NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Dookoła Łodzi. Intercity z Fabrycznej na Kaliską

| Kasper Fiszer 13.12.2016 56

Dookoła Łodzi. Intercity z Fabrycznej na Kaliską
Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
PKP Intercity uruchomiło kurs obsługujący aż pięć łódzkich stacji kolejowych: Fabryczną, Widzew, Chojny, Kaliską i Żabieniec. Czas przejazdu z Łodzi do Zgierza wynosi aż 44 minuty. Przewoźnik tłumaczy, że chciał zadbać o dobrą dostępność porannego pociągu z Łodzi do Szczecina.
Niedzielne otwarcie dworca Łódź Fabryczna pozwoliło na przywrócenie dawnego układu połączeń, w którym wprowadzono jednak pewne korekty. Łódź Kaliska nadal obsługuje pociągi dalekobieżne w kierunku Gdyni i Katowic, a Fabryczna – głównie w kierunku Warszawy. Część kursów przelotowych skierowano natomiast przez Łódź Widzew z ominięciem Łodzi Kaliskiej. Najciekawszą zmianą względem roku 2011 wydaje się jednak relacja pociągu IC „Włókniarz”.

Lepsza dostępność, ale gorszy czas przejazdu

Poranny pociąg do Szczecina – w nowym rozkładzie jazdy figurujący pod swoją historyczną nazwą – rozpoczyna bowiem bieg na nowym dworcu Łódź Fabryczna, a nie na Kaliskiej, skąd startowały dawniej wszystkie składy kierowane liniami do Kutna i Łowicza. Wbrew pierwotnym planom, które zakładały skierowanie pociągu przez Łódź Widzew, Łódź Marysin (bez postoju) i Zgierz, ostatecznie kursuje on przez Łódź Widzew, Łódź Kaliską i Zgierz. W rozkładzie jazdy pojawił się więc kurs obsługujący wszystkie trzy najważniejsze dworce w mieście.

„Włókniarz” zatrzymuje się jednak także na dwóch mniejszych stacjach – na Chojnach i Żabieńcu. – Siatka postojów wynika ze względów handlowych – mówi Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. – Dzięki temu pasażerowie będą mogli wsiąść na każdej z wymienionych stacji – tłumaczy. Ceną za zmianę pierwotnych założeń jest jednak znaczne wydłużenie czasu przejazdu.

Inne pociągi zatrzymują się w Łodzi tylko raz

Z Łodzi Fabrycznej do Zgierza poranny IC dociera bowiem w aż 44 minuty. Gdyby skierowano go linią przez Marysin (z ominięciem Łodzi Kaliskiej), podróż na tym odcinku byłaby krótsza o około połowę – czas przejazdu nie powinien być dłuższy niż 25 minut. Tymczasem wszystkie obsługiwane dodatkowo stacje są dobrze skomunikowane z Łodzią Fabryczną dzięki połączeniom tramwajowym, a dojazd komunikacją miejską trwa mniej więcej tyle, o ile wydłużony jest czas przejazdu IC „Włókniarz”.

I tak z Chojen na Fabryczną dojedziemy „jedynką” w 16 minut, z Kaliskiej – „dwunastką” w 19 minut, a z Żabieńca – „trzynastką” w 27 minut. Warto również przypomnieć, że właśnie skrócenie czasu przejazdu było argumentem za skierowaniem innych pociągów w kierunku Poznania i Szczecina linią Łódź Widzew – Zgierz. Zatrzymują się one w Łodzi tylko jednokrotnie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1389)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1389)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5