Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity wycofały z ruchu 6 wagonów restauracyjnych po modernizacjach?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dlaczego PKP Intercity wycofały z ruchu 6 wagonów restauracyjnych po modernizacjach?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W ostatnim kwartale 2017 roku PKP Intercity wycofało z ruchu 6 wagonów restauracyjnych. Pasażerowie pociągów EIC od tego czasu częściej narzekają na brak usługi gastronomicznej w pociągach. Zapytaliśmy PKP Intercity co takiego stało się ze zmodernizowanymi wcześniej wagonami, że trzeba było je skreślić ze stanu.

Obecnie PKP Intercity wybrało wykonawcę przebudowy 10 wagonów 1 klasy na wagony restauracyjne. Ma nim zostać FPS H. Cegielski, który dla PKP Intercity realizuje już kontrakty związane z innymi modernizacjami, a także produkcją nowych wagonów. Przetargu związanego z przebudową 10 wagonów prawdopodobnie nie byłoby, gdyby nie to, że w październiku 2017 roku PKP Intercity zmuszone było skreślić ze stanu 6 wagonów restauracyjnych, mimo, że te przeszły modernizację, wg. naszej wiedzy, około 9 lat wcześniej.

– Wagony restauracyjne typu Bautzen89, zgodnie z obowiązującym cyklem utrzymaniowo-naprawczym zostały skierowane do napraw na 4-tym poziomie utrzymania. W trakcie prowadzenia procesu naprawczego w 6 wagonach zostały stwierdzone m.in. uszkodzenia ostoi i rozwarstwienia poszycia. Usterki te były powodem wycofania 6 wagonów z naprawy. Ostatnie naprawy P5 powyższych wagonów wykonał Newag – napisała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Spółkę zapytaliśmy, czy w związku z przedwczesnym wycofaniem wagonów (przewoźnik planował je wykorzystywać jeszcze przez 14 lat) prowadzone jest postępowanie wyjaśniające. – Informacje o wewnętrznych procedurach spółki nie są podawane do wiadomości publicznej – odpisała Agnieszka Serbeńska.

Z naszej wiedzy wynika, że okres gwarancji na modernizację dawno już minął i przewoźnik nie będzie mógł starać się o finansową rekompensatę od wykonawcy prac.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5