NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

DB i Eurostar z nową ofertą. Lepiej skomunikowane połaczenia

| Breaking Travel Times/Eurostar/lp, Rynek Kolejowy 16.02.2014 140

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-02-16 14:46:26 Autor: g0sc123
---.fucio.net
A za ile funtów można przejechać z Londynu do Kolonii autobusem? Nie od dwóch przypadkiem? Od pewnego już czasu megabus.com oferuje dwa połączenia dziennie w tej relacji, więc może to też miało jakiś wpływ na decyzję Eurostaru? To po pierwsze, po drugie może warto takie informacje weryfikować? Z ciekawości zajrzałem na stronę i znalazłem bilety za mniej niż 55 funtów. Chyba, że w tekście mowa o biletach powrotnych, ale to chyba warto zaznaczyć?
2014-02-16 15:39:33 Autor: polonista
---.233.235.49
"Są to co prawda połączenia przesiadkowe, jednak połączenia DB są dobrze skomunikowane z połączeniami Eurostaru."

Połączenia, połączenia, połączenia. Od czasu do czasu polecam słownik synonimów. Dla młodszego pokolenia małe wyjaśnienie: słownik to taka książka, papierowa, zadrukowana, z okładką, ale bez obrazków.
2014-02-16 18:09:21 Autor: pasażer PKP
---.adsl.inetia.pl
Ej, jestem z Polski. Możecie mi powiedzieć co to znaczy "skomunikowanie"?
Z góry dzięki!
2014-02-16 18:34:44 Autor: Szczerzak
---.zabrze.vectranet.pl

Szczerzak
@g0sc123 - Fakt, że MegaBusem zajadę do Bukseli za np. 12 funtów, ale w 6:30h, za to Eurostarem za 38 funtów będę jechał 2:15h. Każdy ceni co innego.

Promocja ciekawa i w wakacje możliwe, że z niej skorzystam. Na trasie Londyn - Monachium w porównaniu z kupowaniem biletów osobno, można zaoszczędzić ok. 30 funtów.

A szukając dalej Londyn - Kolonia:
MegaBus 16 funtów i 9:30h
Eurostar 49.50 funtów w 4:25h.

Zależy co kto lubi ;)
2014-02-16 18:41:05 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
To są połączenia podaj dalej. maszynista klepie drugiego w d.pe i mówi podaj dalej :-)
2014-02-16 18:56:01 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Szczerzak: Wiem, że autobusem jedzie się dwa razy dłużej. I nie chodziło mi bynajmniej o wskazywanie megabus.com jako alternatywy. Po prostu IMHO raczej właśnie te bezpośrednie połączenia autobusowe spowodowały zainteresowanie przewoźników kolejowych tą relacją. A jeśli porównujemy czasy to pociągiem z kolei jedziemy dwa razy dłużej niż lecimy samolotem. W dodatku bilety na samolot w tej relacji możemy bez większych problemów kupić poniżej 30 funtow - ba, poniżej 60 kupimy bilety w taryfie typu "flexi"...
2014-02-16 18:57:44 Autor: g0sc123
---.fucio.net
Przepraszam, źle napisałem :*(
Powinno być: W dodatku bilety na samolot w tej relacji możemy bez większych problemów kupić poniżej 30. funtow
- ba, poniżej 60. kupimy bilety w taryfie typu "flexi"...
2014-02-16 19:15:29 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
A PKP skomunikowania ma w d… do dzisiaj nie ma opracowanych załączników do Wytycznych na aktualny rozkład jazdy. Za to urzędnik w PLK odpowiedzialny za skomunikowania został dyrektorem projektu.
2014-02-16 23:15:25 Autor: caronen
---.fbx.proxad.net

caronen
Gwoli uscislenia : istotnie, zakladano przy projektowaniu LGV Nord 21 milionow pasazerow miedzy Wielka Brytania a kontynentem, ale po pierwsze liczba ta byla naciagana jak sie dalo aby poprawic zakladane wyniki finansowe tejze linii a po drugie plan byl taki, aby pociagi dojezdzaly dalej niz do Londynu. Jak wyszlo - wiadomo. W pewnym stopniu zapewne rowniez hamulcem dla przewozow jest kosztowna infrastruktura w jaka trzeba wyposazac stacje kolejowe dla przewozow przez Tunel.
2014-02-17 09:36:58 Autor: Kflik
---.60.129.178
@caronen

ta cała kontrola bezpieczeństwa w Eurostarze i związane z tym utrudnienia robi swoje..
brakuje także szybkich połączeń w wersji nocnej. Uważam, że połączenia typu Londyn - Szwajcaria/Mediolan z wyjazdem wieczorem i przyjazdem rano byłyby świetną alternatywą do połączeń samolotem. Trzeba by tylko zrobić inne wnętrze pociągów, dodać miejsca sypialne, to kosztuje ale w tym jest potencjał a skład jadący nocą tez może mieć długą trasę i dobre wykorzystanie w dobie. Gdyby nie te kontrole to nawet Glasgow - Mediolan byłoby do zrobienia w 'noc'.
Teraz te potoki są przesyłane do transportu lotniczego bo nie tyle, że nie ma bezpośredniego ale nie ma nawet skomunikowania w Brukseli z jakimś nocnym na południe (Szwajcaria i Północne Włochy). Po drugie koleje nie potrafią zaoferować rozsądnych cen tylko sobie liczą jak za zboże a to przecież zupełni nowi podróżni (=nowa kasa) na torach. Nie wierzę, ze nie opłacałoby się wozić ludzi z Londynu do Mediolanu z przesiadką w Brukseli za te 98GBP. Lepiej by tą kasą zapłacili liniom lotniczym? Przecież kolej ma duże koszty stałe...?
2014-02-17 10:20:44 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Kflik: Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że bilet lotniczy z Londynu do Mediolanu kupisz za nieco ponad 20 funtów? A już od 70. funtów zaczynają się bilety w taryfie "flexi"?
2014-02-17 12:50:00 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.253.185.132
Połączenia nocne były w planie, wybudowano nawet wagony.

Niestety z powodu problemów z kontrolami bezpieczeństwa nigdy nie weszły do eksploatacji i jeżdżą od 20 lat w VIA Rail Canada.

Jedyne znane mi nocne połączenie Eurostara to sezonowe z Londynu w Alpy do Bourg-Saint-Maurice (z zakazem spożywania alkoholu na pokładzie ;-)

Obecnie pociągi nocne w Europie to niestety praktycznei już przeżytek. DB zawiesza niebawem AutoZugi (autokuszetki) i mocno marudzi odnośnie przyszłości pociągów nocnych w ogóle. SBB czy SNCB wycofały się z nich dawno.
2014-02-17 12:56:15 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.253.185.132
Do Mediolanu jak najbardziej. Pytanie ile kosztuje dotarcie tymże samolotem z Londynu do np. Lugano.

Liczne wyjazdy na narty w Alpy z Warszawy kończyły się zawsze pociągiem, gdyż wychodziło to po prostu taniej niż samolot+wszystkie dalsze przesiadki. Nawet jeśli cel był tak daleko jak we francuskich Alpach.

Oczywiście wszystko to było dużo łatwiejsze gdy wagony z Kiepury docierały do Bazylei/Innsbrucku.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5