Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dlaczego linia numer 8 nie jeździ do Bronowic?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZIKiT w Krakowie

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dlaczego linia numer 8 nie jeździ do Bronowic?
Teoretycznie istnieje możliwość skierowania linii 8 na powrót do Bronowic Małych, jednak wiązałoby się to z cofnięciem z tej dzielnicy innej linii tramwajowej. W efekcie poszkodowana zostałaby dużo większa liczba pasażerów niż jest to w tym momencie.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu projektując nową sieć połączeń Komunikacji Miejskiej opierał się na badaniach przeprowadzonych przez naukowców z Politechniki Krakowskiej, którzy na podstawie informacji o kierunkach przemieszczania się pasażerów w Krakowie opracowali bardzo dokładny model ruchu. Dzięki niemu, oraz przy pomocy zaawansowanych programów symulacyjnych, nasi pracownicy są w stanie bardzo dokładnie kreślić (przewidzieć) kierunki przemieszczania się pasażerów.

W tym momencie jednym z najbardziej obciążonych ciągów tramwajowych w Krakowie jest odcinek pomiędzy Bronowicami a Teatrem Bagatela. Według badań największe zapotrzebowanie na bezpośrednie połączenie z Bronowicami występuje w Nowej Hucie, Nowym Bieżanowie i Kurdwanowie. Dużo mniejsza liczba pasażerów dojeżdża do Bronowic z rejonu Borku Fałęckiego.

Przed marszrutyzacją do Bronowic, w trakcie szczytów komunikacyjnych, dojeżdżało 30 pociągów tramwajowych w ciągu godziny. Było to maksimum przepustowości jaką mogło przyjąć torowisko, a szczególnie skrzyżowanie ul. Królewskiej, Karmelickiej i Alei Trzech Wieszczów. Każdy dodatkowy pociąg na tym ciągu spowodowałby zator i paraliż komunikacyjny. Obecnie do Bronowic, w trakcie szczytów komunikacyjnych, dojeżdża 27 pociągów tramwajowych. Pierwsze obserwacje napełnień na tym odcinku po wprowadzeniu zmian pokazują, że zmniejszenie ilości składów o 3 przy jednoczesnym skierowaniu większego taboru do obsługi linii 24 nie wpłynęło na pogorszenie komfortu podróży, polegającego na znacznym wzroście napełnień w pociągach tramwajowych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków. ZIKiT do likwidacji. Bo nie był lubiany

Zintegrowany transport

Kraków. ZIKiT do likwidacji. Bo nie był lubiany

Jakub Dybalski 11 czerwca 2018

Zamęt przy modernizacji tramwaju do Nowej Huty - wykonawca odrzucony

Zintegrowany transport

Komunikacja w Krakowie w okresie Świąteczno-noworocznym

Zintegrowany transport

ZIKiT w Krakowie: Zmiana organizacji ruchu w noc Sylwestrową

Pasażer

Kraków zamawia badanie komunikacji miejskiej

Zintegrowany transport

Kraków zamawia badanie komunikacji miejskiej

jm, Rynek Kolejowy 27 lutego 2013

Zobacz również:

Kraków. ZIKiT do likwidacji. Bo nie był lubiany

Zintegrowany transport

Kraków. ZIKiT do likwidacji. Bo nie był lubiany

Jakub Dybalski 11 czerwca 2018

Zamęt przy modernizacji tramwaju do Nowej Huty - wykonawca odrzucony

Zintegrowany transport

Komunikacja w Krakowie w okresie Świąteczno-noworocznym

Zintegrowany transport

ZIKiT w Krakowie: Zmiana organizacji ruchu w noc Sylwestrową

Pasażer

Kraków zamawia badanie komunikacji miejskiej

Zintegrowany transport

Kraków zamawia badanie komunikacji miejskiej

jm, Rynek Kolejowy 27 lutego 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5