NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dwanaście Dartów w produkcji

| jm, Rynek Kolejowy 01.07.2015 239

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-01 11:09:10 Autor: dededede
---.spine.pl
Biedapociag bez osłon .. !! Jak tak można ? Gdzie byli rodzice?
2015-07-01 11:10:41 Autor: maxi
---.dynamic.gprs.plus.pl
już naprawdę nie można chociaż jednego dnia odpuścić sobie z "newsami" o Darcie?
Przecież to tylko pojazd z PESY, więc czym tu się podniecać....
2015-07-01 11:13:57 Autor: lumbago
---.155.178.2
Proponuję zacząć od badań wytrzymałościowych na zgniatanie i rozciąganie, bo coś mi mówi, że ten pociąg ugina się pod własnym ciężarem.

Niedowiarków zapraszam do obejrzenia dostępnych na youtubie filmów z udziałem tego pociągu i zwrócenie uwagi na jeden, czy nawet dwa człony Darta wyraźnie wygięte w dół w połowie długości tych członów.
Pesa chcąc obniżyć masę pociągu chyba przesadziła z odchudzaniem konstrukcji nośnej wagonów. Dlatego mam nadzieję, że pociąg przed dopuszczeniem do eksploatacji z pasażerami zostanie zweryfikowany pod względem bezpieczeństwa.

I te osłony sprzęgów, które da się zdemontować jedynie na hali! To porażka, która jeszcze nie raz odbije się czkawką przewoźnikowi!
2015-07-01 11:32:27 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Jak kiedyś tu napisałem iż moim zdaniem poszczególne człony dziwnie mocno uginają pod własnym ciężarem, co bardzo wyraźnie widać na zdjęciach zostałem wyśmiany. Okazuje się, że nie tylko ja to widzę... Co do reszty: Przerażający biedapociąg. Brak osłon sprawia, ze wygląda to bardzo mizernie.
2015-07-01 11:39:13 Autor: df
---.echostar.pl
Jeszcze nie uzyskano dopuszczenia i nie zrobiono wszystkich badań, a już produkują wszystkie egzemplarze? A jak się okaże, że w trakcie badań zostaną wykryte błędy konstrukcyjne, nie spełnienie jakichś norm, to co wtedy zrobi PESA?
2015-07-01 11:46:22 Autor: maus
---.141.153.166
wygięcie to złudzenie przy filmowaniu,plastikowa osłona sprzęgu waży pewnie z 10 kilo może być w razie potrzeby bez problemu zabrana na pokład pociągu lub lokomotywy lub zostawiony po prostu przy torach i później zabrany przez samochód serwisu...szukacie kolego dziury w całym
2015-07-01 12:07:15 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Tak jasne już to widzę jak załoga pociągu pakuje osłonę sprzęgu do pociągu:).
2015-07-01 13:03:50 Autor: mik
---.ssp.dialog.net.pl
A mnie zastanawia ta relacja JG - Białystok/Lublin. Przecież obecnie to nocny TLK Karkonosze, z sypialnym i kuszetkami. Po wprowadzeniu Dartów ludzie będą skazani jechac tym pociągiem na miejscach siedzących?
2015-07-01 13:24:22 Autor: z pesa
---.play-internet.pl
Brawo pesa. Pesa najlepsi firma kolejowa na świecie. Pesa naszym narodowym producentem taboru. Rząd polski powinien interwencyjnie skupowac cala produkcję pesy. Ku chwałę ojczyzny i naszemu narodowemu producentowi. Tylko przemysł krajowy i tylko pesa.
2015-07-01 13:57:49 Autor: justyś
---.static.ip.netia.com.pl
@lumbago

idź do lekarz od oczu a najlepiej do speca o psychy. straszny bełkot z Ciebie wychodzi. Poróbcie sobie trochę fotografii kolejowych to będziecie wiedzieli, że zawsze Wam coś takiego wyjdzie, a zdjęcie o którym mówisz, jest też na nierównym torze a do tego masz jakieś złudzenia .... wagon ugina się pod ciężarem - dobre.
2015-07-01 14:02:02 Autor: Ktos
---.221.145.225
Ciekawe kto badał wytrzymałość pudel nie mówiąc o statycznych badaniach strzałki ugięcia.
2015-07-01 14:24:03 Autor: 2%
---.146.172.207.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jak to kto?
Oczywiście nikt jak większość tych cudów techniki.
Przy okazji te 200km/h w rzeczywistości wynosiło około 20 mniej
2015-07-01 14:36:14 Autor: rk9
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wagon się ugina, koła widać, jejku - chyba wszystkie krowy po drodze przestaną mleko dawać!

