PKP PLK negocjuje ze spółką ZUE tzw. zamówienie podobne na prace na linii E20 na odcinku pomiędzy Łowiczem a Warszawą.
W biuletynie unijnych zamówień publicznych ukazało się ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante na temat negocjacji prowadzonych z firmą ZUE przez PKP PLK. Dotyczą one dodatkowych prac na odcinku Warszawa Włochy – Ożarów Mazowiecki magistrali E20 o szacunkowej wartości 12 milionów złotych netto.
Postępowanie prowadzone jest bez przetargu jako zamówienie podobne do wykonywanej przez ZUE umowy na prace w formule „Projektuj i Buduj” na odcinku Warszawa – Granica LCS Łowicz. Roboty w ramach tej umowy obejmują głównie stację w Ożarowie Mazowieckim i są wykonywane w ramach projektu POIiŚ 5.1-16 „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno, Etap I: Prace na linii kolejowej nr 3 na odcinku Warszawa – granica LCS Łowicz”.
O podpisaniu wartej 79,8 mln zł netto umowy pisaliśmy tutaj.
Nowe zamówienie dotyczy prac w trybie „projektuj i buduj” na odcinku Warszawa Włochy – Ożarów Mazowiecki w zakresie branży torowej, sieci trakcyjnej, elektroenergetyki, automatyki kolejowej (srk), telekomunikacji, odwodnieniowej, rozbiórki oraz usunięcia kolizji.
Jak wyjaśnia PLK w ogłoszeniu, spełniono wszystkie przesłanki konieczne do udzielenia zamówienia z tzw. wolnej ręki: zamówienie jest zlecane obecnemu wykonawcy umowy podstawowej, jest tożsame pod względem gatunkowym, służy do osiągnięcia tych samych celów i przewidziano je już na etapie przetargu na zamówienie podstawowe.
Warto przypomnieć, że 5 grudnia ZUE podpisała z PKP PLK umowę z wolnej ręki na
zabezpieczenie obiektów inżynieryjnych na odcinku Dęblin – Lublin (po zerwaniu kontraktu z PLK-Astaldi) o wartości 36,9 mln złotych (brutto). Natomiast jeszcze w październiku giełdowa spółka porozumiała się z PLK w sprawie dodatkowych prac wartych 13,6 mln zł netto na kontrakcie w ramach projektu ,,Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka – Mościska II.