NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Dlaczego pociągi PKP IC stają w Machnaczu, a nie w 10-tysięcznej Czarnej Białostockiej?

| Michał Szymajda 15.01.2021 141

Dlaczego pociągi PKP IC stają w Machnaczu, a nie w 10-tysięcznej Czarnej Białostockiej?
Pociąg Hańcza mógłby zatrzymywać się w Czarnej BiałostockiejFot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Decyzją ministerstwa infrastruktury duża część postojów technicznych zmieniła się dla pociągów PKP Intercity w postoje handlowe. To wzbudziło reakcję posłów, którzy zauważają, że postoje przydałyby się na przystankach i stacjach, zlokalizowanych w pobliżu znacznie większych miejscowości.
– Nowy rozkład jazdy przewiduje postój jadących z Białegostoku pociągów IC „Hańcza" i TLK „Podlasiak" (tylko w jednym kierunku – dop. red.) na stacji w Machnaczu. (…) Wspomniany Machnacz, według danych GUS, w 2011 roku liczył 21 mieszkańców. Rozwiązaniem o wiele bardziej racjonalnym i zwiększającym dostępność komunikacyjną mieszkańców powiatu białostockiego do transportu kolejowego byłoby przywrócenie postojów wspomnianych pociągów w pobliskiej Czarnej Białostockiej, nieporównywalnie większym ośrodku niż Machnacz. Wiadomość o uwzględnieniu tej miejscowości jako przystanku na trasie pociągów dalekobieżnych wzbudziła powszechne zdziwienie i niezrozumienie mieszkańców powiatu białostockiego – ocenił poseł Robert Tyszkiewicz. Pyta o zasadność postojów w Machnaczu a także o szanse zatrzymania pociągów PKP Intercity w dziesięciotysięcznej Czarnej Białostockiej.

W odpowiedzi na interpelację posła sekretarz stanu w ministerstwie przypomina argumentację, którą już przytaczaliśmy na łamach „Rynku Kolejowego”.  – Zamiana części postojów technicznych pociągów dalekobieżnych na postoje handlowe ma na celu umożliwienie pasażerom korzystania z podróży pociągiem z przystanku, na którym następuje jego zatrzymanie – uważa przedstawiciel resortu. Dlaczego jednak Czarna Białostocka nie doczekała się dotąd podobnego przywileju?

– W nawiązaniu do zatrzymania pociągów dalekobieżnych TLK „Hańcza” oraz IC „Podlasiak” na stacji kolejowej Czarna Białostocka informuję, że w chwili obecnej nie są planowane stałe zmiany w siatce postojów przedmiotowych pociągów. Odnosząc się do pytania, czy władze samorządowe zgłaszały potrzebę zatrzymania ww. pociągów na stacji Czarna Białostocka informuję, że takie postulaty nie wpłynęły do Ministerstwa Infrastruktury – napisał Rafał Weber.

Obecnie w Czarnej Białostockiej zatrzymuje się 10 par pociągów regionalnych Polregio w relacji Białystok – Kuźnica Białostocka i Białystok – Suwałki. Nie staje tu żadne z pociągów PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5