Autor: lysypr
---.toya.net.pl
Panie Olgierdzie to powinno brzmieć inaczej: Jeśli PKP SA pożyją jeszcze z 10 lat, to nie ostanie się w polsce żadna linia normalnotorowa:-P
A tak na serio to czy ktoś orientuje się ile połączeń w ciągu dnia planują na to lotnisko, bo czym mają wozić to chyba oczywiste.
2012-10-24 22:58:51 Autor: lysypr
---.toya.net.pl
Sorki za małą literę w nazwie naszego kraju
2012-10-24 23:43:24 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@lysypr Pytanie można zadać w drugą stronę, nieco przewrotnie: np. za 5-10 lat-Dlaczego nie wybudowano linii (ledwie 2,2 km) skoro była okazja i praktycznie brak problemów po drodze? Pewnie lepiej poczekać, aż okolica zabuduje się i dopiero wtedy kombinować z przebiegiem toru, wykupować działki za publiczne pieniądze po znacznie wyższej cenie itp. Jakie to polskie - dobrze i niedrogo, perspektywicznie to jest złe! No bo przecież można wydać ciężkie miliony i zawsze będzie się do kogo przyczepić, że za drogo - bo przecież wcześniej można było pomyśleć i wykupić za niewielkie (relatywnie) pieniądze! Ale na szczęście tutaj mamy tem problem z głowy: linia na lotnisko jest na ukończeniu. Fakt dokonany. Pozostaje tylko drut do połowy grudnia, ale to już szczegół.
2012-10-24 23:53:06 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
Ewentualnie w przypadku dalszych wątpiwości i uwag (a zwłaszcza tzw. \"dobrych\" rad) nt. sensu istnienia Portu Lotniczego Lublin-Świdnik to myślę, a nawet jestem przekonany, że 99,9 % mieszkańców Wojewódzywa Lubelskiego ma je delikatnie mówiąc w .....najgłębszym poważaniu.
2012-10-25 00:37:38 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Tak samo jak 99,9% mieszkańców z tego portu (nie)skorzysta. Czy to pośrednio, czy bezpośrednio. Statystyki będą miażdżące...
2012-10-25 06:29:44 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Rachunek jest prosty jak drut.

Znając realia - samorząd lubelski uruchomi na początek 10 połączeń dziennie - tak na vivat,
po 4 - 5 osób w pociągu pomnożywszy przez cenę biletu, 5 zeta /z ogonkiem/, co daje 20 zeta od kursu,
no to mamy już 200 zeta dziennie...
kwota kolosalna,
po miesiącu samorząd obudzi się z ręką w nocniku bo nie będzie kasy na dokładanie do interesu,,
a po lotnisku hula wiatr,
czekając na samolot,
a - ląduje ... awionetka z biznesmenem ..., który oczywiście skorzysta z usług kolei ...
2012-10-25 07:26:23 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
a - do kalkulacji zapomniałem dodać że połowa skorzysta ze zniżek,
stąd te 200 zeta /może z ogonkiem/ ...
2012-10-25 08:45:18 Autor: świdniczanin
---.lodz.multinet.pl
@MK cytuję: \"Ewentualnie w przypadku dalszych wątpiwości i uwag (a zwłaszcza tzw. \"dobrych\" rad) nt. sensu istnienia Portu Lotniczego Lublin-Świdnik to myślę, a nawet jestem przekonany, że 99,9 % mieszkańców Wojewódzywa Lubelskiego ma je delikatnie mówiąc w .....najgłębszym poważaniu. \"

Ta wypowiedź świadczy nawet o nie lekceważeniu innych opinii, ale o drwieniu sobie z osób mających inne spojrzenie na sprawę. W polskich warunkach nawet połączenie Port Chopina - Warszawa Śr/Cent jest mało konkurencyjne dla linii 175, gdzie często pierwsi pasażerowie wsiadają dopiero na przystankach przy nowych osiedlach (polecam artykuły ze Stołecznej). Jak będzie to wyglądało na świdnickim lotnisku przy optymistycznie rzecz biorąc 50x mniejszym obłożeniu (!), wkrótce wszyscy zobaczymy na własne oczy. Jedno jest pewne, co roku na funkcjonowanie PLL będą musiały iść naprawdę niemałe pieniądze (casus Stadionu Narodowego) dotyczy to również takich pomysłów jak \"pierwsza w Polsce kolej lotniskowa z wjazdem do terminala\" obowiązkowo na kablu.
2012-10-25 08:48:29 Autor: lysypr
---.107.47.194
@MK Lublin zobacz tu nie chodzi o zasadność wykupu gruntu czy samego toru, bo to chwalebne ale o przeskalowanie całej inwestycji. Trzeba pamiętać, że każda infrastruktura pociąga za sobą koszty ( budowy i utrzymania). Jeśli w tym przypadku głównym powodem była chęć puszczenia tam kibelków bo spaliniaki drogie, to za jakiś czas okaże się, że chytry traci dwa razy. Po pierwsze płacąc za utrzymanie infrastruktury, po drugie EN57 też za parę lat skończą swój żywot i tak czy siak trzeba będzie kupić coś nowego. Jeśli będą chcieli kupić sprzęt specjalnie do obsługi lotniska, samoistnie pojawi się konieczność zakupu jednostek elektrycznych, które jak wszyscy wiedzą są droższe. Wiara, że niewielkie lotnisko regionalne będzie potrzebować aż takiej obsługi przez kolej, jest moim zdaniem naiwna.
2012-10-25 09:55:21 Autor: JanJK
---.internettv.atman.pl
Połaczenie lotniskiwe w Warszawie okazało się porażką dlatego, że czas przejazdu jest masakryczny.

