NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dlaczego „bomba” zatrzymała pociągi Warszawa – Poznań?

| Martyn Janduła 29.06.2017 8,3k

Dlaczego „bomba” zatrzymała pociągi Warszawa – Poznań?
Fot. PKP Intercity
Opóźnienia pociągów jadących objazdem na trasie z Warszawy do Poznania sięgające prawie 500 minut, nerwy pasażerów i groźba związana z możliwym wybuchem podłożonego w pociągu ładunku. Tak w skrócie wyglądała ewakuacja pociągu relacji Warszawa – Berlin, który dodatkowo zablokował ruch na całej trasie Warszawa – Poznań. Teraz przewoźnik musi zmierzyć się z falą krytyki, którą wywołał głupi żart. Sprawę jednak potraktowano poważnie. Przewoźnik uważa, że pasażerom zaoferowano profesjonalną opiekę.
Przed godziną 19 – 28 czerwca – Komenda Powiatowa Policji w Mogilnie została poinformowana o prawdopodobnym podłożeniu ładunku wybuchowego w pociągu relacji Warszawa – Berlin. Informacja o tym fakcie została również wysłana mailem do łódzkiego oddziału PKP Intercity. Dzisiaj już wiemy, że bomby nie było. Jednak tego dnia konieczne było wszczęcie procedury bezpieczeństwa dotyczącej działań w takich sytuacjach, która miała zapobiec ewentualnej katastrofie.

Zatrzymanie na najbliższej stacji

– Natychmiast po otrzymaniu informacji o możliwym zagrożeniu podjęto decyzję o zatrzymaniu pociągu, wezwaniu odpowiednich służb, w tym przede wszystkim policji, i ewakuacji pasażerów oraz obsługi – wyjaśnia Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Na miejsce dotarły 4 zastępy straży pożarnej, policja oraz specjalistyczna jednostka pirotechniczna z psem tropiącym, która sprawdzała skład.

Pociąg relacji Warszawa – Berlin został zatrzymany na bocznym torze najbliższej stacji. W tym przypadku było to Mogilno. – W pierwszej fazie przeprowadzono pasażerów pod asystą drużyny konduktorskiej za budynek dworca, który stanowił naturalną barierę, natomiast po przyjeździe policji – na boisko pobliskiej szkoły, a następnie do budynku Zespołu Szkół w Mogilnie, w którym mogli zatrzymać się do czasu zakończenia działań. Sprawdzaniem składu zajęła się policja – tłumaczy Ziemska.

Jak informowały służby, z pociągu i pobliskich domów znajdujących się w okolicach stacji ewakuowano około 600 osób. Jak wyjaśnia biuro prasowe, w tym czasie Centrum Wsparcia Klienta zadbało o dostarczenie przekąsek oraz napojów wszystkim pasażerom – zarówno zatrzymanego pociągu w Mogilnie, jak też pozostałym pasażerom w pociągach opóźnionych z powodu alarmu w Mogilnie. Około 50 pasażerów, którzy mieli ze sobą tylko bagaże podręczne, mogło pojechać do Poznania podstawionym autobusem.

Polskie Linie Kolejowe w gotowości

Zarządca infrastruktury deklaruje, że również w tym czasie ściśle współpracował z przewoźnikami i służbami, aby zapewnić pasażerom bezpieczeństwo. – Byliśmy gotowi wznowić ruch pociągów natychmiast po zakończeniu akcji przez służby. O sytuacji na bieżąco byli informowani pasażerowie na stacjach i przystankach – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

– W sytuacji, gdy zagrożone może być bezpieczeństwo pasażerów, przewoźnicy i zarządca infrastruktury ściśle współpracują z policją. Równocześnie przygotowywana jest taka organizacja ruchu, która po zakończeniu działań policji, pozwala maksymalnie ograniczać utrudnienia dla pasażerów – podaje Jakubowski.

Jak się okazuje, PKP Intercity rozważało kwestię uruchomienia komunikacji zastępczej. – Jednak przewoźnicy autokarowi odmawiali, ze względu na trwający wakacyjny szczyt przewozowy, podczas którego nie posiadają odpowiednich zasobów ludzkich i sprzętowych – podkreśla spółka. To spowodowało, że setki pasażerów musiały czekać do zakończenia akcji policji, która trwała do późnych godzin nocnych. Ruch wznowiono dopiero przed pierwszą w nocy.

W związku z utrudnieniami część pociągów notowała olbrzymie opóźnienia. Poza wspomnianym EIC z Warszawy do Berlina, który miał ok. 500 minut opóźnienia, niewiele mniej miały pociągi IC Mieszko z Trójmiasta do Wrocławia, EIC Chrobry z Warszawy do Szczecina przez Poznań, EIC Lech z Warszawy do Poznania, TLK Drwęca z Olsztyna do Poznania, IC Bałtyk z Trójmiasta do Poznania i TLK Warta z Warszawy do Zielonej Góry.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5