NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Duży kontrakt Thalesa z Deutsche Bahn. 127 mln euro na sterowanie ruchem

| inf. pras 09.03.2021 905

Duży kontrakt Thalesa z Deutsche Bahn. 127 mln euro na sterowanie ruchem
fot. Thales
Thales podpisał umowę z Deutsche Bahn na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym w Stuttgarcie. Producent chwali się, że jego rozwiązania zwiększą przepustowość sieci kolejowej o 20 proc. bez konieczności budowy dodatkowych torów. Wartość kontraktu opiewa na sumę 127 milionów euro. Thales Polska w informacji prasowej podkreśla też zainteresowanie podobną realizacją w ramach kolejowego komponentu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Deutsche Bahn pod nazwą „Cyfrowe koleje w Niemczech” zmodernizuje infrastrukturę kolejową w całym regionie Stuttgartu. Wyposaży dworce i tory w cyfrowy system sygnalizacji DSTW, europejski system sterowania pociągami ETCS i system automatycznego sterowania pociągami ATO.

Wygrany przez Thales kontrakt obejmuje instalację cyfrowego systemu sygnalizacji, systemu ECTS oraz prace przygotowawcze do wdrożenia automatyki przytorowej i rozwiązań do zarządzania przepustowością CTMS. Do zainstalowania będzie ponad 6 000 balis systemu ETCS, ponad 1 300 liczników osi i około 650 innych urządzeń przytorowych. Program „Cyfrowe koleje w Niemczech" ma zwiększyć przepustowość sieci kolejowej o 20 proc. Stuttgart będzie pierwszym miastem w Niemczech z cyfrowym węzłem komunikacyjnym – czytamy w komunikacie. 

– Modernizacja tak wielkiego węzła komunikacyjnego jest dużym wyzwaniem, ale również wyznacza nowe standardy na kolei. Takie sprawdzone rozwiązania będziemy mogli m.in. zaproponować Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu, CPK w Polsce. Niektóre technologie będzie można wręcz przenieść czy to ze Stuttgartu, czy z Inczon (Korea Południowa), gdzie również realizowaliśmy projekty kolejowe i lotnicze – wyjaśnia Paweł Przyżycki, dyrektor zarządzający obszaru transportu w Thales Polska w komunikacie. 

Prace modernizacyjne w Stuttgarcie mają się zakończyć w 2025 roku. Od tego czasu pociągi dalekobieżne, regionalne i miejskie będą podróżować po najnowocześniejszej cyfrowej infrastrukturze kolejowej w kraju. Na głównej trasie kolei miejskiej S-Bahn innowacyjne rozwiązania umożliwią zachowanie krótszych odcinków separacji pomiędzy pociągami. Pociągi linii miejskich będą jeździły w mniejszych odstępach, a ich przepustowość zwiększy się bez konieczności budowy dodatkowych torów. Cyfrowa modernizacja sieci kolejowej w całych Niemczech ma zostać ukończona do 2035 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5