NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Dolnośląskie: Stać nas na remont linii do Jedliny

| UMWD 25.07.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-07-25 15:12:55 Autor: d33
---.158.216.184.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A dla równowagi PKP PLK wyremontują linię (Wrocław)Kobierzyce - Piława Grn.
2014-07-25 15:35:46 Autor: micho
---.free.aero2.net.pl
No a kiedy remont linii Jelenia Gora - Lwowek Slaski? Czy dopiero po ogloszeniy przetargu na rozbiorke?
2014-07-25 16:28:41 Autor: Piotrek89
---.adsl.inetia.pl
Pasażerskie pojazdy szynowe? Wałbrzyska Kolej Aglomeracyjna? Prawie się udławiłem, kto wymyśla te farmazony? Metropolia Wałbrzych będzie miała swoją "kulejkę"?
2014-07-25 17:29:26 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Taaaa, jak idą wybory to sobie przypomnieli o linii Świdnica - Jedlina, tymczasem nieto tylko wcześniej położyli lachę na Wrocław - Świdnica fundując ersatz w postaci SZT Wrocław-Świdnica przez Jaworzynę. I tak szczęście, że nie napisali z rozpędu o remoncie całej linii z Jerzmanic do Swierdłowska, ze wskazaniem na odcinek Lwówek-Gryfów.
2014-07-25 20:19:18 Autor: Sfinx.Slask
---.160.172.87
To trzeba będzie jeszcze pociągi zakupić bo ostatnio za taborem krucho...
2014-07-25 20:22:02 Autor: kolejoman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Linia kolejowa nr 285 biegnie ze stacji Świdnica Kraszowice do Jedliny-Zdroju. Przez wielu uważana jest za jedną z najbardziej malowniczych tras w Europie."

Tia... A czemu nie w świecie? A co tam - nawet we wszechświecie! Taka śmierdząca kiełbacha wyborcza to wychodzi tyłkiem. I aż strach pomyśleć, że są mikole którzy wierzą w takie bzdury. Stać nas... bo remont funduje Unia Europejska. Zobaczymy czy będzie tak samo stać potem na obsługę i utrzymywanie tej linii. Kto tam będzie jeździł na co dzień - kury i kaczki z kurnika do wodopoju? UMWD "zapominał", że ma dużo atrakcyjniejsze linie CZYNNE (żeby wymienić choćby ciągle przywoływaną Kolej Doliny Bobru), na które położył łachę i nawet sam polityką taborową doprowadził do wygaszenia frekwencji. A tu marzą mu się kolejne. Czego to się nie robi przed wyborami...
2014-07-25 20:52:06 Autor: wro
---.free.aero2.net.pl
Widać wyraźnie, że Dutkiewicz doszedł do władzy na Dolnym Śląsku i zaczyna się panoszyć. Sposób na zdobycie popularności przez Dutkiewicza jest jeden i stale ten sam: najpierw naobiecać wszystko i wszystkim (przed wyborami), a potem świeci oczami i krętaczy na wszelkie możliwe sposoby (po wyborach, aż do nastepnych wyborów). Przed kolejnymi wyborami znowu obiecywanie gruszek na wierzbie i tak to się kręci. Mamy teraz "dynamizm" w wydaniu dolnośląskim. Władze obiecują kolej do każdej wioski, a tymczasem na liniach lokalnych kolej ledwie zipie. Albo zamiast pociągów jest permanentna KKA nie ujęta w rozkładzie (lwówecka), albo pociągi są nagminnie odwoływane lub spóźniają się z powodu awarii (podsudecka, kudowa), albo wożą powietrze, bo rozkład jazdy i taryfa są kompletnie schrzanione (szklarska). Nawet do Harrachova frekwencja jest zauważalnie niższa niż w poprzednich latach - w tym roku jeździ jeden, maksymalnie 2 motoraczki bez większego tłoku, podczas gdy w poprzednich latach w wakacje regularnie jeździły 3 sztuki. Zapewne przyczyną jest rozkomunikowanie pociagów w Szklarskiej. Tak źle na kolei na Dolnym Śląsku jeszcze nie było od czasu powstania KD! Nie bez powodu poprzednia prezes podała się do dymisji, ale widzę, że nowy prezes też nic nie robi i jest tylko marionetką w ręku marszałka (który z kolei jest słupem Dutkiewicza).
2014-07-25 22:13:30 Autor: krzysiekZ
---.adsl.inetia.pl
Hm, ciekawe czemu nie wyremontuja pierw tych innych 2 linii, ktore chca przejac. Remont tych 2 odcinkow wyjdzie chyba im nawet taniej niz tej jednej do Jedliny, na ktorej raczej beda jezdizly pociagi widmo.
2014-07-25 22:45:17 Autor: Witek
---.kamiennagora.vectranet.pl
Śmieszne są te wasze komentarze, zwłaszcza osób z Kędzierzyna Koźla, które świetnie się "orientują" w dolnośląskich sprawach. Po pierwsze czy każda rzecz musi być rentowna? Czy stadiony są rentowne? Czy budowane wszelkiego rodzaju hale sportowe są rentowne? Czy muzea są rentowne? Skoro UMWD chce wyremontować do Jedliny to niech to zrobi, to są pieniądze Dolnoślązaków i ich decyzje. A porównywanie decyzji poprzedniego zarządu UMWD do obecnego już świadczy o waszej "świetnej" znajomości regionu, bo to są zupełnie dwie różne ekipy z różnym podejściem do kolei. Ale co to mikola klepiącego kilkaset kilometrów dalej od Dolnego Śląska obchodzi....
2014-07-25 23:48:34 Autor: Roman Diesel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szmelc kade nonstop jest odwoływany. Niech nawet nie próbują udawać, że jest inaczej. Czekam na "obrońcę uciśnionych kade" spod legnickiego wektranetu :)
2014-07-26 00:21:09 Autor: vp
---.164.227.176.static.rdi.pl
Linia kolejowa nr 285 biegnie ze stacji Świdnica Kraszowice do Jedliny-Zdroju.
=======================================================
Tak dla porządku: linia 285 biegnie z Wrocławia Gł. PRZEZ Świdnicę Kraszowice do Jedliny Zdroju. Taki błąd na branżowym portalu?
2014-07-26 01:26:02 Autor: do Witek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Argumenty na poziomie gimbusa. Przecież nie o rentowność rozbija się problem (chyba żadna linia kolejowa nie jest rentowna) tylko o stopień rentowności. Jaki jest sens reaktywacji linii kolejowej przez wioski? Kto tam będzie jeździł na co dzień, jak nawet w komunikacji busowej jeżdżą jedynie jakieś śladowe ogryzki? Porównanie z halami i stadionami to już czysta demagogia. Napisz jeszcze że teatry też są nierentowne. Jak już reaktywować to z głową, jest wiele innych linii na Dolnym Śląsku dużo bardziej sensownych dla reaktywacji (Karpacz, Kowary, Świeradów, Lubawka, Stronie, Lubin). Przecież to jest jakiś absurd, żeby wywalać kupę kasy w linię tak skomplikowaną inżynieryjnie, a zarazem tak mało potrzebną. Widać faktycznie prawdą jest to co się mówi o Dutkiewiczu, że ma nie po kolei w głowie. Dlaczego najbardziej absurdalne pomysły dochodzą do głosu właśnie wtedy, gdy on dochodzi do władzy?

