Europejska Fundacja Zarządzania JakoŚcią (EFQM) przyznała polskiemu oddziałowi DB Schenker Logistics wyróżnienie „Uznanie za doskonalenie” na poziomie 5 gwiazdek. Tym samym Schenker podniósł o jedną gwiazdkę swój wynik z 2008 roku.
– Zdobyta przez nas ocena mieŚci się w przedziale 551-600 punktów, co stawia nas w gronie najlepszych firm Światowych. Na ten wynik zapracowali wspólnie wszyscy pracownicy – mówi Janusz Górski, prezes Schenkera. – JesteŚmy pierwszą firmą w sieci DB Schenker i w branży TSL w Polsce, która uzyskała tak wysoką ocenę. To dla nas ogromny sukces i motywacja do dalszej pracy – dodał.
EFQM jest praktycznym narzędziem, które wspiera proces ciągłego doskonalenia organizacji wyzwalając inicjatywę i kreatywnoŚć pracowników. – EFQM było przed 20 laty odpowiedzią Europy na przewagę USA i Japonii w dziedzinach technologii i innowacji. DziŚ są to narzędzia doskonalenia zarządzania firmą, które zostały przekute w pewien model – wyjaŚnił Janusz Górski.
Od momentu zdobycia pierwszego wyróżnienia EFQM w 2008 roku firma DB Schenker Logistics podjęła szereg inicjatyw i projektów doskonalących. Bardzo ważną rolę odegrały samooceny firmy dokonywane przez pracowników. Corocznie uczestniczyło w nich ponad 100 osób, reprezentujących wszystkie oddziały oraz szczeble zarządzania. Wyniki były podstawą do formułowania planów rozwojowych zarówno na szczeblu lokalnym, jak i centralnym.
Oprócz prestiżu związanego ze zdobyciem tak ważnego wyróżnienia, otrzymanie nagrody pozwoliło DB Schenker Logistics udoskonalić przywództwo, a także wpłynąć na zmianę mentalnoŚci i ŚwiadomoŚci pracowników.
- Dzięki wdrożeniu modelu EFQM wszyscy pracownicy są bardziej zaangażowani w wykonywane zadania, rozumiejąc jej strategię i cele w skali firmy i swoich zadań, a to z kolei przekłada się na poprawę osiąganych przez firmę wyników – mówi Arkadiusz Miłak, szef jakoŚci i doskonalenia procesów w polskim oddziale DB Schenker Logistics.