Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DB Cargo: Testy automatycznego systemu prób hamulcowch

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Niemczech rozpoczęły się testy składu towarowego z układem automatycznego przeprowadzania próby hamulca. Nowe rozwiązanie ma przyspieszyć przewozy towarowe i zmniejszyć zapotrzebowanie na pracowników do ich obsługi. Najbliżej wdrożenia systemu na pełną skalę jest spółka kolei szwajcarskich – SBB Cargo.

Próbna eksploatacja pociągu DB Cargo rozpoczęła się na sieci Mitteldeutsche Eisenbahn GmbH (MEG). Technologię opracowała firma PJM, austriacki dostawca rozwiązań z zakresu nowych technologii dla branży kolejowej. Jej układ, po pozytywnej ocenie ze strony niemieckiej organizacji certyfikującej TÜV, został uznany za system referencyjny dla całej Europy.

Bezpieczeństwo zostaje, wydajność rośnie

W zależności od wersji próby hamulca mogą być przeprowadzane automatycznie od 4 do 6 razy dziennie, co przekłada się na średnio ok. 1800 prób rocznie. System automatycznej próby hamulca spełnia wszelkie wymagania związane z bezpieczeństwem, czynnikami technicznymi i formalnymi. Następnym krokiem po zakończeniu obecnych testów będzie wdrażanie systemu. Zaprojektowano go w sposób modułowy, umożliwiający w przyszłości dalszą automatyzację, a także współdziałanie z przewidzianym do wdrożenia europejskim automatycznym sprzęgiem cyfrowym (DAC). Z drugiej strony niezależny system zasilania i sterowanie radiowe pozwalają na zastosowanie go nie tylko w wagonach nowo budowanych, ale i podczas modernizacji starszych pojazdów.

Automatyczne wykonywanie prób hamulca pozwoli na usprawnienie kolejowych przewozów towarowych. Poprawie może ulec ich prędkość, a także efektywność ekonomiczna. Według szacunków w przypadku 400-metrowego składu można dzięki nowemu rozwiązaniu zaoszczędzić aż 35 minut. Co więcej, do przeprowadzania prób wystarczy jedna osoba, którą może być maszynista pociągu. Kolej może stać się dzięki temu bardziej konkurencyjna wobec przewozów ładunków samochodami – szczególnie w dobie problemów z rekrutacją wykwalifikowanych pracowników.

W Szwajcarii – przygotowania pełną parą

– Najwyższy czas, by zastąpić przestarzałe i uciążliwe, wymagające pracy ręcznej procedury procesami automatycznymi. Przyniesie to pilnie potrzebny wzrost wydajności, a także zwiększy zyskowność przewozów kolejowych. Uczyni też pracę na kolei bardziej atrakcyjną – podkreśla zalety nowego systemu prezes PJM Günter Petschnig.

System automatycznych prób hamulcowych został opracowany przez PJM we współdziałaniu z europejskimi przewoźnikami towarowymi: SBB Cargo (testy na łącznie 200 wagonach rozpoczęły się w Szwajcarii już w sierpniu 2017 r.) i Rail Cargo Austria. Proces oceny nowego rozwiązania zakończył się w lutym bieżącego roku. Trwają przygotowania do wdrożenia go w pociągach SBB Cargo na szerszą skalę – obejmują one, między innymi, szkolenia pracowników, dostosowanie procedur operacyjnych oraz systemów IT. Pilotażowy pociąg z wykorzystaniem systemu uruchomił też jeden z operatorów intermodalnych – Mercitalia Intermodal.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5