I nie pisz w imieniu wszystkich dolnoślązaków, bo ja też jestem mieszkańcem Dolnego Śląska. Większość głosów na praktycznie wszystkich portalach jest negatywnych wobec tej reaktywacji.
2014-07-26 08:06:00 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@do autora powyżej
Sorry, ale to twoje argumenty są na poziomie gimbusa. Ja dobrze pamiętam czasy, kiedy pociągi ze Świdnicy do Wrocławia jeździły i bynajmniej nie wozily powietrza. Od Sobótki bywało już naprawdę tłoczno. To było 15 lat temu. Więc nie pisz głupot, że linia jest niepotrzebna. Prowizorka z SZT przez Jaworzyne jej nie zastąpi. W dodatku do Sobótki Zachodniej potrzebny jest dojazd dla pociągów towarowych. Argument o reaktywowaniu innych "bardziej potrzebnych" linii zamiast tej też jest gimbusiarski, bo idąc tym tokiem myślenia, wszechobecnym na gimbusiarskich forach, lepiej będzie zbudować następna S-kę albo inna drogę, bo ta jest "bardziej potrzebna". Tę inne linie też można/trzeba reaktywować, ale na zasadzie ogólnego rozwoju transportu kolejowego, a nie zamiast czegoś. Odnośnie rentowności, to transport regionalny jest zawsze nierentowny. A najbardziej nierentowny jest transport drogowy, bo to do niego budżet najwięcej dopłaca. Co oczywiście nie oznacza, że nie należy budować dróg.
2014-07-26 08:54:55 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
Jasne stać was....Srali muchy będzie wiosna... Jak przyszło do realizacji rewitalki 285 Wro-Świdnica to wymiękli jak im zrobili wycenę (wg mnie mocno naginaną), a teraz nagle jest kasa??!! No bez jaj!! Skoro była kasa to wobec braku możliwości zrobienia 285 ubyło robić 283+284.... Śmierdzi to kiełbachą wyborczą!!
2014-07-26 10:33:47 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Co do popytu na odcinku Wrocław - Świdnica byłbym spokojny, bo jak napisał ktoś powyżej przez zawieszeniem ruchu pociągi (zwłaszcza w łykendy) jeździły przeładowane. Poza tym przez te 15 lat bardzo rozbudowały się miejscowości leżące na południe od Wrocławia (Kobierzyce, Domasław, Bielany) oraz wrocławskie osiedla jak Partynice czy Ołtaszyn, do których dojazd jest tragiczny. Tutaj aż prosi się, żeby uruchomić szynobusy co pół godziny do Kobierzyc.
Dyskusyjny może być jedynie fragment trasy ze Świdnicy do Jedliny - aczkolwiek byłaby to świetne, bezpośrednie połączenie Wrocławia z Górami Sowimi.
2014-07-26 13:15:03 Autor: piv
---.wro-com.net
Większość głosów na praktycznie wszystkich portalach jest negatywnych wobec tej reaktywacji.
=====================================================
Jak się weźmie pod uwagę posty klepane ciągle przez tego samego trolla pod różnymi nickami z IP zmienianymi przez proxy to faktycznie masz rację.
2014-07-26 13:40:15 Autor: Witek
---.kamiennagora.vectranet.pl
@---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Piszesz o argumentacji na poziomie gimbusa, a sam dobrze nie znasz własnego języka skoro
Dolnoślązak piszesz z małej litery. Więc może Ty powinieneś wrócić do gimbazy?
Ale co tam Ty wszystko wiesz najlepiej i wiesz że wszyscy Dolnoślązacy są przeciwko tej inwestycji.
W tym roku do Lubawki i Trutnova wg tutejszych "fachowców" pociągi miały jeździć puste i pogoda miała
być do bani. Jak mi przykro, że z pogodą jest całkiem nieźle, a pociągi w ubiegły weekend i jak na razie
dziś z frekwencją blisko 100% (poranna para).
2014-07-26 13:47:00 Autor: d3
---.158.216.206.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Czegoś nie wiecie a się trzepiecie, te pociągi będą z Wrocławia/Świdnicy przez Jedlinę Głuszycę do Nowej Rudy z możliwością zjazdu do Kłodzka. Dla mieszkańców doliny za Górami Sowimi to 1 -1,5 godz. zysku na trasie do Wrocławia.
2014-07-26 14:57:08 Autor: leśny dziadek z płakowic
---.legnica.vectranet.pl
Podniecacie się i w większości piszecie bzdury.
1. Linia 285 będzie remontowana etapami: Wrocław - Sobótka, Sobótka - Świdnica, a w dalszej perspektywie być może Świdnica - Jedlina (głównie ruch turystyczny, projekt powiązany z planami władz Wałbrzycha). Z ludźmi którzy twierdzą, że rewitalizacja 285 na odcinku Wrocław - Świdnica jest bezsensowa nawet nie dyskutuję - przecież tu oprócz połączenia do Świdnicy chodzi o obsługę całej sieci osadniczej (gęstej) rozlokowanej wzdłuż tej linii. Rozumując w ten sposób trzeba zamknąć Trzebnicę i Jelcz. Czas przejazdu przy Vmax = 80 km/h wyniesie około 1h10', a więc jest akceptowalny.