Ten pociąg ma być wygodny i przyjemny w podróży, na wiejski tuning, dodatkowe spoilery i obudowy lepiej nadają się stare golfy...
2015-07-01 14:37:02 Autor: vvv
---.192.95.198
A niechby to Pendolino miało zdejmowaną osłonę którą trzeba zabrać do pociągu albo zostawić w polu, to krzykacze z PISu żądaliby powołania komisji śledczej w tej sprawie.
Wszystkie media piałyby, jak to możliwe, że pociąg za tyle mln, a trzeba ręcznie coś takiego robić.
Hipokryzja do kwadratu
2015-07-01 14:37:36 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ lumbago:
DART to nie były tylko obliczenia MES. Każdy prototyp nowego pojazdu kolejowego przechodzi obowiązkowe badania na stanowiskach. Nie wiem czy tramwaje też, ale każdy nowy tabor kolejowy obowiązkowo.
https://www.youtube.com/watch?v=idh6fwyPZa8#t=17m55s
2015-07-01 16:28:23 Autor: pęd doliną
---.mobile.sferia.net
Z fotografią jest tak, że najwięcej widać (i jest największa głębia ostrości) na zdjęciach robionych obiektywem o krótkiej ogniskowej ale im krótsza ogniskowa tym bardziej obraz jest zniekształcony.
Najbardziej zbliżone do rzeczywistości są zdjęcia robione z dużej odległości obiektywami o długiej ogniskowej ale nie zawsze jest to możliwe.
2015-07-01 18:09:49 Autor: PZ
---.174.158.177
@df
"Jeszcze nie uzyskano dopuszczenia i nie zrobiono wszystkich badań, a już produkują wszystkie
egzemplarze? A jak się okaże, że w trakcie badań zostaną wykryte błędy konstrukcyjne, nie
spełnienie jakichś norm, to co wtedy zrobi PESA?"
Jak to co? - upchnie pszenno-buraczanym Kolejom Wielkopolskim. UMWW i KW łykną każde dziadostwo - jak pelikan rybę. Podobnie jak "łyknęli" szynobusy, na które Niemcy się wypięli.
2015-07-01 19:08:46 Autor: xyz321a
---.google.com
Tlk Bałtyk.. do Poznania Głównego.. 19.08 z Gdańska ma na haku... Dwa wagony hahaha widok ludzi na peronie w Gdańsku-bezcenny
2015-07-01 19:36:54 Autor: bun
---.torun.mm.pl
Widzę sporo kolesi nie ma roboty w Siedlcach i Nowym Sączu, więc wypisują na potęgę głupoty, [Admin: zmoderowano]. Piszcie piszcie, i tak nic to nie zmieni.
2015-07-01 20:16:42 Autor: df
---.echostar.pl
Macie krzywe aparaty. Macie oczy krzywe. Tory są krzywe i peron. Wagon jest prosty. I okna są równo wstawione. Osłony podwozia to zbędny gadżet.
2015-07-01 21:06:39 Autor: Gnowak
---.dynamic.mm.pl
Zeby pracują w tym tempie nie pozapominali śrubek podokręcać, bo sie rozleci..
2015-07-01 21:48:32 Autor: jaceck1980
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
boczna linia DARTA wygląda tragicznie - widziałem przed zakładem PESY. Czarna część jest pełna nierówności, jakby wyklepana młotkiem w 5 minut, ale najgorsze wrażenie robią okna... małe, z olbrzymimi uszczelkami - wyglądają jakby przejęte z jakiegoś zmodernizowanego kibla. Mimo wielkich nadziei, podejrzewam, że przez pośpiech nie wyszło to dobrze. A osłony w ogóle będą?
2015-07-02 04:36:53 Autor: Johnny Wrocław
---.10.242.102
Dotyczy niektórych wypowiedzi: biedakomentarze od biedauserów. Mam dość takich biedaspecjalistów.
2015-07-02 08:14:51 Autor: Wiki
---.tktelekom.pl
Wyszło na moje, a już dawno pisałam kiedy opluwano Pendolino, że zamiast kupować prototypy pesy czy podmiejskie od newagu można było kupić dodatkowe Pendolino. A tak teraz będziecie mieć porównanie klas, a raczej różnicy kilkudziesięciu klas. Popaprańcy
2015-07-02 09:11:09 Autor: hubert
---.centertel.pl
Ohoho jaki płacz na forum, wcześniej były krzyki dlaczego nie ma żadnych informacji o Darcie, a teraz są krzyki dlaczego tak dużo informacji o Darcie, po prostu parodia i dziecinada w komentarzach. Dart przechodzi właśnie oficjalne odbiory, wszystkie parametry będą dokładnie sprawdzane, ale co tam my komentatorzy na podstawie filmu z youtuba wiemy lepiej. Dramat i brak słów.
2015-07-02 09:56:29 Autor: maus
---.141.153.166
gdyby,niechby,-by,-by,gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem..Po co komu taki komentarz i czemu to służy?Eh ,gdybym był bogaty...
2015-07-02 12:03:13 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
12 w produkcji + dwa gotowe stoją w Żmigrodzie (stan na wczoraj). A propos Żmigrodu: Flirt zamierza się w ogóle stamtąd ruszać czy będzie kwitł na torze doświadczalnym do września?
2015-07-02 13:38:21 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ PZ:
Co zrobi Pesa? A co robił Pafawag, VEB Goerlitz itd. gdy coś okazało się za słabe na naszych torach? Nie zdajecie sobie sprawy ile było poprawek w bardzo wielu konstrukcjach np. ile pękło ram wózków czy prowadników w pierwszym stopniu usprężynowania niemieckich wózków GP-200...
2015-07-02 13:48:19 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ jaceck1980:
Flirt ma jeszcze większe uszczelki w oknach i też nie jest idealnie gładki. Na dworcu w Katowicach nie trzeba stać pod ostrym kątem, czy czekać na specjalne warunki oświetleniowe :)
Gdy tylko pojawi się tam umyty Flirt, to z kilkudziesięciu metrów widać np. patrząc pod kątem prostym do płaszczyzny jego ścian bocznych z peronu pierwszego na czwarty - jak jest pofałdowany.
2015-07-02 14:21:18 Autor: pier
---.play-internet.pl
Dart ma więcej małych fałd, natomiast Flirt ma duże fałdy które są mniej dostrzegalne.
2015-07-02 14:36:42 Autor: Haj spid
---.centertel.pl
Te fałdy zostały zaprojektowane w tunelu aerodynamicznym. Pozwalają na obniżenie oporów powietrza i mniejsze zużycie energii w czasie jazd powyżej 250 km/h. Dzięki temu nie trzeba używać aluminium do produkcji, bo aerodynamika równoważy stalową konstrukcję. I jest taniej.
2015-07-02 15:15:04 Autor: zeus04
---.133.22.13
Stalowy TGV pojechał 25 lat temu 515,3 km/h...
2015-07-02 18:56:10 Autor: df
---.echostar.pl
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Pesa_dart_czlon_8.jpg

