NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

DB Schenker Rail Polska ma Vectrona

| jm, Rynek Kolejowy 20.12.2012 270

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-12-20 14:30:30 Autor: Joozek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Haha no i gdzie te wasze Dragony które miały iść jak świeże bułeczki ? Niemiec mądry i kupuje niemieckie lokomotywy hahaha. Wszyscy czekamy teraz na \"sukcesy\" wszelkich Griffinów, Gam czy jak się te ustrojstwa zwą...
2012-12-20 14:45:39 Autor: pinokio
---.adsl.inetia.pl
Ja tam uważam, że fajnie, że w Polsce powstały takie projekty jak dragon i następne, a że niemcy wspierają swoją gospodarkę, widać tak mają szkoda, że polacy nie idą tą samą drogą...
2012-12-20 14:49:15 Autor: zdzichu
---.152.154.209.dsl.dynamic.t-mobile.pl
A coś ty myślał Joczek, że Niemiec kupi Dragona? Niemiec kupuje lokomotywy niemieckie, a nie polskie, to było od razu wiadomo i nikogo poza tobą to chyba nie zaskoczyło, a Dragona testowali do picu bo głupio im było odmówić gdy inni też testowali. Nie wiem tylko czemu tobie wydaje się to śmieszne?
2012-12-20 15:22:56 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
Testowali, testowali. Ech... Szkoda, że to już historia...

http://www.youtube.com/watch?v=mvot3OxZ-Fw
2012-12-20 15:27:24 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
One mają Vmax=160km/h wcale bym się nie ździwił jak by w przyszłości DB jeździło po polsce z jakimiś składami pasażerskimi.
Czy one będą miały tylko oznaczenie 5 170 *** czy może też dostaną jakis numerek w stylu EU12, ES64F4 mają oznaczenie EU11/EU45
2012-12-20 16:12:01 Autor: ??
---.sgt.3s.pl
Nie znam się na lokomotywach, ale czy one nie muszą mieć okienek bocznych z kabiny maszynisty ? (tak jak np. wspomniany ES64EU)
Trochę tak dziwnie to wygląda, że okienko boczne jest dopiero na drzwiach

Może ktoś mi to wyjaśnić ?
2012-12-20 16:19:59 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ E6ACT
Numerka PKP nie dostaną bo nie będą jeździć w PKP.

@ ??
Nie trzeba się znać na lokomotywach - wystarczy pomyśleć czy kupiono by lokomotywę nie spełniającą przepisów dotyczących np. bocznych okienek.
2012-12-20 16:21:03 Autor: tyg
---.warszawa.mm.pl
Na zdjęciach widać, że są wyposażone w kamery zamiast lusterek.
2012-12-20 17:53:06 Autor: ept
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jeszcze niedawno słyszałem opowiadania jakiegoś maszynisty, jak to mieli ubaw, jak Vectron sobie nie radził samodzielnie z wyjazdem z Zawiercia z byle pociągiem, a tu już kupili tego więcej. No proszę...
2012-12-20 18:23:32 Autor: mały króliczek
---.adsl.inetia.pl
EU 09 podmienia serię EP09, która jest pod OBB 1044. Lokomotywa austriacko-niemiecka 15kV 162/3Hz ( 235km/h ) / 3kV DC ( 160km/h ) w barwach Cesarstwa Austrii. Czerwony na fladze Austrii, Polski i lokomotywy jest ten sam.
2012-12-20 18:28:22 Autor: mały króliczek
---.adsl.inetia.pl
Jeszcze może być ET 09, jak nie ma sprzęgu do ogrzewania wagonów.
2012-12-20 18:50:42 Autor: do ept
---.dynamic.chello.pl
@ept
Podaj prosze konkrety bo to co piszesz jest dosc interesujace...
2012-12-20 18:55:05 Autor: md
---
Przecież to są te same Vectrony, które od roku jeździły już w Polsce (DBSRP, PKPIC, ITL). Tylko pomalowali je na czerwono. Też mi wielkie wydarzenie.
2012-12-20 19:13:13 Autor: Ackermann
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chcialoby sie zyczyć szerokości Panowie, ale w tym przypadku to lepiej by było co nimi wozić, by maszyny były czerwone nie z obklejania a z pracy przewozowej !
2012-12-20 19:23:53 Autor: Pootas
---.dynamic.chello.pl
Stał na grupie w Pruszkowie jakieś 2 godz temu.
2012-12-20 20:32:08 Autor: at
---.252.0.160.internetia.net.pl
Nie znamy strategii DB, ale taka lokomotywa nadaje się do składów osobowych i lekkich towarowych.