2. Linia 316 odcinek Chojnów - Rokitki - jej przejęcie i remont jest po prostu alternatywą dla wydania kasy na rozsypujący się odcinek Miłkowice - Rokitki i wkładem UMWD w remont połączenia do Żar (postulowany przez UMWL). Jazda przez Chojnów będzie szybka i pozwoli na dodatkową obsługę Chojnowa i Białej Złotoryjskiej (zwiększenie frekwencji).
3. Linia 284 odcinek Jerzmanice - Lwówek jest częścią oddzielnego, dużego projektu reaktywacji połączenia Legnica - Złotoryja - Lwówek - Jelenia Góra. Są to 4 powiaty, w tym 2 byłe miasta wojewódzkie.
Wszystko więc jest na etapie koncepcji przemyślane i raczej dość sensowne. Czy zostanie do końca zrealizowane? Wszystko zależy od obecnych i przyszłych władz UMWD, bo punkty 1 i 3 to perspektywa co najmniej 4 letnia. Ale może będzie jak z Trzebnicą i Jakuszycami - sprawę ruszył Łoś z Wildem, a później projektów nie dało rady już zatrzymać... Hehehe
2014-07-26 17:10:38 Autor: świdniczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale ludzie piszecie bzdury. Jeździłem za dawnych lat wielokrotnie pociągami do Jedliny i do Wrocławia. Frekwencja tuż przed zawieszeniem kursów była praktycznie ZEROWA! Przecież dlatego zawieszono kursy - linia została wyremontowana gruntownie praktycznie tuż przed zawieszeniem kursów, więc o złym stanie technicznym trasy, niskiej prędkości itd. nie może być mowy. Pamiętam pociągi retro Koleją Bystrzycką - tam rzeczywiście trochę ludzi jeździło, ale tylko początkowo. Były to zresztą pociągi stricte turystyczne, kursujące tylko w weekendy i tylko w wakacje. Później frekwencja już siadła. Czy jest sens wydawać kupę kasy na remont linii, po której będzie sens puścić tylko parę pociągów turystycznych w wakacje? Według mnie nie ma sensu. To samo dotyczy linii przez Sobótkę. Ze Świdnicy dużo lepszy czas przejazdu znacznie mniejszym kosztem da się uzyskać przez Jaworzynę, z kolei z Sobótki, Kobierzyc czy Bielan dużo wygodniejsze i tańsze dla mieszkańców są autobusy. Ten projekt to jeden wielki absurd i doskonale pokazuje jakie pojęcie o kolei i w ogóle transporcie mają nowe władze województwa. Przypuszczam, że nawet jakby ktoś rzucił najbardziej absurdalny pomysł (typu KDP do Okrzeszyna), to znalazłyby się na tym portalu osoby, które w zaparte by go broniły. Patrzmy racjonalnie a z racjonalnego punktu widzenia nie ma żadnych argumentów przemawiających za reaktywacją tej linii.
2014-07-26 17:24:29 Autor: do 13:40
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do 2014-07-26 13:40:15 Autor: Witek ---.kamiennagora.vectranet.pl: Mówi się, że jak g...no nie ma do czego się przyczepić to... przyczepi się do literówki. Ty z kolei powinieneś wrócić do przedszkola - tam gdzie uczą kultury. Bo tej nie masz żadnej. co twój wpis wnosi do dyskusji? Nic. Sam pokazałeś, że twoja mentalność je na poziomie gimbusa z kamiennej Góry. A może to ten szczekający gimbus z Lubawki się uaktywnił, mikolski truteń wiecznie trujący swoim Trutniowem (bez wględu na temat), bo w Lubawce wielkie święto jak pociąg przejedzie?
2014-07-26 18:58:41 Autor: piter
---.free.aero2.net.pl
Wszystkie komentarze broniące reaktywacji linii do Jedliny pisze jeden albo kilku trolli-drezyniarzy z SBK, mnożących się na różnych portalach niczym króliki, zmieniając rozmaitymi sztuczkami nicki i adresy IP. Przeważnie zresztą są to anonimowe fora. Tam gdzie użytkownicy piszą nie anonimowo, widać wyraźnie, że nie ma zwolenników reaktywacji pociągów na tej trasie (skyrapercity, infokolej, Wyborcza itd.). Widać chłopakom grunt pali się pod nogami, bo mogą już wkrótce skończyć się ich jazdy drezynkami, jak UMWD przejmie linię, rozbierze tory a na ich miejscu zrobi piękną, równą jak stół, asfaltową ścieżkę rowerową. Co już dawno powinno się stać. Stąd ta panika w oczach. Pociągi na tej linii woziłyby jedynie powietrze, a z takiej ścieżki rowerowej malowniczą trasą na pewno codziennie korzystałoby mnóstwo turystów i mieszkańców. A drezyniarze jak chcą korzystać ze szlaku to niech normalnie na komercyjnych zasadach płacą za użytkowanie linii, a nie że przyssą się jak pijawki do torów i nie dość że nie płacą ani grosza, to jeszcze ujadają jak wściekłe psy, gdy zarządca infrastruktury próbuje wykorzystać teren do lepszych celów. Pogonić na cztery wiatry całe to towarzystwo niedorośniętych próżniaków!
2014-07-26 20:33:37 Autor: arrivederci
---.free.aero2.net.pl

