NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Dolny Śląsk: Regionalne ekspresy możliwe także do Krotoszyna

| Michał Szymajda 10.05.2019 83

Dolny Śląsk: Regionalne ekspresy możliwe także do Krotoszyna
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Po tym, jak Koleje Dolnośląskie zapowiedziały uruchomienie ekspresów regionalnych z Wrocławia do Legnicy i Lubina, podobny pomysł region chce realizować na linii do Krotoszyna.
Przewozy na trasie Wrocław – Milicz – Krotoszyn zostały reaktywowane w marcu 2019. Samorządowcy z miast na trasie dalecy są jednak od radości, ze względu na, ich zdaniem, niesatysfakcjonujący rozkład jazdy pociągów. Podnoszą, że np. nie udało się w rozkładzie jazdy umieścić pociągów, które dowoziłyby mieszkańców do Wrocławia przed godziną 8.

Są też inne przyczyny niezadowolenia, jak to, że 6 z 7 par regionalnych pociągów kursują do Krotoszyna w czasie powyżej godziny i 46 minut. To dość długo, bowiem realizuje się je z zajazdem na stację Oleśnica Główna, gdzie konieczna jest zmiana czoła pociągu, by kontynuować jazdę w kierunku Milicza.

Więcej "ReXów" do Krotoszyna od września?

W rozkładzie jazdy jest jedynie jeden wczesnoporanny pociąg, który całą trasę do Krotoszyna pokonuje w godzinę i 25 minut. Nie zajeżdża on jednak do Oleśnicy Głównej, nie staje też na przystankach Borowa Oleśnicka, Oleśnica, Dąbrowa Oleśnicka. Warto przy tym przypomnieć, że już wcześniej Koleje Dolnośląskie zrezygnowały z zatrzymań dla wszystkich kursów na przystanku Rakoniewice Milickie. Radny wojewódzki z Krotoszyna Ryszard Lech chciałby, aby takich pociągów było więcej. Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa odpowiadający za transport i orędownik wprowadzenia na tory większej ilości „Rexów”, takiej opcji nie wyklucza.

W odpowiedzi na interpelację Lecha zauważa, że od 1 września KD byłoby w stanie skrócić czas przejazdu na odcinku do Krotoszyna przez podobny zabieg, jak w wypadku porannego pociągu. Jest nawet opcja, by KD uruchamiały tam pociągi z zatrzymaniami w miejscach niewiele częstszych, niż obecnie zatrzymują się pociągi PKP Intercity.

Nie jest wykluczone, że już od września pociągi kursujące z Krotoszyna do Wrocławia zatrzymywać się będą tylko na stacji Oleśnica Rataje, omijając Oleśnicę Główną. W ten sposób czas przejazdu skrócony zostanie do 1 h 25 min. Rozważana jest też opcja uruchomienia 3 ekspresów, z czasem przejazdu 1 h 15 min.

Rozwiązanie groźne dla mniejszych miejscowości

Warto zauważyć, że do Krotoszyna Koleje Dolnośląskie uruchamiają jedynie 7 par pociągów, dlatego zwiększenie liczby pociągów przyspieszonych skutkowałoby prawdopodobnie wygaszeniem popytu na pomijanych przez część pociągów stacjach i przystankach. Nie wiadomo, czy ta liczba zwiększy się od września. Warto jednak zaznaczyć, że w tej chwili mieszkańcy Oleśnicy (zatrzymania w Ratajach) i Krotoszyna dysponują bardzo dobrą ofertą szybkich pociągów PKP Intercity. Najszybsze z nich dojeżdżają z Wrocławia do Krotoszyna w godzinę i 11 minut. Jest to związane z objazdami modernizowanej magistrali E59 w rejonie Leszna.

Jest już niemal pewne, że Koleje Dolnośląskie, wbrew ostrej krytyce, uruchomią regionalne ekspresy bez zatrzymania między Lubinem a Legnicą.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (520)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (520)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5