Jeśli mają w planach tym ciągnąć węgiel, to czarno to widzę.
Dla lokomotywy o masie 80 t i przekładni na 160 km/h, skład 2400 t będzie wyzwaniem, a jesienną porą to na szlaku o większych wzniesieniach, prawdopodobnie będzie płacz.
No ale, pożyjemy, zobaczymy.

Dla Dragona 3700 t na haku to codzienna praca.
2012-12-20 20:41:54 Autor: at
---.252.0.160.internetia.net.pl
A mówiąc o Dragonie, to na testach miał 4400 t, co Vectronów potrzeba dwóch :)
2012-12-20 23:58:20 Autor: RRR
---.238.64.20
Chciałbym zwrócić uwagę z jakim smakiem i jak gustownie pomalowana jest ta lokomotywa. Porównajcie nasze potworki graficzne z PTK Zabrze, PKP Cargo, PKP IC, Pol-Miedź Trans i in. Aż się chce spotkać i sfotografować taką maszynę na torach!!!
2012-12-21 04:49:20 Autor: Hans
---.dynamic.chello.pl
Eh znawcy,niedowiarki nie będę was wyprowadzał z błędu.
Powinniście się cieszyć że zostanie wam więcej Dragonów,Gryfinów,Polonezów,Tarpanów i innych szczytowych osiągnięć polskiej myśli technicznej.Pomyśleć tylko że Siemens nie umie wyprodukować 6-cio osiowej lokomotywy?-a może jest coś do czego nasi konstruktorzy muszą dojrzeć?
2012-12-21 04:59:55 Autor: Hans
---.dynamic.chello.pl
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404938&lang=1
2012-12-21 06:31:38 Autor: antyTroll
---.dynamic.chello.pl
@ept
Sprawdzalem Twoje \"doniesienia\" u zrodla, zarowno w DB (panowie RN i MG) jak i w ITL (pan ZK). Jestes niestety w bledzie, zadnego problemu operatorzy nie odnotowali. Zakladam ze jestes albo bydgoskim albo gliwickim, sfrustrowanym trollem ;)

Ciekawostka 1. Cichym udzialowcem w spolce STK jest wlasciciel ZNLE & Newag =sam sobie sprzedal Dragona (1 z 4 a gdzie pozostale? Nie mowiac juz o produkcji 5 szt dla Lotosu... Dragon pozostanie prototypem ;)

Ciekawostka 2. (Jako watek poboczny) w RN STK zasiadal do niedawna Prezes KD, ktore to kupily od Newagu 5 ezt...

@md

Ciagle trollujecie tym bruttem ale jakos nikt szescioosiowek brac nie chce, poza tym Twoje dane sa nieprecyzyjne. Vectron ciaga bez trudu do 3.700, na plaskim 4.000t.
2012-12-21 06:33:12 Autor: antyTroll
---.dynamic.chello.pl
Nie @md a @at
2012-12-21 08:03:33 Autor: przewoz
---.opera-mini.net
@antytroll- sprawdź lepiej źródła, ale nie licz na oficjalne takie wiadomości. Czy jakaś firma kiedyś chwaliła się swoimi niepowodzeniami? Czy na prezentacjach pokazywali popych dla składów z nowoczesnymi lokomotywami? Takie rzeczy tylko na YT. A poważniej-tak, też wiem o takim wydarzeniu, stacja Zawiercie, standardowy skład na warszawę, czyli 3200 i delegacja na pokładzie lokomotywy-to pewnie było najbardziej zabawne. Popych był potrzebny, bo nie można było ruszyć z prostego powodu-bardzo duży opad śniegu... tak więc jest uprawiedliwienie. Nie licz że oficjalnie usłyszysz o niepowodzeniach...
2012-12-21 08:07:51 Autor: asad
---.play-internet.pl
\"Jeśli mają w planach tym ciągnąć węgiel, to czarno to widzę.\"