arrivederci
Odbudujcie w końcu linie przez Szczawno Zdrój. Objazdy zrobić i w końcu wyremontować ten bardach wałbrzyski...
2014-07-26 21:00:55 Autor: Wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Leśny dziadek
1) Jakkolwiek wcześniej stukałam się w głowę na wieść o Jerzmanicach, Pana komentarz uważam za rozsądny. Rozmawiam często z jeleniogórzanami i wszyscy dziwimy się, że to miasto nie ma normalnego połączenia z Legnicą. Jak sobie przypomnę pekaesy "męczące się" zimą na tych serpentynach...
2) Co do Jedliny, to już gdzieś komentowałam: moim zdaniem, kolejka do Bielan (centrum handlowe...) przyda się na co dzień, do Sobótki od święta, a co powinno być dalej, nie przewidzę.

Notabene, wczoraj byłam świadkiem telefonicznej rozmowy miłośnika kolei z ważną panią z pewnej instytucji kolejowej (zakład wrocławski) o linii 285. Nie wiem, czy wiedziała o tych ostatnich obietnicach UMWD, ale jej poglądy były takie: "Nie, bo nie".
2014-07-26 21:12:46 Autor: leśny dziadek z płakowic
---.legnica.vectranet.pl
Ale teraz to żeś pojechał z tą Sobótką. Widać ewidentnie brak znajomości tematu i myślenia perspektywicznego! Dlaczego?
1. Docelowo (perspektywa max 2 lat) w godzinach szczytu rannego i popołudniowego planowane jest prowadzenie ruchu pociągów regionalnych na odcinku Wrocław - Wałbrzych linii 274 w takcie półgodzinnym, do tego dochodzą ewentualne pociągi TLK. Nie są to żadne mrzonki, po prostu linia po remoncie zaczyna generować coraz większe potoki pasażerskie (podobna sytuacja notowana jest na linii 275/282), które prawdopodobnie jeszcze wzrosną po otwarciu przystanku Wałbrzych Centrum. Do tego duży ruch towarowy. Jak więc wyobrażasz sobie dodanie jeszcze na odcinku Wrocław - Jaworzyna kilkunastu par pociągów ze Świdnicy (obecne 4 pary to w zasadzie wyborczy alibizug)? Nie obyłoby się bez budowy SBL - mamy już potężny koszt.
2. Skierowanie pociągów przez Jaworzynę dałoby takt 20 minutowy na odcinku Wrocław - Jaworzyna przez dużą część dnia (patrz pkt. 1). Czy nie uważasz to za wielką przesadę dla obsługi sieci osadniczej na tym odcinku? Czy nie lepiej skierować te pociągi właśnie przez Sobótkę, zapewniając w ten sposób dostęp do pociągów większej liczbie mieszkańców? Dlaczego im tego odmawiasz, w czym są gorsi? Pisząc o czasie przejazdu 1h10' założyłem prędkość 80 km/h. Przy kompleksowej wymianie nawierzchni prędkość na wielu odcinkach można jeszcze podnieść spokojnie zbliżając się do 1h. Ponadto zwróć uwagę na obsługę Świdnicy Przedmieścia oraz wprowadzenie linii do Wrocławia od wschodu i możliwe przedłużenie pociągów np. do Nadodrza bez zmiany kierunku jazdy (można sobie wyobrazić np. relację Świdnica - Trzebnica).
2014-07-26 21:14:04 Autor: leśny dziadek z płakowic
---.legnica.vectranet.pl
To było do świdniczanina
2014-07-26 22:20:11 Autor: Witek
---.kamiennagora.vectranet.pl
@kolejoman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Po pierwsze jest takie przysłowie jakim cie widzą takim cie piszą. Można to odczytać
odwrotnie: napisz kilka zdań, a powiem ci kim jesteś. Używanie małej bądź wielkiej
litery to nie jest literówka tylko błąd ortograficzny i świadczy albo o braku szacunku bądź
braku elementarnej wiedzy z języka polskiego, co sugeruje że sam jesteś gimbusem, zwłaszcza
że tak rzucasz na prawo i lewo tym terminem. To po pierwsze. Po drugie linia do Jedliny przebiega
przez mało jeszcze wypromowane tereny Gór Sowich, do których dojechać komunikacją publiczną
zwłaszcza dni wolne jest niełatwo.

Jest taka zasada, że podaż generuje popyt myślę, że w tym wypadku na pewno się to sprawdzi.

Wracając jeszcze do atrakcyjności linii to zapytam się czy przeczytałeś może książkę Dr P. Dominasa
na temat tej linii, że wszystko wiesz na ten temat?

Po drugie sama linia ze Swidnicy do Jedliny zapewnia najszybsze połączenie z Wrocławia do Nowej Rudy
i biorąc pod uwagę budowę łącznicy linia 274-linia 137 omijającej Jaworzynę Śląska będzie można
uzyskać bardzo dobre czasy jazdy.

Po trzecie linia ta będzie stanowiła objazd Wałbrzycha, który będzie omijał jedynie kilka stacji/przystanków
i czasowo nie będzie taki zły (pod warunkiem budowy wspomnianej łącznicy).

Co do pociągów do Trutnova to zapytam się ile razy jechałeś tym pociągiem w życiu raz, dwa, trzy, cztery?
Składy te kursują już od 2008 roku i z frekwencją jest różnie, raz jedzie 15 osób, innym razem 85, a jeszcze
innym 35. Nie można generalizować na podstawie kilku przejazdów o całej linii.

Na koniec jak chcesz zrobić coś pożytecznego to może napisz pismo do UMWO w sprawie braku skomunikowania
pociągu Piast ze składem osobowym Brzeg-Nysa-Kędzierzyn. IR Piast wyjeżdża z KK i dali widać światła osobówki
w Brzegu. Przynajmniej zrobiłbyś coś pożytecznego i do tego na swoim Górnym Śląsku zamiast wypisywać bzdury
dotyczące Dolnego Śląska.
2014-07-26 22:21:56 Autor: Witek
---.kamiennagora.vectranet.pl
@kolejoman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Po pierwsze jest takie przysłowie jakim cie widzą takim cie piszą. Można to odczytać
odwrotnie: napisz kilka zdań, a powiem ci kim jesteś. Używanie małej bądź wielkiej
litery to nie jest literówka tylko błąd ortograficzny i świadczy albo o braku szacunku bądź
braku elementarnej wiedzy z języka polskiego, co sugeruje że sam jesteś gimbusem, zwłaszcza
że tak rzucasz na prawo i lewo tym terminem. To po pierwsze. Po drugie linia do Jedliny przebiega
przez mało jeszcze wypromowane tereny Gór Sowich, do których dojechać komunikacją publiczną
zwłaszcza dni wolne jest niełatwo.

