Od pół roku niemieccy pasażerowie korzystać mogą z budowanej przez 25 lat trasy KDP łączącej stolicę Niemiec i stolicę Bawarii. - W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Deutsche Bahn podwoiły liczbę pasażerów na tej trasie - informuje nie kryjąc zadowolenia Birgit Bohle, odpowiadająca w zarządzie DB za przewozy dalekobieżne
Dziennie sprzedawanych jest średnio 15 tys. biletów na przejazd na linii Berlin-Erfurt-Norymberga-Monachium. Już teraz DB
zapowiada rozszerzenie oferty wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy. Zwiększy się wtedy liczba „sprinterów”, które startować będą równocześnie z obu miast o 6.00, 8.00, 12.00, 16.00 i 18.00 (dwie pary więcej niż obecnie).
Dodatkowo po raz pierwszy uruchomione zostanie połączenie ICE Berlin/Halle/Norymberga/Wiedeń, dzięki któremy podróżni z Berlina do stolicy Austrii dotrą do celu nawet 70 minut szybciej niż teraz. W piątki kurs wydłużony będzie dodatkowo do/z Rostocku.
Przypomnijmy, że koalicja rządowa w Niemczech chce osiągnąć cel dla kolei - wzrost liczby pasażerów pociągów dalekobieżnych ze 180 do 280 milionów do 2030 roku. Dlatego Deutsche Bahn
zapowiada inwestycje rzędu 10 mld euro do 2020 roku i jeszcze większe środki w kolejnych latach.