No przewoz wegla to dosc powazny biznes dla DB Schenker, wiec mam nadzieje ze sie na Vectronach przejada.
2012-12-21 08:12:16 Autor: przewoz
---.opera-mini.net
@na płaskim 4000? cóż to za wyzwanie... znajdź tylko taką trasę. a gdzie ktoś z ITL się tu wypowiadał, bo nie widzę.
2012-12-21 08:36:24 Autor: stekla
---.toya.net.pl
@ept
A jeszcze niedawno słyszałem opowiadania jakiegoś maszynisty, jak to mieli ubaw, jak Vectron sobie
nie radził samodzielnie z wyjazdem z Zawiercia z byle pociągiem, a tu już kupili tego więcej. No
proszę...

różne są umiejętności maszynisty. Ślimok nie do rady i proste ciota i tyle....
2012-12-21 09:55:48 Autor: Cargo
---.146.233.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Oj kolego stekla... Ja rozumiem, ze albo jestes wybitna jednostka, albo w zyciu brutta nie prowadziłeś.
Ĺťadne nowoczesne technologie nie pomagaja, jak jakis ciapek dyspozytor da ci lekką maszynę na ciężki sklad w na prawde trudnych warunkach i pod górkę. Nie wiesz jak potrafi byc najwyrazniej, moze młody jestes- jeszcze zobaczysz, jak twojego traxxa bedzie stary poczciwy helmut wyciągał z dołka w liściach albo sniegu.
2012-12-21 11:51:38 Autor: pfa
---.play-internet.pl
nie bijcie się koledzy. DB musiało kupić niemiecki tabor, choćby miało tylko jedno koło. Czego się spodziewaliście to ja nie wiem. Z resztą jak tak dalej będą jeździć jak jeżdżą, to dla nas roboty też nie zabraknie nigdy, w Poraju kolejny trup do skasowania.
2012-12-21 12:23:14 Autor: 11111
---.trans.net.pl
Przewaga Siemensa polega na tym, że ma własną sprawdzoną energoelektronikę, nasi kupują ją w Chinach...
2012-12-21 12:38:29 Autor: zeus04
---.133.23.13
@11111:
Nieprawda. Siemens nie ma przewag nad rodzimą produkcją, tak
samo Made in China nie zawsze ustępuje w czymkolwiek Made in USA
czy UE.
2012-12-21 13:05:34 Autor: 11
---.trans.net.pl
w tym przypadki niestety prawda, chińnskie routery serwery itp zużywają znacznie więcej energo, bo mają gorsz transmisję......
2012-12-21 14:37:31 Autor: acr
---.net-htp.de
\"Nie znamy strategii DB, ale taka lokomotywa nadaje się do składów osobowych i lekkich towarowych.

Jeśli mają w planach tym ciągnąć węgiel, to czarno to widzę.
Dla lokomotywy o masie 80 t i przekładni na 160 km/h, skład 2400 t będzie wyzwaniem, a jesienną porą
to na szlaku o większych wzniesieniach, prawdopodobnie będzie płacz.
No ale, pożyjemy, zobaczymy.

Dla Dragona 3700 t na haku to codzienna praca.\"



strategia jest taka ze noweczesna lokomotywa 4 osiowa jest w stanie przejac 90% sluzb ktore wczesniej byly dla lokow 6 osiowych. dla tych 10 % ktorych nie , mozna dac latwo podwojna trakcje.

np dla 3700ton w jesien bedzie potrzeba dwoch dragonow albo dwoch vectronow, gadka ze jeden dragon na czodzien w jesien pociagnie ta mase sam pod gore jest bzdura.

4 osiowa lokomotywa bedzie przy tym oczywiscie z natury rzeczy oszczedniejsza. tez niezapomnijmy ze vectron bedzie gdzies od 50 kmh na suchych szynach mial wieksza sile pociagowa niz dragon ( wieksza moc, mniejsza masa i opor poruszenia samego siebie , przy tej predkosci adhesia juz nie limituje uciagu) , a nawet przy rozruchu dragon ma max 375KN co nie jest dramatyczna roznica od 300 KN vectrona.

pociagi o masie gdzie tez podwojna trakcja 4 osiowej lokomotywy jest za malo sa i tak i tak na haku srubowym w europie nie uzyteczne.

to jest strategia gdzie siemens i bombardier oraz DB nie widza dzisiaj sensu na 6 osiowe lokomotywy dla rynku europy centralnej.

pozdrowienia
2012-12-21 17:29:02 Autor: świzdugwizdu
---.30.60.23.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Może by tak RK przestał nas raczyć takimi niusami i zaczął rzetelnie informować o ty co się dzieje na Polskiej kolei.
Dla zainteresowanych link z dzisiejszych wydarzeń.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/awaria-sieci-trakcyjnej-tlumy-na-dworcu-centralnym,1,5377504,region-wiadomosc.html
2012-12-21 21:43:08 Autor: up
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"gadka ze jeden dragon
na czodzien w jesien pociagnie ta mase sam pod gore jest bzdura.\"

jakoś Lotos na to lał i dawał mu 4000 ton na hak nie patrząc na warunki, a przynajmniej tym się chwalił i to było widać na filmach.
Może nie wiedzą, że tak nie można? Trzeba było im powiedzieć.

Jeżeli mówisz jednak o tym, kto będzie miał kiedy większą moc, to może pokaż i porównaj charakterystyki trakcyjne i krzywe przyczepności na jednym wykresie dla różnych lokomotyw.
Z resztą... widział ktoś kiedyś w sieci charakterystyki tych lokomotyw? Chyba nie. Więc skąd ta pewność?
I jeszcze to zakrzywienie fizyki. 80 tonowa maszyna, więc 20 ton na oś.
Przyczepność 0,33? (dobra przyczepność!) Jaką siłę maksymalną będziesz mógł uzyskać w tych samych warunkach dla obu lokomotyw? No wybacz... Dla 4 osiówki wszystko będzie dostępne, ale ile piasku wysypie w tory?

o tyle, aż mu się skończy:
http://www.youtube.com/watch?v=h-o-ACHDKY4 [skład 40 beczek, czyli ok 2900 ton na ZG czyli 7 promil...]

albo tu:
http://www.youtube.com/watch?v=nmQpGicmrYY

Paradoksalnie, oba składu Lotosu. Nie wiem, gdzie Lotos prowadzał Dragona, ale wiem że ten jeździł po Zielonej Górze i spokojnie było. Jak było w innych miejscach - nie wiem, ale zaklinanie fizyki, czyli branie w byle deszczu 4-osiowej maszyny, choćby z Niemiec - często kończy się tak samo źle, szczególnie na ZG i nawet Lotos się tego nauczył, bo puszczali często Traxxa, ale zawsze coś z tyłu lub przodu dodatkowego było - zwykle stara Skoda, co pomagało na tej piekielnej górze się wdrapać w ogóle.
Na pewno fajnie się tym jedzie z kontenerami, jak jadą 90km/h. Ale ile ich jest w Polsce?
2012-12-21 21:45:50 Autor: pytanie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Od czego właściwie zależy masa jaką może uciągnąć lokomotywa?
2012-12-21 23:35:19 Autor: pytanie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Można dostać jakieś źródło gdzie to jest ściśle opisane?

Ogólnie z obserwacji ES64F4 6,4 MW nie ciągnie wcale dwukrotnie masywniejszych składów od ET22, a ten drugi sprawia lepsze wrażenie przy ruszaniu, ale to może być moja subiektywna ocena. Ciekawym zagadnieniem jest też dlaczego Class 66 2,5MW może ciągnąć o wiele cięższe składy od ET22 3MW.
2012-12-21 23:40:42 Autor: m.p.
---.play-internet.pl
masa pociągu który pociągnie lokomotywa zależy od jej uciągu, czyli fachowo siły pociągowej. Im większa siła, tym cięższy skład pociągnie lokomotywa. Siła zależy z kolei od mocy lokomotywy, jej masy i ilości osi oraz przyczepności. To jest mniej więcej tak, że im większy nacisk, im lepsza przyczepność tym większą siłę można uzyskać. tyle teoria. Praktyka wygląda tak, że te wszystkie nowe zabawki-siemensa, bombardiera czy nawet ten Dragon- wysiadają często na naszych torach. powód? wszysc teoretyczni mogli, ale praktyka ich pokonuje i potem przyjeżdża dziadek et22 i je wyciąga z Kochłowic, czyli takiego miejsca gdzie praktyka pokazuje kto tu na prawdę rządzi i myślę że nie ma maszynisty, który przejechał przez Śląsk z ładownym i nie zna tego miejsca. prawie nie ma dnia żeby coś tam nie utknęło, tylko modlić się zostaje, żeby nie jechał przed tobą węglarz. Wyżej te wpisy to chyba gimnazjum pisało z nudów. Zapraszam za koło, potrzeba młodych do nauki.
2012-12-22 01:35:34 Autor: acr
---.net-htp.de
ta dyskusja troche przypomina mi kontrowerje w niemczech kilka lat temu kiedy tlumaczono na szkoleniach ze te nowe 4 osiowe lokomotywy sa wstanie zastapic ciezkie 6 osiowe .

prawda jest po srodku.
2012-12-22 12:28:30 Autor: zły
---.protonet.pl
Ciekawe co nimi pociągną skoro przegrali Warszawę. Większość już dziś stoi z braku pracy. Z drugiej strony to poprawi warunki pracy maszynistów. Lepiej jeździć nowym autem niż starym.
2012-12-22 23:30:06 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post zły:
"Ciekawe co nimi pociągną skoro przegrali Warszawę. Większość już dziś stoi z braku pracy. Z drugiej strony to poprawi warunki pracy maszynistów. Lepiej jeździć nowym autem niż starym."
W obliczu takiej informacji to faktycznie może żadnych lokomotyw nie będą musieli kupować, tym bardziej ciężkich...

\"ze te nowe 4 osiowe lokomotywy sa wstanie zastapic ciezkie 6 osiowe .

prawda jest po srodku.\"

Po środku, pod warunkiem, że faktycznie nie będziemy się oszukiwać, że 80 tonowa lokomotywa jest w stanie efektywnie uzyskać 300kN. To znaczy - może i by była w stanie, ale chyba z gumowymi kołami.
Z resztą filmy zeusa z EU45 można sobie obejrzeć na YT, a przecież ES64F4 ważą 86 ton, czyli mają lepsze warunki... no i co z tego.
Zaś w Niemczech - sami niemieccy maszyniści mi to mówili - bierze się dwie takie maszyny na cięzki pociąg i się jedzie. A... tak to ja się mogę bawić :) Tylko podczepcie mi dwa Vectrony, Dragony, Traxxy i sobie pogadamy, jak się \"prąd będzie kończył\", skoro z jedną ciężko jechać.

To samo z większą siłą przy wyższych prędkościach i niby braku limitu od strony przyczepności. Warto przejechać się ELFem/Flirtem w tych zimowych warunkach i posłuchać, jak pracuje przekładnia, to znaczy z o ile wyższą częstotliwością, niż powinna (po zejściu nastawnikiem do 0). To świadczy o prawie ciągłym poślizgu, czyli ładne szlifierki mamy :) To samo z hamowaniem.

A co do dołka na Kochłowicach, to niech to jakiś maszynista potwierdzi, ale akurat ET22 Cargo tam na stałe obsadzało newralgiczny odcinek i na popych wpuszczali do swoich ładownych składów. Czy prywatni też tak robią? Raczej z doskoku dadzą drugą maszynę, jak ktoś sobie przypomni, że jadą przez ten odcinek :)
2012-12-23 11:45:15 Autor: acr
---.net-htp.de
DB po prostu nie chce 6 osiowych lokomotyw, ta sama polityka jest prowadzona w niemczech . tutaj schenker zastapia stare lokomotywy , tez 6 osiowe, tylko i wylacznie nowymi 4 osiowymi.
2012-12-23 13:41:27 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak jak mówiłem: tam, w Niemczech mogą sobie pozwolić na puszczenie dwóch 4-osiowych, 6MW lokomotyw. Co u nas się dzieje z jedną taką na odcinku zasilania - oni też już wiedzą, albo udają że nie wiedzą.
2012-12-23 14:03:31 Autor: acr
---.net-htp.de
nie mylmy jednak mocy z sila uciagowa . trakcje podwojna mozna w polsce tez uzyc jednak tylko dla lepszej adhesji w niskich predkosciach. przy rozpedzie do wiekszych predkosci maszynista bedzie musial bardzo uwazac na moc ktora lokomotywy zaczynaja wytrzawac i redukowac manualnie bo inaczej oczywiscie pradu w drucie nie wystarczy.
2012-12-23 19:03:32 Autor: kaszub
---.dynamic.chello.pl
Ładny ten vectron chciałbym go zobaczyć w akcji z Rudzieńca Gliwickiego do Toszka Północnego z bruttem 3333ton (42 wagony) takie teraz ciągniemy na Bykach- jazda bez trzymanki
pozdrawiam wszystkich fanów koleji wesolych świąt
2012-12-24 06:29:18 Autor: komentator
---.c194.msk.pl
Co do Vectrona to jak każda lokomotywa układzie osi Bo-Bo pozostaje pytanie o poślizg przy brutcie.
Ale nia ma nic prostszego jak zapiąc loka na brutto i zobaczyć czy się zawiesi czy nie -krzywa poślizgu, krzywą poślizgu a praktyka, praktyką - konstruktor jakiś zakres bezpieczeństwa przyjmuje zawsze.
Wg nieoficjalnej wiedzy lokomotywy nowoczesne czteroosiowe przy dużych bruttach pracują trochę jak szlifierka torowa, co prowadzi do nadmiernego i przyspieszonego zużycia zestawów kołowych.
Co do jazdy dużym brutten na ET22. Kolega maszynista się cieszy. A badał ktoś tą lokomotywę po stronie WN ??? Jak to wygląda po takim brutcie ???
Po za tym to nowy, nowoczesny lok, o relatywnie dłuższych cyklach utrzyamaniowo - naprawczych od \"zabytków\", które obecnie ma DB w Polsce.
Ja rozumię, że przy planach DB 20% - 30% rynku, DB musi jeszcze zakupić lokomotywę sześcioosiową, bo podójna trakcja w przypadku Vectrona to max koszt i nie ma to sensu.
Nic nie stoi na przeszkodzie posiadać 23 BoBo i dajmy na to 35 CoCo.
Czy to ma być Dragon ??? Różne są opinie o jakości produktów ZNLE Gliwice, więc tu zostawiam znak zapytania. Projekt dobry i nie drogi.
Co do słynnych już byków to jakoś nie widziałem z tym 3333 tyś brutto cudów po modernizacji.
A coraz więcej ET22 ozdabia tory oczekując napraw lub napraw i potem kasacji...
Jedno trzeba u Niemców uszanować i od Niemców się uczyć. Jest kryzys a Niemiecka grupa DB zamawia sprzęt u niemieckiej grupy Simens...
A jak Polak robi ???
2012-12-24 11:03:02 Autor: acr
---.net-htp.de
\"Wg nieoficjalnej wiedzy lokomotywy nowoczesne czteroosiowe przy dużych bruttach pracują trochę jak
szlifierka torowa, co prowadzi do nadmiernego i przyspieszonego zużycia zestawów kołowych. \"

to jest fakt. po niemiecku nazywa sie to \"makroschlupf\" . zestawy kolowe sa trzymane okolo 10% nad predkoscia realna wiec caly czas w lekkim poslizgu gdyz to ma dac maxymalna przaczepnosc kol. ostatnie generacje eurosprinterow ( vectrona za malo znam, tu nie jestem pewny) maja sterowanie kazdej osi individualnie i specjalnie pierwsza os jest wprowadzana w wiekszy poslizg . tym \"szoruje\" brudne slizkie tory zeby nastepne osie mialy lepsza przyczepnosc.

wymaga to jednak innej techniki jazdy. kiedy w konwencjonalniej lokomotywie i trudnych warunkach maszynista ostroznie reguluje moc rzeby poslizgu unikac to tutaj , kiedy maxymalna sila od loka jest zadana , trzeba dac jej cala naprzod wystawiejac nastawnik mocy na 100% , nie martwiac sie o poslizgu.