Jest taka zasada, że podaż generuje popyt myślę, że w tym wypadku na pewno się to sprawdzi.

Wracając jeszcze do atrakcyjności linii to zapytam się czy przeczytałeś może książkę Dr P. Dominasa
na temat tej linii, że wszystko wiesz na ten temat?

Po drugie sama linia ze Swidnicy do Jedliny zapewnia najszybsze połączenie z Wrocławia do Nowej Rudy
i biorąc pod uwagę budowę łącznicy linia 274-linia 137 omijającej Jaworzynę Śląska będzie można
uzyskać bardzo dobre czasy jazdy.

Po trzecie linia ta będzie stanowiła objazd Wałbrzycha, który będzie omijał jedynie kilka stacji/przystanków
i czasowo nie będzie taki zły (pod warunkiem budowy wspomnianej łącznicy).

Co do pociągów do Trutnova to zapytam się ile razy jechałeś tym pociągiem w życiu raz, dwa, trzy, cztery?
Składy te kursują już od 2008 roku i z frekwencją jest różnie, raz jedzie 15 osób, innym razem 85, a jeszcze
innym 35. Nie można generalizować na podstawie kilku przejazdów o całej linii.

Na koniec jak chcesz zrobić coś pożytecznego to może napisz pismo do UMWO w sprawie braku skomunikowania
pociągu Piast ze składem osobowym Brzeg-Nysa-Kędzierzyn. IR Piast wyjeżdża z KK i dali widać światła osobówki
w Brzegu. Przynajmniej zrobiłbyś coś pożytecznego i do tego na swoim Górnym Śląsku zamiast wypisywać bzdury
dotyczące Dolnego Śląska.
2014-07-26 22:52:03 Autor: Jackie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Leśny dziadek:

Pociągi do Świdnicy znikną wraz z zakończeniem pseudopromocji (a w rzeczywistości jest to nic innego, tylko ukryte dofinansowanie bezsensownych połączeń). Będzie szynobus do Jaworzyny i skomunikowanie tam z kiblem z J.G. 5 minut nikogo nie zbawi. A i tak czas przejazdu będzie lepszy niż przez Sobótkę. Puśćmy bezpśredni szynobus z Wro do Świdnicy, Dzierżoniowa, Kamiennej Góry, Lubawki, Trutnova, Jawora, Jedliny, Nowej Rudy, Mieroszowa i nic dziwnego, że linia 274 się korkuje. Nie tędy droga.

W zasadzie sam czas przejazdu przez Sobótkę dyskwalifikuje tę trasę jako połączenie aglomeracyjne. Jeśli ktoś będzie musiał tłuc się pociągiem 2h ze Świdnicy, to wybierze busa. Po prostu.
2014-07-26 23:01:54 Autor: pantograf
---.free.aero2.net.pl
@ Witek ---.kamiennagora.vectranet.pl

"Po pierwsze jest takie przysłowie jakim cie widzą takim cie piszą. Można to odczytać
odwrotnie: napisz kilka zdań, a powiem ci kim jesteś. Używanie małej bądź wielkiej
litery to nie jest literówka tylko błąd ortograficzny i świadczy albo o braku szacunku bądź
braku elementarnej wiedzy z języka polskiego, co sugeruje że sam jesteś gimbusem, zwłaszcza
że tak rzucasz na prawo i lewo tym terminem."

Z tego co zauważyłem, to właśnie ty rzucasz na lewo i prawo tym terminem. więc to ty pokazałeś, że jesteś gimbusem. Zanim zarzucisz komuś błędy, to sprawdź swoje posty, bo sam popełniasz jeszcze więcej błędów wszelakiego rodzaju.

"Po drugie sama linia ze Swidnicy do Jedliny zapewnia najszybsze połączenie z Wrocławia do Nowej Rudy
i biorąc pod uwagę budowę łącznicy linia 274-linia 137 omijającej Jaworzynę Śląska będzie
można
uzyskać bardzo dobre czasy jazdy."

Nie wiesz o czym piszesz, chłopcze. Najpierw policz te czasy przejazdu spalinową, krętą trasą. Walnąłeś kompletną bzdurę na resorach.

"Po trzecie linia ta będzie stanowiła objazd Wałbrzycha, który będzie omijał jedynie kilka
stacji/przystanków
i czasowo nie będzie taki zły (pod warunkiem budowy wspomnianej łącznicy)."

Objazd dla kogo i po co? Szynobusami? Kolejna bzdura. Znacznie lepszy i szybszy objazd Wałbrzycha jest przez Kłodzko.

"Na koniec jak chcesz zrobić coś pożytecznego to może napisz pismo do UMWO w sprawie braku
skomunikowania
pociągu Piast ze składem osobowym Brzeg-Nysa-Kędzierzyn. IR Piast wyjeżdża z KK i dali widać
światła osobówki
w Brzegu. Przynajmniej zrobiłbyś coś pożytecznego i do tego na swoim Górnym Śląsku zamiast
wypisywać bzdury
dotyczące Dolnego Śląska."

A jaki to ma związek z tematem? Po stylu wypowiedzi widać, że dorwał się do kompa typowy pryszczaty, zacietrzewiony gimbus. Czyżby Flanker z Lubawki? już zdaje się na Infokolej nie raz dałeś pokaz swoich mozliwości.
2014-07-26 23:02:43 Autor: pantograf
---.free.aero2.net.pl
@ Witek ---.kamiennagora.vectranet.pl

"Po pierwsze jest takie przysłowie jakim cie widzą takim cie piszą. Można to odczytać
odwrotnie: napisz kilka zdań, a powiem ci kim jesteś. Używanie małej bądź wielkiej
litery to nie jest literówka tylko błąd ortograficzny i świadczy albo o braku szacunku bądź
braku elementarnej wiedzy z języka polskiego, co sugeruje że sam jesteś gimbusem, zwłaszcza
że tak rzucasz na prawo i lewo tym terminem."

