NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica

| Jakub Rösler 05.12.2022 2,3k

Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Stacja w Legnicy w październiku 2022 roku. fot. Jakub Rösler
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
Dolkom dokończy częściowy remont stacji Legnica
PKP PLK w końcu wybrały nowego wykonawcę prac, który dokończy modernizację stacji w Legnicy. Inwestycja pierwotnie miała zostać zakończona w lutym 2020 roku, lecz wiemy już, że modernizacja skończy się prawdopodobnie dopiero z końcem przyszłego roku.
Modernizacja legnickiej stacji kolejowej jest opóźniona o wiele miesięcy. Pierwotne plany zakładały, że cała inwestycja zostanie zakończona w lutym 2020 roku. Tego terminu nie udało się dotrzymać, a prace inwestycyjne stanęły. PKP PLK rozwiązały umowę z dotychczasowym wykonawcą z powodu braku realizacji prac oraz przekroczenia zakładanych terminów. Więcej o tym pisaliśmy tutaj. Teraz dowiedzieliśmy się, że PKP PLK zakończyły inwentaryzację zrealizowanych prac oraz podpisały umowę z nowym wykonawcą.

Prace wykona Dolkom

– Umowa na dokończenie robót związanych z przebudową stacji Legnica została już podpisana z firmą DOLKOM. 22.11.2022 r. Uprzednio, tak szybko jak to było możliwe, została zakończona inwentaryzacja materiałów i prac. Poza przebudową i przeszkleniem pozostałego zakresu hali peronowej, do wykonania pozostało m.in. podwyższenie peronów nr 3 i nr 4 do 76 cm. Będzie montaż wind na perony nr 2,3,4,5. Przewidziana jest modernizacja tunelu głównego. Zakończenie prac przewidywane jest na koniec 2023 r. Wówczas stacja będzie w pełni dostępna dla wszystkich podróżnych – przekazał nam rzecznik prasowy PKP PLK, Mirosław Siemieniec.

Siemieniec dodał, że na dotychczasowy czas realizacji inwestycji miało wpływ słabe zaangażowanie poprzedniego wykonawcy oraz konieczność wykonania ustaleń z konserwatorem zabytków (ochroną konserwatorską są objęte perony).

Brak kompleksowości

Co istotne, obecna inwestycja nie obejmie modernizacji wszystkich pięciu peronów. Zmodernizowane zostaną tylko dwa, te oznaczone numerami 3 oraz 4. Prace przy pozostałych peronach będą musiały zostać wykonane w ramach ewentualnej kolejnej inwestycji.

Do artykułu dołączamy fotorelację z połowy października bieżącego roku. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5