NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 04.01.2016 420

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-04 08:24:51 Autor: Kflik
---.60.129.178
no więc przebieg dobowy jednostki Flirt czeskiego przewoźnika LeoExpress to 1550km - według informacji przewoźnika przekazywanej pasażerom w pociągu, w Polsce Pendo ile robi dziennie? kiedyś mówiło się o ok 800km....???

(zastanawiałem się czy 1550km jest mozliwe - ale wydaje się, że tak to raptem 2 kursy tam i dwa powrotne Ostrawa - Praga a dodatkowo są pociągi (dwie pary) kursujące na Słowację, które prawie od razu po dojeździe do stacji końcowej wracają.
2016-01-04 08:26:59 Autor: Jacek Zaborowski
---.146.8.181.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mobilne ekipy wykonujące przeglądy ma na pewno FPL więc to żadna nowość, tak samo wykonywane są przeglądy w Dispoloku.
2016-01-04 09:59:02 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rok temu niechętni Pendolino mówili o 1.100 km.
Dziś już nic nie mówią i są mu chętni, a za chwilę odtrąbią, że to jest ich sukces.
Takie życie...
2016-01-04 10:54:54 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ile robią na dobę kupione kilka lat temu ED74? Tyle co Flirty w Czechach?
2016-01-04 11:42:05 Autor: Mariosti*
---.251.119.197
Połączenie EIP Rzeszów 5:43 Gdynia 13:33
I powrót Gdynia 16:33 0:16
To może być bez problemu obsługiwane jedną sztuką ED 250 i robiły na tej trasie 1600 km na dobę, nie ma zbyt wiele takich połączeń, a szkoda bo te pendolino powinny jeździć cały czas i zarabiać na siebie i na jednostki rezerwowe.
Jest to głównie smutne z tego względu że tych pociągów jest na tyle dużo że na prawdę mogłyby obsłużyć gęsty takt na najpopularniejszych obsługiwanych przez nie relacjach, ciekawe tylko jaki jest koszt dostępu do infrastruktury dla nich...
2016-01-04 12:18:30 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kflik:
"no więc przebieg dobowy jednostki Flirt czeskiego przewoźnika LeoExpress to 1550km - według informacji przewoźnika przekazywanej pasażerom w pociągu, w Polsce Pendo ile robi dziennie? kiedyś mówiło się o ok 800km....???

(zastanawiałem się czy 1550km jest mozliwe - ale wydaje się, że tak to raptem 2 kursy tam i dwa powrotne Ostrawa - Praga a dodatkowo są pociągi (dwie pary) kursujące na Słowację, które prawie od razu po dojeździe do stacji końcowej wracają."
ED250 robi średnio 1270 km (17 EZT dziennie w ruchu). Mediana 1280 km. Maksymalny przebieg dobowy 1740 km.
2016-01-04 13:05:33 Autor: pasażer KD
---
Ładne, okrągłe, marketingowe hasełko. Niestety, tego typu myślenie pokutuje też w Kolejach Dolnośląskich. Efekt - jednostki są zarzynane na maxa a KD jeżdżą praktycznie bez żadnych rezerw taborowych. Odwołania pociągów to w KD norma. Pasażerowie w ten sposób są zniechęcani do kolei, wielu z powrotem wraca do samochodów albo busów.

Dobra firma powinna mieć odpowiednią rezerwę taborową, bo w dobrej firmie wiedzą, że ważniejsza od natychmiastowych zysków jest RENOMA, która procentuje w przyszłości. Niedopuszczalne jest w dobrej firmie przewozowej, że pasażerowie zostają na lodzie, bo rezerwa jest niewystarczająca i zabrakło jednostek. Oczywiście dobra kolej kosztuje (rezerwę trzeba utrzymywać), ale w dłuższej perspektywie to się opłaci. Wiedzą to doskonale zachodnie firmy, które zwyczajnie nie mogą sobie pozwolić na utratę zaufania klienta. Także transportowe (wystarczy popatrzeć na czeskich albo niemieckich stacjach - na każdej większej stacji stoi po kilka jednostek w zapasie). Niestety, u nas nie ma jeszcze konkurencji z prawdziwego zdarzenia, a pasażer ma do wyboru albo KD, albo w ogóle nie jeździć koleją. Wiele się jeszcze musimy nauczyć w kwestii organizacji transportu od zagranicy.
2016-01-04 17:27:09 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
"Problem nadwyżki taborowej w perspektywie strategicznej będzie dodatkowo pogłębiany tym, że- w najbliższych latach, w miarę poprawy stanu sieci kolejowej i wynikających z tego zwiększonych prędkości i poprawy obiegów do obsługi obecnych wolumenów potrzeba będzie mniej zasobów, a w odwodzie pozostaje dostęp do wagonów zapewnianych przez europejskie poole taborowe."

Niezły bełkot.
2016-01-04 20:02:17 Autor: mar37
---.google.com
Nie wszędzie pendolino może pojechać. Przejazd składu powoduje gwałtowne spadki napięcia w sieci a nie wszędzie infrastruktura na to pozwala.
2016-01-06 06:11:54 Autor: jaja
---.adsl.inetia.pl
Bardzo odkrywcze stwierdzenie.
Mam jeszcze kilka:
"Bez pracy nie ma kołaczy"
"Uczciwością i pracą ludzie się bogacą".
"Niech będzie biedny, ale czysty - nasz kraj ojczysty".
itp.
a - i ci ludzie biorą ciężką kasę za publiczne wygłaszanie takich bredni........
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5