Z tego co zauważyłem, to właśnie ty rzucasz na lewo i prawo tym terminem. więc to ty pokazałeś, że jesteś gimbusem. Zanim zarzucisz komuś błędy, to sprawdź swoje posty, bo sam popełniasz jeszcze więcej błędów wszelakiego rodzaju.

"Po drugie sama linia ze Swidnicy do Jedliny zapewnia najszybsze połączenie z Wrocławia do Nowej Rudy
i biorąc pod uwagę budowę łącznicy linia 274-linia 137 omijającej Jaworzynę Śląska będzie
można
uzyskać bardzo dobre czasy jazdy."

Nie wiesz o czym piszesz, chłopcze. Najpierw policz te czasy przejazdu spalinową, krętą trasą. Walnąłeś kompletną bzdurę na resorach.

"Po trzecie linia ta będzie stanowiła objazd Wałbrzycha, który będzie omijał jedynie kilka
stacji/przystanków
i czasowo nie będzie taki zły (pod warunkiem budowy wspomnianej łącznicy)."

Objazd dla kogo i po co? Szynobusami ? Kolejna bzdura. Znacznie lepszy i szybszy objazd Wałbrzycha jest przez Kłodzko.

"Na koniec jak chcesz zrobić coś pożytecznego to może napisz pismo do UMWO w sprawie braku
skomunikowania
pociągu Piast ze składem osobowym Brzeg-Nysa-Kędzierzyn. IR Piast wyjeżdża z KK i dali widać
światła osobówki
w Brzegu. Przynajmniej zrobiłbyś coś pożytecznego i do tego na swoim Górnym Śląsku zamiast
wypisywać bzdury dotyczące Dolnego Śląska."

A jaki to ma związek z tematem? Po stylu wypowiedzi widać, że dorwał się do kompa typowy pryszczaty, zacietrzewiony gimbus. Czyżby Flanker z Lubawki? już zdaje się na Infokolej nie raz dałeś pokaz swoich mozliwości.
2014-07-26 23:40:04 Autor: Witek
---.kamiennagora.vectranet.pl
@free.aero2.net.pl

Tak objazd Wałbrzycha przez Kłodzko, gdzie omijamy wszystkie miejscowości
od Głównego w stronę Wrocławia. To już może lepiej jechać z JG przez Węgliniec.
Dobry objazd polega na tym, że omija się tylko punkt newralgiczny, a nie zmienia całkowicie trasę. A skoro na linię przez Bolków nie ma szans to Jedlina jest najlepszym rozwiązaniem.

Po drugie napisałem o tym skomunikowaniu, bo większość z was jest mocna
w stukaniu w klawiaturę, ale jak przychodzi do zrobienia czegoś to każdy ma
100 argumentów, aby tego nie zrobić. A jest wiele drobnych spraw, które można
poprawić i DA SIĘ to zrobić, ale jak to pisał RW mikolstwo jest dobre tylko w pisaniu na RK. Z mojej strony EOT.
2014-07-27 00:55:18 Autor: pantograf
---.free.aero2.net.pl
Piszesz bez sensu, Witek. Twoje skomunikowania Piasta z pociągiem do Kędzierzyna nikogo tu nie obchodzą. Znajdź sobie jakiś bardziej adekwatny wątek. Co do objazdu, to piszesz jak typowy gimbus, który wypatrzył tory gdzieś na mapie i już się podjarał. Popatrz sobie na charakter tej linii, policz czas przejazdu, spróbuj pokoncypować swoim gimbusiarskim móżdżkiem jak to będzie wyglądało w praktyce (np. trzykrotna zmiana czoła pociągu). Piszesz bez sensu i bez żadnej wiedzy w temacie.

Już bardziej sensowna jest reaktywacja z Legnicy przez Jerzmanice i Lwówek do Jeleniej niż twoje "objazdy".
2014-07-27 01:06:23 Autor: leśny dziadek z płakowic
---.legnica.vectranet.pl
@Jackie:
Nie chce mi się już komentować tych wywodów, jedni mówią, że przez Jaworzynę będzie super i po ch...re Sobótka, Ty natomiast, że bezpośrednie połączenie jednego z największych miast dolnośląskich ze stolicą województwa jest ogólnie bez sensu. Ok, każdy może mieć własne zdanie. Jedno natomiast mnie zastanawia: skąd kolejny już raz podawany jest czas przejazdu na poziomie 2h przez Sobótkę? Skąd do ch...ry bierzecie te dane?
Właśnie mam przed sobą Zeszyt 604 z 1990 r. i cóż widzę? Pociąg złożony z SP32, obciążenie 250t, postoje na wszystkich stacjach i po (Kobierzyce, Sobótka 1', reszta 0,5'), szlakowa do Sobótki 80 km/h, dalej tylko 60 km/h, czas przejazdu Wrocław - Świdnica Miasto 1h 27'! I nie jest to jedyny pociąg z czasem przejazdu około 1,5h na tej trasie.
W tamtym okresie czasy jazdy liczono dość zgrubnie i raczej z nadwyżkami (powie Ci to każdy mechanik). Linia wtedy też nie była już w idealnym stanie i było parę zwolnień w WOS.
I teraz pomyśl. Wstawiasz w to zamiast SP32 z 5 wagonami SA134, którego przyspieszenie to przepaść w porównaniu ze składem wagonowym, postoje też będą krótsze. Myślę, że spokojnie byłoby 1h10 - 1h15'.
Wniosek: po rewitalizacji nawet na tylko 80km/h na całej trasie da się uzyskać czas jazdy około 1h i tyle w tym temacie.
2014-07-27 02:00:18 Autor: Zbychu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@leśny dziadek z płakowic

To co ty sobie myślisz, jest najmniej istotne. Liczą się fakty. 1,5 godziny do Wrocławia to też zdecydowanie za dużo. Przez Jaworzynę uzyskasz czas rzędu nawet poniżej godziny, po zbudowaniu łącznicy omijającej stację w Jaworzynie i zelektryfikowaniu kawałka z Jaworzyny do Świdnicy. To są koszty nieporównywalnie mniejsze niż remont całej linii przez Sobótkę. W tym kierunku powinny iść inwestycje. O takich czasach i takim komforcie jazdy przez Sobótkę możesz sobie co najwyżej pomarzyć. Nie każda wioska musi mieć pociąg, a przyszłość połączenia do Świdnicy to jest właśnie linia przez Jaworzynę. KAŻDA bez wyjątku analiza to pokazuje. No ale jakieś dziadki z lasu z betonowymi łbami wolą wierzyć w swoje urojone brednie niż pomyśleć przez chwilę racjonalnie.

