NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Dodatkowe prace na E20 dla ZUE?

| Jakub Madrjas 03.01.2019 3,9k

Dodatkowe prace na E20 dla ZUE?
Prace ZUE na stacji TunelFot. ZUE
PKP PLK negocjuje ze spółką ZUE tzw. zamówienie podobne na prace na linii E20 na odcinku pomiędzy Łowiczem a Warszawą.
W biuletynie unijnych zamówień publicznych ukazało się ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante na temat negocjacji prowadzonych z firmą ZUE przez PKP PLK. Dotyczą one dodatkowych prac na odcinku Warszawa Włochy – Ożarów Mazowiecki magistrali E20 o szacunkowej wartości 12 milionów złotych netto.

Postępowanie prowadzone jest bez przetargu jako zamówienie podobne do wykonywanej przez ZUE umowy na prace w formule „Projektuj i Buduj” na odcinku Warszawa – Granica LCS Łowicz. Roboty w ramach tej umowy obejmują głównie stację w Ożarowie Mazowieckim i są wykonywane w ramach projektu POIiŚ 5.1-16 „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno, Etap I: Prace na linii kolejowej nr 3 na odcinku Warszawa – granica LCS Łowicz”. O podpisaniu wartej 79,8 mln zł netto umowy pisaliśmy tutaj.

Nowe zamówienie dotyczy prac w trybie „projektuj i buduj” na odcinku Warszawa Włochy – Ożarów Mazowiecki w zakresie branży torowej, sieci trakcyjnej, elektroenergetyki, automatyki kolejowej (srk), telekomunikacji, odwodnieniowej, rozbiórki oraz usunięcia kolizji.

Jak wyjaśnia PLK w ogłoszeniu, spełniono wszystkie przesłanki konieczne do udzielenia zamówienia z tzw. wolnej ręki: zamówienie jest zlecane obecnemu wykonawcy umowy podstawowej, jest tożsame pod względem gatunkowym, służy do osiągnięcia tych samych celów i przewidziano je już na etapie przetargu na zamówienie podstawowe.

Warto przypomnieć, że 5 grudnia ZUE podpisała z PKP PLK umowę z wolnej ręki na zabezpieczenie obiektów inżynieryjnych na odcinku Dęblin – Lublin (po zerwaniu kontraktu z PLK-Astaldi) o wartości 36,9 mln złotych (brutto). Natomiast jeszcze w październiku giełdowa spółka porozumiała się z PLK w sprawie dodatkowych prac wartych 13,6 mln zł netto na kontrakcie w ramach projektu ,,Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka – Mościska II. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łowicz (93)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łowicz (93)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5