Po nowej lub niedawno zmodernizowanej infrastrukturze pociągi jadą 40km/h i długo stoją na przystankach.

Tradycyjne połaczenie autobusowe, pomimo korków, zapewnia lepszy sumaryczny czas podróży, bo:
- autobus jedzie najkrótszą trasą (a pociąg zakosami),
- częstotliwość autobusu jest wyższa,
- przystanki autobusowe są doskonale zlokalizowane względem wyjść z hal lotniskowych.

Pociąg mógłby pobić konkurencję tylko znacznie lepszym czasem przejazdu. Niestety nieudolność inwestycyjna PLK powoduje, że czasy przejazdu są nieatrakcyjne.
2012-10-25 17:34:31 Autor: tomasz
---.31.210.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Chcialbym zebysmy tylko takie problemy mieli....
Mnie tam glowa od nadmiaru infrastruktury jakos nie boli..
Ludzie mamy dwudziesty pierwszy wiek....samolot zbudowano zdaje sie ze jeszcze pod koniec dziewietnastego stulecia...
Linie kolejowe maja likwidowac to owszem zrozumialy jest lament....ale tu gdy buduja...?????
O co Wam do cholery chodzi???????
2,2 km pod drutem...na 40 milionowy kraj !
Zapraszam Wszystkich znudzonych, ktorym brak sensu w zyciu itp. ,ktorzy tak pieknie potrafia komentowac tutaj artykuly do Naleczowa na stacje waskotorowa w sobote 27 pazdziernika. Na 7-00 rano.
Pokazecie co w praktyce mozecie dac dla kraju. Nie
sztuka tylko pisac...
Prosze zabrac tylko bardzo grube rekawice...bo rece do
krwi non stop sie niestety kluje w gestych chaszczach tarniny , ktora porasta torowisko nadwislanskiej kolejki waskotorowej.
Zblizamy sie juz do semafora wjazdowego na stacje.

Zapraszamy.

2012-10-25 17:40:18 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@świdniczanin Rzeczywiście w temacie lekceważenia i drwienia z opinii wiecznie niezadowolonych masz rację. Poprostu mam ich zwyczajnie dosyć. Odniosę się jescze ogólnie do kilku postów. Fajnie, że patrzycie na koszty, które są teraz ponoszone. OK. Tylko to jest jedna strona medalu. Bo trzeba sobie zadać jeszcze jedno ważne pytanie: a jaki koszt ponosi miasto Lublin i Region z powodu nieposiadania dobrej infrastruktury? Jest takie powiedzenie: biednego nie stać kupować dwa razy. I przyznam, że nie mogę pojąć dlaczego 2 km (słownie dwa kilometry torów, narazie w szczerym polu ew. obok ogródków działkowych budzi aż taką niechęć i negatywne emocje? Porównanie z linią na Warszawskie Okęcie jest bezzasadne. Nie ta długość linii, brak komplikacji, żadnych skomplikowanych obiektów inżynieryjnych. No i czas przejazdu od p.o. Świdnik-Miasto do p.o. PLL no to może zajmie w porywach 3 min. W temacie zakupu nowych jednostek elektrycznych to są takie plany i zostaną kupione - zapewne coś w rodzaju: EN 96. No i jeszcze jedna rzecz, której nie ma żaden port lotniczy w Polsce to: wysiadając z pociągu od razu wchodzisz do hali terminala, żadnych schodów-tylko kilka metrów do drzwi. Poza tym czas przejazdu z dworca Lublin-Główny do p.o. PLL jest bezkonkurencyjny - 15 min. Tego nie da się zrobić samochodem nawet nocą po oddaniu wszystkich nowych dróg łączących Lublin ze Świdnikiem.
2012-10-25 17:51:13 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@ Olgierd_Jedlina: cyt.\"Tak samo jak 99,9% mieszkańców z tego portu (nie)skorzysta. Czy to pośrednio, czy bezpośrednio. Statystyki będą miażdżące...\" czysta sofistyka: Równie dobrze można powiedzieć to samo o np. salonach Mercedes-Benz, BMW czy Lexus. Większość społeczeństwa na to nie stać, czyli należy je zlikwidować;-)
2012-10-25 18:59:02 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Jeżeli są budowane, a później utrzymywane za publiczne pieniądze, to owszem, należy je zlikwidować :P
2012-10-25 19:14:30 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@Olgierd_Jedlina: Do tej pory za publiczne pieniądze była utrzymywana armia darmozjadów, z koncepcjami. Teraz koncepcje stają się faktem. No i armia darmozjadów będzie już musiała zacząć działać konkretnie (czyli biznesowo), a nie koncepcyjnie (czyli nic nie robić). Spróbuj docenić chociaż ten jeden argument:-)
2012-10-25 19:58:59 Autor: świdniczanin
---.ip.netia.com.pl
@MK mówisz o armii darmozjadów z koncepcjami za publiczne pieniądze. To niezgodne z prawdą. Znam dobrze historię PLL. Zaczynało się od wykupu od Pekoa SA trawiastego lotniska, który okazał się o dziwo rezerwatem przyrody, planowano tam krótki pas przy PZL Świdnik tzw. city airport. Gdy potem było już pewne, że Lublina nie stać na 2 lotniska (!) pełnowymiarowe oraz city, postanowiono pas długości 2500m wybudować jednak w Świdniku kosztem wycięcia pobliskiego lasu 100 hektarów i likwidacji szosy klasy drogi powiatowej. Zauważ więc, że umiejscowienie portu lotniczego dla Lublina jest rzeczą zupełnie przypadkową, wynikająca jedynie z ambicji miejscowych samorządowców. Tory wchodzące do terminala jestem tego pewien, potraktowano jedynie jako gadżet. Lotnisko jest już wybudowane i rezerwa terenu pod tory jest faktem i nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, ale dalsze brnięcie już w elektryfikację jest szczytem nonsensu. Zauważ, że na zelektryfikowanym w latach 80-tych odcinku Koszalin-Mielno drut został zdjęty, chociaż w sezonie codziennie z plaży korzysta setki mieszkańców Koszalina. To samo dotyczy lotniskowej linii świdnickiej, będzie funkcjonowała do czasu, aż lokalni samorządowcy stracą serce do jej dotowania, bo patrząc na planowane potoki pasażerów jej istnienie jest traktowane jak kosztowny gadżet, bez koordynacji ani z tkanka miejską, ani żadnym innym rozwiniętym systemem transportowym. Houk
2012-10-25 21:26:32 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@świdniczanin To są tzw. szczegóły. Za 5, 10 lat nikt tym nie bedzie się zajmował bo nie ma czym. Ważne, że inwestycja jest i będzie służyć nastepne lata i to będzie pamiętać większość ludzi. Ale przecież możesz napisać monografię na temat powstania PLL, mówię całkiem serio. Temat jest faktycznie bardzo ciekawy.
2012-10-26 00:19:36 Autor: świdniczanin
---.ip.netia.com.pl
@MK mówisz , że temat jest bardzo ciekawy, ale niestety złym prorokom zawsze ucinana się głowy. :{ Problem w tym, że lotnisko i linia lotniskowa ma wielkie szanse, że w perspektywie lat nie będzie służyła mieszkańcom i w budżecie zawsze będzie zapisana po stronie pasywów. Pytanie: Jak długo wytrzyma budżet?
2012-10-26 13:54:43 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zamiast brać się za elektryfikację połączenia na lotnisko, z którego polecą 2 samoloty w tygodniu lepiej by się wzięli za rewitalizację do parametru 80-100 km/h Parczew-Łuków (wraz z elektryfikacją)
2012-10-26 17:39:52 Autor: MK Lublin
---.ennet.pl

MK Lublin
@ scorpio Rewitalizacja odc. D29-30 Parczew-Łuków będzie robiona, ale z kasy PLK.
2012-10-27 10:49:02 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
MK Lublin.

MacKinsey przeznaczył tę linię do zaorania, więc nie wiem czy tak będzie.
2012-10-29 07:23:08 Autor: aron medrzec parczewski
---.paradowski.pl
Puciongi do Parczewa nie majom sensu ekonomicznego. Parczew bardziej by skorzystał na budowie drogi S17 Lublyn - Lubartów wtedy moglibyśmy dojeżdżać do Lublyna w 50 minut busem
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5