NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dofinansowanie na połączenie do Balic zatwierdzone

| Justyna Urbaniak, Rynek Infrastruktury 02.10.2014 123

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-10-02 13:42:56 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Tak oto pekapiarniana betoniarnia zagospodarowuje nadmiar unijnych środków na modernizację infrastruktury.
2014-10-02 13:56:38 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Omskło mi się przy klikaniu (może akurat w tym momencie kolejne newsy wstawiono). To miało pójść do artykułu o likwidacji Barlinka.
A w temacie: czy do Balic nadal będzie stosowana komercyjna taryfa, wyższa niż w PKP PIC za przejazd takiego samego dystansu w TLK? Czy może sięgną po niedoszły na szczęście POmysł Ruty, aby warszawskie Lotnisko Chopina znalazło się w drugiej strefie biletowej (obowiązującej oczywiście tylko w KM i SKM, w autobusach już nie)? Innymi słowy: jadąc pociągiem Balice Express do któregoś z owych nowych przystanków zapłaci się zgodnie z taryfą Regio, ale niechby tak ktoś chciał pojechać tylko kawałeczek dalej na lotnisko, to mu kapcie spadną. Na tym połączeniu lotniskowym ciąży niefortunna lokalizacja Kraków Business Parku (już za odgałęzieniem balickim), przez co pociągi lotniskowe go omijają. W Warszawie jest pod tym względem lepiej: słoiki jadąc z Tarcho do korpo zapewniają masakryczną frekwę w pociągach lotniskowych aż do Służewca, więc wożenie muchów na ostatnich dwóch kilometrach dało się jakoś przeboleć, nie stosując komercyjnej taryfy.
2014-10-02 17:33:16 Autor: pres
---.31.35.154.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Inwestycje infrastrukturalne w Krakowie będą dostawać dofinansowanie z UE bez problemu. Dlaczego? Bo obiektywne kryteria takie jak natężenie ruchu, przewidywane potoki pasażerskie,czy zanieczyszczenie powietrza wskazują, że powinny być realizowane w pierwszej kolejności. Niestety dzieje się inaczej. Środki z budżetu centralnego na inwestycje omijają Kraków. Choć trzeba docenić nawet te tory do Balic to w porównaniu do środków jakie kierowane są do Wrocławia czy do Trójmiasta (mniejszych ośrodków od Krakowa) to te kilkaset mln. zł jest kwotą wręcz marginalną, a dysproporcje są już na dziś wręcz 5-6 krotne na niekorzyść Krakowa. Jestem w pełni za tym aby inwestować także we wspomniane wcześniej regiony. Ale te propagandowe zachwyty nawet w tym artykule mają wydźwięk żenujący i zaciemniający rzeczywistość. Linia Kraków-Katowice - modernizacja wstrzymana, Wschodnia Obwodnica Krakowa- opóźniona o 7 lat choć 7 lat temu wszystko było przygotowane pod inwestycję z wykupem gruntów włącznie. S7 na północ od Krakowa - od roku 2007 prace projektowe wstrzymane. Odcinek Lubień-Rabka zapewnione finansowanie jeszcze od ministra Nowaka - wciąż bez ogłoszonego przetargu. Od roku 2007 roku w Małopolsce nie wybudowano ani jednej!!!!! obwodnicy z budżetu centralnego (jedyny taki region w Polsce). Na Zakopiance giną co chwila ludzie bo nie można się doprosić o wybudowanie kładki. O takich trasach jak Ska do Nowego Sącza, Beskidzka Droga Integracyjna można było już zapomnieć. Kraków i cały region ma olbrzymi potencjał ale przy tym podejściu obecnej ekipy rządzącej ciężko o optymizm i trudno oprzeć się wrażeniu, że te tory do Balic to papka propagandowa, aby znowu zrobić wodę z mózgu obywatelom
2014-10-07 10:16:23 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Miejmy nadzieję, że ceny za przejazd nie będą jakieś chore, co już raz miało miejsce i ludzie pouciekali na autobusy i taksówki. Rozumiem jednak, że skoro będą tu jeździć Koleje Małopolskie zamiast PR to ceny będą pod kontrolą władz województwa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5