NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Deutsche Bahn odmówiły przyjęcia piętrowych zestawów Bombardiera

| Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas/Süddeutsche Zeitung 02.02.2020 17,3k

Deutsche Bahn odmówiły przyjęcia piętrowych zestawów Bombardiera
Rys. Bombardier
Według informacji niemieckiego dziennika „Süddeutsche Zeitung” potwierdzonych przez naszą redakcję u producenta, Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) odmówiły przyjęcia drugiej transzy 25 zestawów IC2 drugiej serii. Zlecenie szacowane jest na 400 mln euro, zaś niemiecki przewoźnik najprawdopodobniej będzie dodatkowo wnioskował o odszkodowanie od Bombardiera.
Konflikt zaostrzył się w ostatnich dniach i zapewne wynika z mnożących się w ostatnim czasie opóźnień odnotowywanych w przewozach dalekobieżnych. Coraz częściej występują one nie z winy przewoźnika, ale awaryjności nowych pojazdów. O ile pierwsza seria 27 piętrowych zestawów IC2 kursuje bez większych usterek, to w 17 zestawach IC2 drugiej serii (z 42 zamówionych) nieustannie występują problemy techniczne, które nie zawsze można usunąć doraźnie, co powoduje z kolei anulowanie wielu kursów. Często dla pewności już godzinę przed odjazdem maszyniści przeprowadzają start systemu, aby mieć pewność, że przejazd rozpocznie się punktualnie. Temat nie jest nowy, bo już w lutym ub. r. tygodnik „Der Spiegel” alarmował o mnożących się awariach nowych pociągów.

Deutsche Bahn bardzo stanowczo podchodzi do tematu i oczekuje od Bombardiera szybkiego rozwiązania problemów składów będących obecnie w ruchu rozkładowym. Wyprodukowane w Görlitz i Bautzen pociągi kursują między Karlsruhe a Norymbergą i między Singen a Sztuttgartem. Warto przypomnieć, ze Bombardier miał też problemy ze składami ICE4.

- Bombardier przyznaje, że aktualnie poziom niezawodności pociągów piętrowych IC2 w eksploatacji nie spełnia oczekiwań DB i firmy Bombardier. Przykro nam, że jest to powodem niedogodności dla DB i jego pasażerów. Pracujemy intensywnie wraz z DB nad planem działań i rozwiązaniami, których celem jest znaczna poprawa niezawodności pociągów IC2 w najbliższej przyszłości - przekazał "Rynkowi Kolejowemu" Maciej Kaczanowski, rzecznik Bombardiera w Polsce.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Bombardier (398)
(765)

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Bombardier (398)
(765)

Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5