Teoretycznie istnieje możliwość skierowania linii 8 na powrót do Bronowic Małych, jednak wiązałoby się to z cofnięciem z tej dzielnicy innej linii tramwajowej. W efekcie poszkodowana zostałaby dużo większa liczba pasażerów niż jest to w tym momencie.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu projektując nową sieć połączeń Komunikacji Miejskiej opierał się na badaniach przeprowadzonych przez naukowców z Politechniki Krakowskiej, którzy na podstawie informacji o kierunkach przemieszczania się pasażerów w Krakowie opracowali bardzo dokładny model ruchu. Dzięki niemu, oraz przy pomocy zaawansowanych programów symulacyjnych, nasi pracownicy są w stanie bardzo dokładnie kreślić (przewidzieć) kierunki przemieszczania się pasażerów.
W tym momencie jednym z najbardziej obciążonych ciągów tramwajowych w Krakowie jest odcinek pomiędzy Bronowicami a Teatrem Bagatela. Według badań największe zapotrzebowanie na bezpośrednie połączenie z Bronowicami występuje w Nowej Hucie, Nowym Bieżanowie i Kurdwanowie. Dużo mniejsza liczba pasażerów dojeżdża do Bronowic z rejonu Borku Fałęckiego.
Przed marszrutyzacją do Bronowic, w trakcie szczytów komunikacyjnych, dojeżdżało 30 pociągów tramwajowych w ciągu godziny. Było to maksimum przepustowości jaką mogło przyjąć torowisko, a szczególnie skrzyżowanie ul. Królewskiej, Karmelickiej i Alei Trzech Wieszczów. Każdy dodatkowy pociąg na tym ciągu spowodowałby zator i paraliż komunikacyjny. Obecnie do Bronowic, w trakcie szczytów komunikacyjnych, dojeżdża 27 pociągów tramwajowych. Pierwsze obserwacje napełnień na tym odcinku po wprowadzeniu zmian pokazują, że zmniejszenie ilości składów o 3 przy jednoczesnym skierowaniu większego taboru do obsługi linii 24 nie wpłynęło na pogorszenie komfortu podróży, polegającego na znacznym wzroście napełnień w pociągach tramwajowych.