NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Dolny Śląsk przejmuje linię kolejową ze Ścinawki Średniej pod Góry Stołowe

| Michał Szymajda 25.06.2020 60

Dolny Śląsk przejmuje linię kolejową ze Ścinawki Średniej pod Góry Stołowe
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Urząd Marszałkowski Województwa Solnośląskiego 25 czerwca przejął grunt pod fizycznie zlikwidowaną w 1999 roku linią kolejową nr 327 ze Ścinawki Średniej do Radkowa. Zamierza tę linię reaktywować w ciągu najbliższej dekady.
Linia 327 została przejęta przez samorząd od PKP SA na mocy porozumienia, które zakłada przejęcie ponad 300 kilometrów istniejących i nieistniejących szlaków kolejowych w województwie dolnośląskim. Odcinek linii, który PKP przekazał marszałkowi liczy sobie prawie 9,5 kilometra. Ruch został tu wstrzymany w końcu sierpnia 1987 roku, a z szyn i innej infrastruktury fizycznie opróżniono ją w 1999 roku. Na linii pozostały nasypy i wykopy oraz znajdujące się w złym stanie obiekty inżynieryjne, takie jak wiadukty czy przepusty. W imieniu samorządu województwa akt notarialny podpisał Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, które stanie się zarządcą linii.

– Dolnośląska mapa kolejowa rozszerza się. Dziś przejęliśmy kolejną linię, tym razem ze Ścinawki Średniej do Radkowa. Jest to atrakcyjny odcinek zarówno dla mieszkańców tego regionu, jak i dla turystów podróżujących w okolice Gór Stołowych. Rewitalizacja tej linii przyczyni się do popularyzacji tego miejsca wśród turystów oraz do zwiększenia aktywności gospodarczej i społecznej regionu – powiedział Tymoteusz Myrda, wicemarszałek Dolnego Śląska.

Ile będzie kosztować odbudowa linii do liczącego zaledwie 2500 mieszkańców Radkowa? Tego na razie nie wiadomo. Region chciałby to połączenie reaktywować z uwagi na ruch turystyczny. Niewielki Radków znajduje się u podnóża Parku Narodowego Gór Stołowych.

Dolny Śląsk przejmuje obecnie na własność inne linie w województwie. W pierwszej kolejności region chciałby reaktywować połączenia pasażerskie do Chocianowa, Świeradowa-Zdroju, Niemczy, na odcinku Złotoryja – Lwówek Śląski, do Karpacza oraz Góry.

W marcu urząd marszałkowski przejął formalnie zlikwidowaną linię kolejową 335 Henryków – Ciepłowody, w czerwcu doszło do przejęcia pozostałości po linii z Gryfowa do Świeradowa-Zdroju. Lada moment przejęta ma być piękna linia z Jeleniej Góry do Lwówka oraz do Karpacza i Kowar.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5