Linia przez Sobótkę nie ma po prostu sensu i tyle.
2014-07-27 08:18:09 Autor: d3
---.147.230.137.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Problem z linią przez Sobótkę jest podobny do tego z czym spotkałem się lansując modernizację 15-stki (Zgierz-Łowicz) opór ze strony Koluszek w obronie jedynki do Skierniewic. Udało się i teraz pociągi z Wrocławia do Warszawy nie muszą zmieniać kierunku na Kaliskim. Tak samo będzie z trasą przez Sobótkę, jest kasa jest remont, psy szczekają karawana jedzie dalej.
2014-07-27 10:04:12 Autor: leśny dziadek z płakowic
---.legnica.vectranet.pl
@Zbychu
To już ostatni komentarz, ponieważ nie umiecie czytać ze zrozumieniem.
Czas przejazdu na poziomie 1,5h był w 90 r. i dotyczył loka spalinowego ze składem 5 wagonów. Wielu widzę nie pamięta i nie potrafi uzmysłowić sobie ile trwał rozruch takiego pociągu do prędkości szlakowej. Nawet przy tamtych (niezbyt dobrych) parametrach linii SA134 spokojnie pokonał by tą trasę w 1h15', a przy tylko podniesieniu szlakowej na odcinku Sobótka - Przedmieście byłoby to już
2014-07-27 10:23:00 Autor: leśny dziadek z płakowic
---.legnica.vectranet.pl
c.d.
około 1h05'. I to tylko przy szlakowej 80 km/h! Podniesienie prędkości na paru odcinkach o dobrej geometrii (linia nie ma wielu ostrych łuków, jak to niektórzy przedstawiają) pozwoli spokojnie na osiągnięcie czasu przejazdu poniżej 1 h.
Nie odpowiadacie wciąż co z linią 274, która się po prostu zakorkuje, a PLK odrzuci część w wniosków na trasy. No i po co pociągi co 20 minut z Wrocławia do Jaworzyny. Wyłaniają się też koszty:
1. Budowa SBL na odcinku Jaworzyna - Wrocław
2. Elektryfikacja odcinka Świdnica - Jaworzyna
3. Budowa łącznicy
Uuu, tanio nie będzie i pamiętajcie, że tu karty rozdaje PLK, a nie UMWD.
2014-07-27 17:28:53 Autor: zebu
---.free.aero2.net.pl
@ leśny dziadek z płakowic

Pierdz...lisz od rzeczy. Nie masz bladego pojęcia o rzeczach, o których piszesz. Na linii przez Sobótkę NIGDY nie uzyskasz takiego czasu przejazdu jak przez Jaworzynę. Było to już wielokrotnie wałkowane w różnych analizach, a nawet dyskutowane na forach. Wystarczy poszukać. No ale są niektórzy, którzy nigdy nie pogodzą się z faktami - nawet jak wyłoży się im fakty czarno na białym, to powiedzą że spisek. W linię przez Sobótkę nawet jak wtopisz setki milionów złotych, to i tak profil linii uniemożliwia uzyskanie większych prędkości. Do tego żeby ta trasa miała sens w ruchu aglomeracyjnym, trzeba by ją było zelektryfikować. Chyba elektryfikacja krótkiego odcinka z Jaworzyny do Świdnicy jest tańsza niż całej trasy przez Sobótkę? UMWD ma rację, że postawił na połączenie przez Jaworzynę i tutaj należy inwestować. Inna sprawa to sensowność pociągów bezpośrednich. Czesi się przesiadają, a Polacy nie mogą? Węzeł w Jaworzynie i charakter obu linii jest idealny dla przesiadek, nie wszędzie musi jeździć bezpośredni diesel. Zwłaszcza że brakuje szynobusów na linie w całości niezelektryfikowane.

Skończ z mikolskimi urojeniami i zacznij myśleć racjonalnie, człowieku!
2014-07-27 17:34:27 Autor: zebu
---.free.aero2.net.pl
A wszystkim zaczadzonym powrotem pociągów do Jugowic chciałbym przypomnieć, że od przejęcia linii przez województwo do reaktywacji droga jest baaardzo daleka. Chciałbym zwrócić uwagę, że o reaktywacji tej linii UMWD zaczął mówić nagle dopiero wtedy, gdy PLK ogłosiła rozbiórkę tej linii. Jaki stąd wniosek? Że żadnych planów reaktywacji nie ma i być nie może. W UMWD klepią przed wyborami co im ślina na język przyniesie, a po wyborach pewnie wszystko wróci do normalności. Już przecież niedawno była rozważana reaktywacja tej linii i po analizach władze wycofały się z tego projektu.
2014-07-27 23:01:33 Autor: niemiec
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tiaaa wyremontują drewniane linie bez ruchu a Berlinkę, na której pomimo że od lat jest pięćdziesiątka to ludzie jeżdżą, zaorają.
2014-07-27 23:21:13 Autor: comentus
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo wartościowy komentarz z "Infokolej.pl":

"Nie trzeba być geniuszem, wystarczy choć pojechać w okolicę i widzieć jak to wygląda. Linia ta łączy ze sobą Jedlinę ze Świdnicą, do której według danych GUS do pracy jeździ dziennie... 11 osób. Po drodze małe wioski nie generujące wielkiego ruchu. Tutaj sens miałoby tylko połączenie z Wałbrzychem, ale to z kolei dwie zmiany czoła (w Jedlinie i Wałbrzychu), by dojechać do centrum miasta. A bus z Jugowic jeździ co pół godziny.