Wzięli Elfa i zrobili tak jak hindus w reklamie poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=RGQf9dn0pDk

dlatego taki pomarszczony.
2015-07-02 21:43:23 Autor: Haj spid
---.centertel.pl
@df
Coś w tym jest. To jest polska odpowiedź na pendo.
@zeus 04
W 1903 roku S&H osiągnął 206 km/h, a od 1933 trasa Hamburg- Berlin miała regularne połączenie 160 km/h

Ta propaganda sukcesu prototypu pociągu regionalnego (jak i hejt pendo) są niewiarygodne
2015-07-03 06:06:39 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Właśnie jadę aluminiową puszką od Stadlera :) Przedwojenna polska Czapla o budowie mieszanej - metalowo/drewniano/płóciennej - rozwijał 247 km/h. Normalna prędkość przelotowa = 232 km/h...
2015-07-03 07:54:25 Autor: hubert
---.centertel.pl
@Haj spid gdzie ty masz na Rynku Kolejowym propagandę sukcesu i hejt na Pendo? I to w dodatku "niewiarygodną"? Albo ja mam poważny uszczerbek na wzroku, że tego nigdzie tu nie widzę albo czytamy inne portale albo starasz się tu projektować jakieś swoje urojenia.
2015-07-03 10:38:10 Autor: Haj spid
---.centertel.pl
@hubert
Nie na Rynku, a w mediach masowych
2015-07-04 12:16:48 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Proponuję spojrzeć na kadr z 2:21 tego filmu:
https://youtu.be/w9EgGcQGz7A?t=142

Nierówna linia krawędzi okien aż kłuje w oczy. To nie jest zniekształcienie optyczne obiektywu, bo widać to jednocześnie na wszystkich członach. Pudła ugięte jak nic.
2015-07-06 22:40:14 Autor: galileo
---.centertel.pl
Szkoda będzie tylko maszynistów.
Pole elektromagnetyczne w kabinie jest tak wielkie,że kamerzyście kamera odmawiała współpracy.
BRAWO!!!!!!!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5