NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Dolny Śląsk zleca studia dla odbudowy linii do Świeradowa, Karpacza i Kowar [oferty]

| Michał Szymajda 04.11.2019 1186

Dolny Śląsk zleca studia dla odbudowy linii do Świeradowa, Karpacza i Kowar [oferty]
Torowisko w drzewach na odcinku Mirsk - ŚwieradówFot. Michał Szymajda
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zleci wykonanie ciekawych studiów wykonalności dla przygranicznych linii kolejowych, po których od lat nie jeżdżą już pociągi. Poznaliśmy właśnie oferty w przetargu.
Zlecenie sprawdzenia, jak mogłaby w przyszłości wyglądać modernizacja dwóch podgórskich linii obejmuje odcinek linii kolejowej 308 od Jeleniej Góry do Kowar i odchodzącą od niej linię 340 od Mysłakowic do Karpacza. Do tej ostatniej miejscowości regularne połączenia pasażerskie przestały docierać w roku 2000. Wybrany w przetargu autor studium wykonalności sprawdzi też perspektywy ponownego uruchomienia ruchu pociągów między stacjami Gryfów Śląski i Świeradów-Zdrój z opcją dojazdu do czeskiej miejscowości Jindřichovice pod Smrkem, skąd można by dotrzeć już Kolejami Czeskimi na przykład do Liberca, a dalej do Pragi.

Zamawiający ocenił, że wartość netto opracowań to ponad 307 tysięcy złotych. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 16 tygodni na jej realizację. Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano na 23 października. O udzielenie zamówienia ubiegać się może tylko firma, która w okresie ostatnich 3 lat należycie wykonała co najmniej 2 studia wykonalności dla rewitalizacji, modernizacji, budowy lub przebudowy linii kolejowej. Ostatecznie do otwarcia ofert w przetargu doszło 30 października.

Najtańsza jest oferta Biura Realizacji Inwestycji Koltech, opiewająca na 180 tysięcy zł. Nieco droższa jest oferta konsorcjum Infry i LPW, warta 183 tysiące zł. Znacznie droższa jest oferta Schuessler Plan, którą wyceniono na ponad 490 tysięcy złotych. Teraz urząd marszałkowski zdecyduje, którą ofertę wybrać. 

Zadanie zostanie dofinansowane z ciekawego programu unijnego Trans-Borders. Program, którego partnerem jest samorząd województwa dolnośląskiego, ma poprawić planowanie oraz koordynację regionalnego systemu transportowego w obszarze transgranicznym. Ma wpłynąć na polepszenie integracji w peryferyjnych obszarach istniejących sieci transportowych i poprawić regionalne systemy transportu publicznego między krajami. Z tego zadania powstaje na przykład centrum przesiadkowe w Bolesławcu.

O planach odbudowy innych linii kolejowych na Dolnym Śląsku piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5