NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Deutsche Bahn testuje rezerwację miejsc w pociągach osobowych

| Artur Bogdanowicz 24.11.2016 301

Deutsche Bahn testuje rezerwację miejsc w pociągach osobowych
Pociąg RE na stacji w HanowerzeFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
To, co w ruchu dalekobieżnym jest standardem, może pojawić się także w ruchu regionalnym, informuje niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung. Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) testują możliwość rezerwowania miejsc siedzących w pociągach lokalnych.
Przewoźnik wyznaczył do testów kilkanaście tras pociągów kategorii RB (Regionalbahn) i RE (Regionalexpress) w pięciu krajach związkowych: Bawarii (München-Nürnberg-Express, Allersbergexpress, Werdenfelsbahn (München – Garmisch), Main-Spessart-Express, Franken-Thüringen-Express), Nadrenii-Palatynacie i Kraju Saary (Moseltalbahn, Westpfalznetz, Südpfalznetz, Dieselnetz Südwest oraz Weinheim–Fürth, Wormacja – Alzey – Bingen Hbf, Frankenthal – Ramsen – Eiswoog), Saksonii-Anhalt (Elbe-Saale-Bahn i S-Bahn Mitteldeutschland) i Turyngii (RE 1: Getynga–Erfurt–Gera/Glauchau, RE 3: Erfurt–Gera–Altenburg/Greiz (Elsterberg), RE 7: Erfurt–Würzburg, RE 45: Erfurt–Meiningen).

Opłata za miejsce

Usługa skierowana jest przede wszystkim do osób dojeżdżających codziennie do pracy lub do szkoły: kto stale korzysta z konkretnego połączenia, może zarezerwować w nim miejsce siedzące. Opłaty uzależnione są od tras. Np. roczna opłata za miejsce siedzące na konkretne połączenie w dni robocze na trasie Cottbus-Lipsk wynosi 40 euro. Pojedyncza miejscówka kosztuje to 1 euro. Na niektórych odcinkach obowiązują inne, korzystniejsze ceny, co uzależnione jest od umów przewoźników ze zleceniodawcami przewozów.

Docelowo opłaty mają być ujednolicone i wprowadzone na terenie całych Niemiec. Obecnie rezerwacji dokonać można tylko przez Internet, ale od stycznia będzie to możliwe także w centrum obsługi klienta i w automatach biletowych.

Pasażerowie zainteresowani ofertą

Jako że w pociągach osobowych z reguły nie ma możliwości elektronicznego oznaczenia zarezerwowanych miejsc, strefy rezerwacji oznaczone są na stałe specjalnymi symbolami. Pierwszeństwo zajęcia miejsc mają w nich osoby z miejscówkami. Już kilka lat temu podobne rozwiązanie testował prywatny Metronom na regionalnej linii Getynga-Hanower–Lüneburg i dalej do Hamburga, ale ostatecznie nie zdecydował się na to rozwiązanie. Managerowie DB są bardziej optymistyczni – według badań aż 23% pasażerów pociągów osobowych wyraziło zainteresowanie ofertą, której testowe wprowadzenie zostało przygotowane przy wsparciu Boston Consulting Group.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5