NUMER 07/2019
NUMER 07/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:

Duże zainteresowanie pociągami do Brodnicy i Sierpca, ale...

| Jakub Madrjas 01.09.2016 154

Duże zainteresowanie pociągami do Brodnicy i Sierpca, ale...
Fot. Grzegorz Józefko, SM42.pl
Duże zainteresowanie pociągami do Brodnicy i Sierpca, ale...
Duże zainteresowanie pociągami do Brodnicy i Sierpca, ale...
Aż 3,5 tysiąca podpisów złożyli mieszkańcy w sprawie przywrócenia połączeń pasażerskich na liniach Toruń – Sierpc i Brodnica – Sierpc. Niestety, na razie pociągi nie wrócą na linię nr 27 na tym odcinku.
O petycji informowaliśmy tutaj. Zawarto w niej dwa postulaty. Podstawowy to uruchomienie pociągu, który dowoziłby pasażerów do Torunia na godzinę ok. 7:30. Obecnie realizowany jest tylko jeden kurs w ciągu dnia, pozwalający na szybkie i komfortowe powroty z Torunia (odjazd o godz. 15:33 z Torunia Głównego) do Sierpca i pozostałych miejscowości wzdłuż biegu linii nr 27. Drugim było przywrócenie połączeń pasażerskich w relacji Brodnica – Rypin – Sierpc. Łącząca te miejscowości linia kolejowa nr 33 pozostaje niewykorzystana od ponad 15 lat, niemniej istnienie przewozów towarowych zapewnia jej pełną przejezdność, stąd nie są wymagane nakłady finansowe na rewitalizację. 

Odpowiedź negatywna, ale będą walczyć

– Zebraliśmy ponad 3,5 tyś podpisów elektronicznych i zwykłych papierowych – informuje koordynator akcji Piotr Szymański. Społecznicy otrzymali już odpowiedź od urzędu województwa Kujawsko–pomorskiego. – Niestety, jest ona negatywna, ale nie zamierzamy się podawać i będziemy działać dalej – zapewnia.

W udostępnionej Redakcji "Rynku Kolejowego" przez organizatorów odpowiedzi urząd uzasadnia, że oceny zapotrzebowania na przewozy dokonano w ramach opracowania Planu Transprotowego. Według jego zapisów, kolej ma służyć obsłudze najbardziej obciążonych linii komunikacyjnych, natomiast na terenach o mniejszym zagęszczeniu sieci osadniczej wystarczające mają być autobusy. Tak jest w przypadku odcinka Sierpc - Toruń.

Urząd zapewnia jednak, że wraz z przewoźnikiem - Arrivą - monitoruje sytuację, ale obecna frekwencja w pociągach nie uzasadnia zwiększenia liczby połączeń.

Potrzeba 2 milionów złotych

Podobna jest odpowiedź w przypadku odcinka Sierpc - Brodnica. Urząd przekazuje, że badania wprawdzie wykazały że uruchomienie pociągów spowodowałoby wzrost liczby podróży koleją, ale nie byłby on wystarczający do uzasadnienia reaktywacji połączeń. Co więcej, przebieg linii jest rozbieżny z preferencjami transportowymi mieszkańców, którzy chcą się poruszać głównie w kierunku Torunia. Koszt uruchomienia postulowanych w petycji dwóch par pociągów urząd szacuje na ok. 2 mln złotych rocznie, na co województwa nie stać. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Brodnica (9)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Brodnica (9)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2019
NUMER 07/2019
Tematem najnowszego numeru naszego miesięcznika są trwające inwestycje infrastrukturalne - nie tylko na kolei. Czerwiec był chyba rekordowym miesiącem pod względem liczby zagranicznych wyjazdów naszych dziennikarzy, dlatego nie brakuje ciekawych relacji. W numerze piszemy też o pięcioleciu ŁKA. Polecamy rozmowy z t. Prejsem i R. Masiulisem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5