Ale o czym my tu mówimy. "Marszałek i prezydenci" widzą tylko ruch turystyczny. A co poza sezonem turystycznym? A co na co dzień?

Są lepsze sposoby na zagospodarowanie pieniędzy unijnych. O choćby na liniach, gdzie jest jeszcze ruch, ale parametry są coraz gorsze. Choćby podsudecka, linia 274 na odcinku Jelenia Góra - Zgorzelec, Trzebnica, dokończenie linii 309 i 311, albo Kłodzko - Wałbrzych. O lwóweckiej nawet nie wspominając.

Ale nie, lepiej wydać kupę pieniędzy na tę reaktywację, by lokalny politycy mogli pokazać uśmiechnięte buźki przed kamerami podczas otwarcia, a pozostałe linie się do reszty rozpadną."
2014-07-28 10:35:29 Autor: SBL
---.93.208.3
Linia 285 - rewitalizacja do 80-100 km/h (ale istotniejsze jest zwiększenie dop. nacisku) SSP nie na każdym przejeździe bo część przystanków znajduje się przy drogach (np. Kobierzyce , Wierzbice) albo można ją dołożyć w późniejszym czasie. Dodatkowo warto by pomyśleć o rewitace linii 137 na odcinku do Dzierżoniowa + Bielawa (całość wraz ze Świdnicą 120 tys ludzi) Po za tym przejąć całą 285 i olać PLK....
2014-07-28 11:23:02 Autor: jeger
---.internetdsl.tpnet.pl
A co z linią kolejową nr 283 na odcinku Jelenia Góra - Zebrzydowa?
2014-07-28 13:52:02 Autor: Wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Właśnie, wydaje mi się, że w dni robocze linia Wrocław - Dzierżoniów ważniejsza niż ta do Sobótki. Droga w kier. na Kłodzko jest straszna: duży ruch, bez przerwy wypadki i ofiary śmiertelne. Aż się prosi, by zorganizować alternatywę w postaci kolei.
2014-07-28 16:55:00 Autor: tadek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie ma linii Wrocław - Dzierżoniów. Jest Jaworzyna Śląska - Dzierżoniów - Kamieniec Ząbkowicki. Gdyby tą linię zelektryfikować, to czas przejazdu do Wrocławia przez Jaworzynę nie mialby żadnej konkurencji. Różne linie przez Sobótki, Jugowice i inne pipidówy nie mają racji bytu. Trzeba inwestować przede wszystkim w linie magistralne, gdzie czas przejazdu obecnie jest tragiczny, a nie w kolej po wioskach, którą nikt nie będzie jeździł. Niemcy już dawno zaorali, przerobili na ściezki rowerowe wszystkie boczne linie zostawiając tylko te najważniejsze. Czesi powoli się do tego przymierzają. U nas jak zwykle robi sie wszystko na odwrót. Trzeba sobie jasno powiedzieć: w dobie indywidualnej komunikacji samochodowej i autobusowej takie linie jak przez Sobótkę do świdnicy czy Świdnica - Jedlina nie mają racji bytu. Tylko na głównych liniach kolej może konkurować z busami. Tym którzy marzą o reaktywacji Jugowic snując jakieś idiotyczne plany polecam kubeł zimnej wody na głowę, bo najwyraźniej słonko ostatnio za mocno im przygrzało.
2014-07-28 18:24:38 Autor: Wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Źle napisałam. Miałam na myśli 310: Kobierzyce - Piława Górna. O tę mi chodziło. Wzdłuż tej linii biegnie ta fatalna droga.
2014-07-29 02:01:13 Autor: luki
---.free.aero2.net.pl
Dajcie sobie spokój z liniami przez wioski. Kobierzyce - Piława Górna - przecież tam od dawna torów nie ma. Reaktywacja tej trasy to koszt kilkuset milionów złotych (m.in. kilka wiaduktów nad DK8). Taki sam bezsens jak Wrocław - Sobótka czy Świdnica - Jedlina. Zamiast wywalać wszystkie pieniądze unijne na bezsensowne reaktywacje, lepiej zadbać o to, co jeszcze działa, a od dawna się sypie, m.in. Jelenia Góra - Lwówek. Jak coś reaktywować, to lepiej zacząć od krótkich odcinków pomiędzy wiekszymi miastami, np. Jelenia - Karpacz, Jelenia - Kowary czy Gryfów - Świaradów.
2014-07-29 10:06:35 Autor: Wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Luki. Karpacz z tą lokalizacją stacji? "Na końcu świata"?
2014-07-29 19:53:08 Autor: jarco
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sensowniejsza od Karpacza była by reaktywacja Kowar, gdzie można liczyć na całoroczny ruch, a nie tylko turystów. Niestety, UMWD napalił się na kolejki turystyczne - najpierw Karpacz, potem Świeradów, teraz jeszcze bardziej poronione pomysły z Jugowicami. Ciekawe kto i za co będzie utrzymywał te linie i finansował pociągi po sezonie turystycznym, gdy nikt nie będzie korzystał z tych połączeń.
2014-07-31 19:24:07 Autor: gosc
---.play-internet.pl
Z liniami turystycznymi (np. do Karpacza) jest jeszcze taki problem jak z lotniskami regionalnymi. Nie wystarczy je mieć, potrzebny jest jeszcze przewoźnik. Vide casus Łódź Lublinek gdzie żaden nie chce latać a Łodzianie zmuszeni są do korzystania z innych lotnisk.
Tu też nie ma gwarancji, że IC uruchomi sensowne połączenia, np. do Karpacza. A z kolei pociąg wojewódzki z przesiadką we Wrocławiu nie będzie konkurencją dla bezpośredniego dojazdu samochodem czy autokarem. Trzeba więc uważać na co warto wydać pieniądze.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS