NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

DB Schenker: Parametry trakcji elektrycznej w Polsce są niedostateczne

| pr, Rynek Kolejowy 19.06.2014 175

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-06-19 09:38:05 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Ja nie jestem specjalistą,ale chyba coś jest nie tak skoro w jednym miejscu jest 3600 V a kawałęk dalej 2300 V bo akurat pociąg towarowy robi rozruch .Ciekawe jak z tym jest w innych krajach gdzie jest zasilanie takie jak w Polsce.
2014-06-19 09:57:48 Autor: Maciek K
---.189.157.74
@obiektywnie
W innych krajach jest jeszcze gorzej. W UK na liniach 750V DC napiecie spada ponizej 400V (Clapham Jnc), a na zadupiastych odcinkach kolo Birmingham tabor ma ustawione zabezpieczenia zanikowe na 12kV przy 25kV (niezgodnie z TSI i 50388).

W PL jest duzo glupot organizacyjnych a nie technicznych np. trzeba odstawiac podstacje zeby nie przekroczyc 15min mocy zamowionej, stad wylaczenia lub duze spadki napiecia. W cywilizowanych krajach kolej jest zwolniona z oplat za moc zamowiona i placa tylko za energie. W PL kolej to jest dojna krowa.
2014-06-19 10:56:56 Autor: strojvedouci
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Maciek K:
"@obiektywnie
W innych krajach jest jeszcze gorzej. W UK na liniach 750V DC napiecie spada ponizej 400V (Clapham Jnc), a na zadupiastych odcinkach kolo Birmingham tabor ma ustawione zabezpieczenia zanikowe na 12kV przy 25kV (niezgodnie z TSI i 50388).

W PL jest duzo glupot organizacyjnych a nie technicznych np. trzeba odstawiac podstacje zeby nie przekroczyc 15min mocy zamowionej, stad wylaczenia lub duze spadki napiecia. W cywilizowanych krajach kolej jest zwolniona z oplat za moc zamowiona i placa tylko za energie. W PL kolej to jest dojna krowa."
Za to u południowych sąsiadów, tuż za naszą granicą po którym dane mi jest prowadzić pociągi jest o niebo lepiej. Stabilne 3kV (napięcie waha się w granicach 3100 - 3300 Volt) praktycznie bez wzgledu na moc pobieraną przez lokomotywę. Co ciekawe, przynajmniej w rejonie Bohumina, wszystko realizowane jest na sieci z _pojednynczym_ drutem jezdnym.
2014-06-19 11:17:28 Autor: Maciek K
---.189.157.74
@strojvedouci
3.3kV - 3.1kV na pojedynczym drucie jezdnym i jednej linie nosnej(!) To musza byc madrze zaprojektowane odleglosci miedzy podstacjami. Moj Szacunek dla Czechow. Pozdr z UK
2014-06-19 12:19:10 Autor: Wochu
---.dynamic.mm.pl
A jakie to odcinki planuje się w Polsce elektryfikować? O Ocice - Rzeszów chodzi?
2014-06-19 12:29:35 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@Wochu
mają też jeszcze zrobić elektryfikację odcinka Ełk-Korsze
2014-06-19 12:54:18 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
U południowych sąsiadów jest regulacja na odczepach transformatorów. Utrudnia to oddawanie energii przez hamujące elektrodynamicznie pociągi i między innymi dlatego rekuperacja w systemie 3kV na terenie Czech i Słowacji jest zabroniona. Na youtube jest filmik z rozruchu EU45 i związanego z tym spadku napięcia pomiędzy Ostrawą a Ostrawą Kończyce. Przy zadanym prądzie 1500 amper napiecie spadało OIDP poniżej 2800 V. Linia ta została zeelektryfikowana całkiem niedawno. Pojedyncze przewody jezdne są tam na wszystkich liniach, ale stosuje się tam dodatkowo równoległe aluminiowe linie wzmacniające.
2014-06-19 13:17:25 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
@Wochu

Elektryfikacja: Węgliniec- Zgorzelec, Ełk- Korsze, być może Głogów-Leszno i Kamieniec Ząbkowicki - Kędzierzyn Koźle.
2014-06-19 13:59:41 Autor: el
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Maciek K:
"@strojvedouci
3.3kV - 3.1kV na pojedynczym drucie jezdnym i jednej linie nosnej(!) To musza byc madrze zaprojektowane odleglosci miedzy podstacjami. Moj Szacunek dla Czechow. Pozdr z UK"
Ale z równoległą linią dosilającą. To równoważne jest przekrojowy 400-440mm2.
2014-06-19 14:17:34 Autor: Rudolf
---.lodz.multinet.pl
@ja: do kompletu trzeba jeszcze dołożyć planowaną (obecnie na etapie dokumentacji przedprojektowej) elektryfikację Lublin Zemborzyce - Stalowa Wola Rozwadów, bo to chyba najdłuższy odcinek przewidziany do zadrutowania.
2014-06-19 14:19:05 Autor: wojtus
---.183.130.99.dsl.dynamic.t-mobile.pl
"co oznacza, że za chwilę po sieci kolejowej będą w większości poruszały się lokomotywy nowe lub zmodernizowane, które są dostosowane dla zdecydowanie większych prędkości."

Czyli zmodernizowany ET21 jest przystosowany do większych prędkości niż zwykły ET21?

Jedynie w przypadku modernizacji EU07 do wersji EU07A zachodzi podwyższenie prędkości.

Widać jaki debil to mówił...
2014-06-19 14:48:54 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
O proszę...odezwał się forumowy de... przepraszam...Wojtuś...forumowe zero.
2014-06-19 19:14:35 Autor: nnnnn
---.icpnet.pl
Gdyby ci DB kupili polski tabor a nie badziew Wektrony nie mieli by problemy. Ale fajnie lizać dupsko niemiaszkom
2014-06-19 21:19:59 Autor: jajkomara
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mogą sobie zwiększać przekroje sieci górnej, podstacje stawiać co 5 km, ale jak myślą, ze im jeden biegun do przeniesienia mocy wystarczy, to są pi...dy, nie elektrycy.
Dopóki nie wrócą w sieci powrotnej do epoki miedzi, nie będzie dobrze.
Oczywiście na początek - zgodnie z Szariatem - parę kończyn, które się po świecący metal "wyciągną", trzeba będzie odrąbać.
2014-06-19 21:59:38 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Poza południowymi sąsiadami są jeszcze Włochy,Hiszpania kraje Beneluxu czy częściowo wschodni sąsiedzi.Ciekawe jak sobie z tym wszystkim radzą ...
2014-06-21 07:37:20 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post obiektywnie:
"Poza południowymi sąsiadami są jeszcze Włochy,Hiszpania kraje Beneluxu czy częściowo wschodni sąsiedzi.Ciekawe jak sobie z tym wszystkim radzą ..."
Jest wiele sposobów i wszystkie były analizowane na PKP jeszcze w pradawnych czasach PRL-u :) Francuzi "usztywniali" napięcie w bardzo prosty sposób który polegał na zastosowaniu specjalnego dławika o specjalnej charakterystyce magnesowania rdzenia. Sposób był bardzo prosty i skuteczny, ale posiadał też poważną wadę (duża indukcyjność i przepięcia z tym związane podczas działania zabezpieczeń np. nadprądowych). w ZSSR ciekawym sposobem było zastosowanie Elektronicznych urządzeń dodawczych (EUD) w systemie 3kV.
https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.kolej/G7PRs5QSTSQ
część druga tu:
https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!searchin/pl.misc.kolej/zeus04$20EUD/pl.misc.kolej/iRBK4iaqfLw/kdSpedzrUxkJ
W miesięczniku Trakcja i Wagony były opisywane wszystkie pozostałe "patenty" dla trakcji 3kV DC (częściowo 1,5 kV DC) np. włoskie, czechosłowackie itp.
2014-06-21 17:49:18 Autor: eq
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co z tego, że są sposoby, skoro u nas wszystko jest robione w wersji ekonomicznej. Dzięki temu mając za sobą 2 jednostki Flirt mam więcej niż pewność, że będę miał WCJ, bo wywalamy co chwila sieć. Siódemką. Na zmodernizowanej trasie do Terespola. O czymś mocniejszym nie ma co mówić.
2014-06-24 09:42:44 Autor: Luke
---.pila.vectranet.pl
Jeszcze tak głośno było o elektryfikacji Piła-Krzyż, nie brano pod uwagę Krzyż-Gorzów, lecz właśnie wybrano odcinek z Piły do Krzyża.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5