NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Do Olsztyna 60% pasażerów więcej z Flirtami. PKP Intercity nie obawia się konkurencji

| Witold Urbanowicz 28.06.2016 268

Do Olsztyna 60% pasażerów więcej z Flirtami. PKP Intercity nie obawia się konkurencji
Fot. PKP Intercity
PKP Intercity dystansuje konkurencję na trasie do Olsztyna, odkąd zaczęły obsługiwać ją nowoczesne Flirty. – Od momentu ich wdrożenia do ruchu PKP Intercity zanotowało 60-proc. wzrost liczby pasażerów w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego sezonu – mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. Niedługo trasę pomiędzy Warszawą a Warmią i Mazurami będzie obsługiwać inny narodowy przewoźnik – LOT.
Grudzień zeszłego roku przyniósł spore zmiany na kolei. Dobrym przykładem jest trasa z Warszawy do Olsztyna, gdzie pasażerowie zyskali nie tylko skrócony czas przejazdu o 20-30 minut do 2 godzin i 30 minut, ale też nowy tabor. – Pasażerowie wybierający podróż na trasie z Warszawy do Olsztyna pociągami PKP Intercity mają do dyspozycji sześć par połączeń dziennie, w tym większość obsługiwanych nowoczesnymi składami Flirt3 – wylicza Beata Czemerajda z biura prasowego PKP SA.

Taryfa taniomiastowa gwarantuje przejazd w cenie od 39,90 zł w drugiej klasie. Choć to nadal drożej, niż u konkurencji autobusowej, poprawa warunków podróżowania nie pozostała bez wpływu na popularność połączeń drogowych. Z trasy wycofał się chociażby Polski Bus. Nie wszyscy jednak doceniają przemiany na kolei. – Oczywiście jest to konkurencja, z którą trzeba się liczyć, lecz w obecnej sytuacji nie można mówić o poważnym zagrożeniu ze strony przewoźnika kolejowego. Pociągi obsługujące linię z Olsztyna do Warszawy w rzeczywistości podróżują zdecydowanie dłużej niż zapewnia PKP, ceny połączeń są zbliżone jedynie w przypadku biletów studenckich. Bilety normalne są droższe o około 25%. Kolej nie oferuje także obsługi pasażerskiej na swoim pokładzie – komentował Robert Kanclerz, manager firmy Radex, działającej na rynku 33 lata i oferującej połączenia między Warszawą a Olsztynem.

Może to być jednak dobra mina do złej gry, gdyż PKP Intercity może pochwalić się realnymi rezultatami. – Na trasie Warszawa – Olsztyn – Warszawa od momentu wdrożenia składów Flirt3 PKP Intercity zanotowało 60-proc. wzrost liczby pasażerów w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego sezonu – wylicza Beata Czemerajda.

Niedługo połączenia na trasie z Warszawy do Warmii i Mazur zapewniać będzie inny narodowy przewoźnik – PLL LOT – który uruchomi samoloty do Szyman. Te nie zagrożą jednak w żadnym stopniu PKP Intercity, które ma jeszcze jeden argument w ręku. – Wyższość pociągu – jeździmy z centrum do centrum miasta! – mówi Czemerajda. Tymczasem lotnisko w Szymanach znajduje się około godziny drogi (o ile akurat znajdzie się dogodne połączenie). Być może też dlatego LOT, który będzie latać w sezonie trzy razy w tygodniu, mówi o ofercie przesiadkowej do i z innych portów europejskich – tutaj rzeczywiście propozycja narodowego przewoźnika lotniczego może być atrakcyjna.

PKP Intercity dosyć pewnie wypowiada się o swojej pozycji na trasie do Olsztyna. – Konkurencja jest zawsze mobilizująca. Wdrożenie nowoczesnych składów o wysokim komforcie podróży w połączeniu z korzystnym czasem przejazdu i atrakcyjnymi cenami biletów to dobra prognoza na przyszłość do tego, by utrzymać obecny trend wzrostowy pod względem liczby pasażerów – mówi Czemerajda i wspomina o kolejnej zalecie pociągu, który jedzie z centrum do centrum miasta.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5