NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Dwa pociągi PKP Intercity między Radomiem i Kielcami nie zabierają pasażerów

| Michał Szymajda 04.07.2019 10,8k

Dwa pociągi PKP Intercity między Radomiem i Kielcami nie zabierają pasażerów
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Poseł Artur Gierada zapytał Ministerstwo Infrastruktury, dlaczego część pociągów PKP Intercity codziennie wyprawiana jest w trasę między Radomiem a Kielcami bez zapraszania na pokład pasażerów. Sprawę obszernie tłumaczy PKP Intercity.
Od kilku miesięcy można zaobserwować „nocujące” w Kielcach składy pociągów przewoźnika PKP Intercity relacji Wrocław – Radom – Wrocław. Składy te pokonują dodatkowo codziennie trasę Radom – Kielce – Radom wożąc powietrze. Czy możliwe byłoby ujawnienie tych "podsyłów" jako przyspieszone pociągi relacji Radom – Kielce i Kielce – Radom? – zwrócił się z pytaniem do Ministerstwa Infrastruktury poseł, mocno zaskoczony sytuacją. My z tym zagadnieniem zapukaliśmy do PKP Intercity.

Pociągi do Radomia, przygotowywane do trasy w Kielcach

Okazuje się, że pociągi, które obecnie uruchamiane są w relacji Radom – Wrocław według rocznego rozkładu jazdy, który zaczął obowiązywać w grudniu 2018 roku, miały kursować w pełnej relacji do i z Warszawy. Przedłużające się prace modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK wymusiły jednak skrócenie tej relacji do Radomia.

– Ponieważ zmiana ma charakter tymczasowy, zdecydowano się na uruchomienie przejazdów służbowych 2 pociągów na odcinku Radom – Kielce, gdzie na stacji w Kielcach składy są przygotowywane do kolejnych podróży (mycie, przygotowanie sanitarne) – pisze Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. Dlaczego jednak nie mogą zabrać na pokład pasażerów i polepszyć tym samym oferty kolei między miastami?

Pociągi od września mają dotrzeć do Warszawy

– Z przyczyn eksploatacyjnych nie ma możliwości przygotowania pociągów na stacji w Radomiu. Ze względu na bliskie sąsiedztwo innych pociągów PKP IC i przewoźników regionalnych na odcinku Radom – Kielce oraz fakt tymczasowości wprowadzonego rozwiązania, spółka PKP Intercity nie zdecydowała się na wprowadzenie do sprzedaży biletów na ten pociąg. Oznacza to, że do najbliższej korekty rozkładu jazdy pociąg ten pozostanie pociągiem służbowym – informuje biuro prasowe PKP Intercity.

Obecnie trwa konstrukcja korekty rozkładu jazdy, która będzie obowiązywać od 1 września. – Wówczas możliwe będzie wprowadzenie do oferty przewozowej PKP Intercity pociągów w relacji do i z Warszawy. Zgodnie z pierwotnymi założeniami pociągi przygotowywane do drogi w bazie PKP Intercity na Olszynce Grochowskiej w Warszawie – wyjaśnia Anna Zakrzewska. Tak będzie oczywiście, jeśli z pracami torowymi zdąży PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5