NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Duże zainteresowanie modernizacją wyjątkowej estakady w Gorzowie

| Jakub Madrjas 17.02.2016 627

Duże zainteresowanie modernizacją wyjątkowej estakady w Gorzowie
Fot. Łukasz Hettwer, SM42.pl
Aż piętnaście podmiotów złożyło wnioski o udział w postępowaniu na wybór wykonawcy modernizacji najdłużej estakady kolejowej w Polsce, prowadzącej przez centrum Gorzowa Wielkopolskiego.
Estakada Kolejowa w Gorzowie Wlkp. jest najdłuższa w Polsce. Została zbudowana w latach 1910-1914 i umożliwiła bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu kolejowego przez centrum miasta. W 2014 roku nadzór budowlany wydał nakaz remontu obiektu.

Duże zainteresowanie przetargiem

W grudniu PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację zabytkowej estakady. Otwarcie wniosków o udział w postępowaniu znacznie się jednak opóźniło, m.in. z powodu zmian w wymaganiach zamawiającego wobec wykonawców. Ostatecznie do 15 lutego do PLK wpłynęło czternaście wniosków plus jedno zgłoszenie telefoniczne.

Oferty chcą złożyć firmy: Polaqua, IDS–Bud i Strabag oraz konsorcja, na których czele stoją: Trakcja PRKiI, Mostostal Warszawa, Skanska, Eurovia, Berger Bau, Porr, Balzola, Molewski, Intercor, Mota–Engel, Aldesa oraz Budimex.

Spośród tych podmiotów PKP PLK wybierze pięć o największym doświadczeniu. Ci będą mogli przedstawić swoje oferty. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (w 85 proc.), okresu gwarancji (10 proc.) oraz terminu realizacji (5 proc.).

Gruntowna przebudowa estakady i dworca

Inwestycja obejmuje m.in.: modernizację betonowego muru oporowego o dł. ok. 310 m, remont przęseł ceglano-betonowych estakady, modernizację 5 wiaduktów stalowych w ciągu estakady, remont mostu w km 296,787, naprawę betonowych murów oporowych, budowę peronu przy ul. Teatralnej wraz z zadaszeniem i niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem, renowację tuneli i przejść pod torami, modernizacje wiat peronowych, wykonanie małej architektury, estetyzację estakady kolejowej.

W zakresie infrastruktury torowej zamówienie przewiduje m.in.: wykonanie nawierzchni na przejazdach kolejowych, wymianę nawierzchni torowej połączone z modernizacją podtorza, regulację położenia toru na pozostałych odcinkach, budowę odwodnienia torowiska, odbudowę i umocnienie skarp.

Estakada wpisana jest do rejestru zabytków w związku z czym wykonane będą prace archeologiczne, konserwatorskie, restauratorskie oraz badania konserwatorskie. Na wykonanie wszystkich prac wykonawca będzie miał dwa lata.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5