wtedy system zacznie \"szorowanie\" szyn . ruszac nastawnikiem i probujac manualnie ustawic sile konczy ta i sila uciagawa znacznie spada na slizkich szynach, przy ciezkim bruccie moze to oznaczac utknienie. dalej te loki pozwalaja na pisakowanie z kazdej sytuacji, kiedy w konwencjonalnym loku piaskowanie przy slizgajacej osi jest zabronione.

taka jazda jednak naprawde zuzywa zestawy kolowe wiec uzywane jest to tylko przy ciezkim pociagu i zlej przyczepnosci

znalazlem video z polskiego traxxa gdzie to ladnie widac.

http://www.youtube.com/watch?v=W3as84jY3_s

maszynista po rozciagnieciu pociagu dal po prostu \"full\" .

to wprowadzilo lok w poslizg i widac jak sila na pojedynczych osiach sila spada i \"tanczy\" kiedy system przeziwposlizgowy dziala . jednak zostawil nastawnik na 100% i traxx zaczyna szorowowac szyny. po kilku sekundach tylne osie zaczynaja znowu coraz bardziej lapac przyczepnosc i sila uciagowa znowu wzrasta.

kardynalnym bledem by bylo sie przestraszyc i cofnac reka nastawnik kiedy lok zaczyna sie slizgac. nie jeden tak utknal.

pozdrowienia i wesolych swiat !
2012-12-24 19:41:03 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przytoczyłeś filmik zeusa, który wypowiadał się nieco wyżej.
No i gdzie te 300kN można by zapytać... Właśnie wtedy przydaje się podwójna trakcja, o którą u nas ciężko.
Nie jest prawdą, że klasyczna lokomotywa nie pozwala piaskować przy ślizgającej się lokomotywie. Jest dokładnie odwrotnie: maszynista decyduje, kiedy użyć piasku. W nowoczesnych lokomotywach niby czasem występuje piaskowanie automatyczne, które włącza się razem z wykrytym poślizgiem, nad którym wcześniejsze układy już nie panują, ale ze względu na nadużywanie tego piaskowania w miejscach, w których go nie można stosować (wiadukty, rozjazdy), funkcja ta jest blokowana aktualnie i również maszynista ma tu decydujący głos.

PS. Co jest z \"godziną\" na RK? U mnie 20.40, a godzina komentarza zawsze godzinę wstecz.

Spokojnych świąt.
2012-12-25 16:54:20 Autor: ACR
---.net-htp.de
300 kn oczywiscie nie jest mozliwe na mokrych szynach.

tutaj widze drugi film zeusa- 300 kn przy starcie ale szyny napewno suche.

http://www.youtube.com/watch?v=FoTKNOHct_g

jednak dam racje ze w najlzejszej wersji vectrona o masie 80 ton 300 kn jest mozliwe tylko w optymalnych warunkach. podobnie jak najlzejszy traxx ( BR145) . tam nawet na suchych szynach realnie gdzies przy 280-290kn jest koniec. pozniejsze traxxy oraz ES64 sa w stanie na suchych szynach wytworzyc 300kn nie tylko na papierze.

co chodzi o piaskowanie w czasie poslizgu - przy konwencjonalnym loku definitywnie nie wolno zaczynac piaskowania na \"rozbujana\" os . wierz mi ze nie pisze tego z wiedzy teoretycznej lub jako milosnik koleji. niech inny maszynista moze to potwierdzi.



serdeczne pozdrowienia !
2012-12-27 13:20:40 Autor: bałtyk
---.196.227.1
to malowanie jest do kitu.... komuną powiało...
2012-12-30 17:31:30 Autor: Rumpel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szokuje ilość komentarzy sprowadzający się do \"wiadomo, że Niemiec kupi od Niemca (a Polak ...)\". Wydawało się, że niedługo po tym jak PESA podpisała z DB kontrakt na 1.5 mld zł z opcją do 5 mld zł tego rodzaju komentarzy będzie, przynajmniej przez jakiś czas, troszkę mniej... Chociaż analogiczny sukces Solarisa na rynkach z potężną konkurencją rodzimą [Niemcy i Szwecja] też w ogóle nie zmienił nastawienia marudzących. W końcu oni wiedzą lepiej, żadne fakty nie straszne ich pewności siebie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5