NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dart wjeżdża na tory. To pociąg z krótką, ale burzliwą historią

| Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 29.12.2015 280

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-29 15:12:39 Autor: rychu
---.hfc.comcastbusiness.net
czekamy!!!!!!
2015-12-29 15:24:02 Autor: Tomasz***
---.google.com
Niech reporterzy Rynku Kolejowego dużo fotek zrobią...chce się poczuć jakbym był na peronach i pokladzie osobiscie :)

Widzicie tą aurę nad dworcem zachodnim....? :)
2015-12-29 15:31:38 Autor: podlasiak1
---.tktelekom.pl
Zerknąłem na rozkład 10110/10111.
11 godzin postoju w Białymstoku, czy aby nie za mało dla niego?
2015-12-29 15:34:30 Autor: mac
---.dynamic.chello.pl
Widzę ,że jednak nosek został :D
2015-12-29 15:49:18 Autor: LD
---.tktelekom.pl
A po co od razu na raka..., wystarczy, aby "nie mógł" do końca życia.
Rak jader - to zbyt proste wytłumaczenie "niemocy".
2015-12-29 15:55:02 Autor: Sąsiad z Lędzin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Goral,
przestań kompromitować się.
U mnie też nikt lubi PiS-u, ale mieszaj do wszystkiego polityki.

A swoją drogą to akurat PiS hejtował PESĘ z racji tego, że bywało tam PO i prezydent Komorowski, a teraz to za bardzo nie wie, co robić z tymi wszystkimi Dartami i samą Pesą... Więc powinieneś się cieszyć, że dziecko niechcianej przez PiS PESY wjeżdża na tory...
2015-12-29 15:57:00 Autor: Tomasz***
---.google.com
Poproszę jak najszybciej o fotki z Zachodniej , Centralnej i Wschodniej - niesamowite !!! - kiedyś to musiało nastąpić- pierwszy duży krok :)

MADE IN POLAND -- MADE IN POLAND
2015-12-29 16:04:55 Autor: cts
---.opera-mini.net
"Pierwszy z pociągów PesaDart 29 grudnia
wyjeżdża w trasę z pasażerami. Tak
zaawansowanego technicznie pociągu do tej
pory w Polsce nie produkowano..."

Zaawansowany techniecznie "pociąg" jakiego do tej pory w Polsce nie produkowano, to może być jedynie "wahadełko" (skład z systemem wychylnego pudła) z ciśnieniową kabiną, a nie marny ezt, na marne 160km/h. ale to tylko moje skromne zdanie na temat czystej propagandy tego polskiego partolino z ryjkiem od karpia. Litości!!
2015-12-29 16:09:14 Autor: Komentator
---.google.com
"Tak zaawansowanego technicznie pociągu do tej pory w Polsce nie produkowano".
Ach ten Pudelek kolejowy... Duzo wam z Bydgoszczy placa?
Ciekawe co jest w tym pociągu tak nowoczesne, że jeszcze w Polsce nie spotykane? Moze zabudowane rolety okienne, ktorych nie ma w Flircie? Haha
2015-12-29 16:09:23 Autor: Komentator
---.coner.static.3s.pl
"Tak zaawansowanego technicznie pociągu do tej pory w Polsce nie produkowano".
Ach ten Pudelek kolejowy... Duzo wam z Bydgoszczy placa?
Ciekawe co jest w tym pociągu tak nowoczesne, że jeszcze w Polsce nie spotykane? Moze zabudowane rolety okienne, ktorych nie ma w Flircie? Haha
2015-12-29 16:22:56 Autor: Tomasz***
---.google.com
Pracownicy PESA BYDGOSZCZ będący w pracy powinni mieć możliwość - na żywo obejrzeć na wielkim telebimie przejazd przez Warszawę ich pojazdu -

DZIEKUJEMY ZA EMOCJE PESA !!!
2015-12-29 16:26:28 Autor: rychu
---.141.78.130
na jakim kanale bedzie transmisja z tego wydarzenia?
2015-12-29 16:32:55 Autor: Tomasz***
---.google.com
Teleekspres, TVP oddział Lublin - panorama.....
2015-12-29 16:34:54 Autor: Edi
---.pikonet.pl
Pesa od pół roku zapewnia że dostarczy wszystkie Darty w terminie, i ani razu się to nie sprawdziło.
2015-12-29 16:38:45 Autor: kali
---.play-internet.pl
@ Rychu
Transmisja na TV Trwam....
2015-12-29 16:38:53 Autor: kali
---.play-internet.pl
@ Rychu
Transmisja na TV Trwam....
2015-12-29 16:39:04 Autor: kali
---.play-internet.pl
@ Rychu
Transmisja na TV Trwam....
2015-12-29 16:40:57 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
16:41! Odjazd!
2015-12-29 16:58:43 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale co wy się dziwicie skąd tyle zamieszania...
Popatrzcie na stronę główną, u góry strony, po lewej stronie... Co tam jest napisane i narysowane?
Partnerzy portalu: PESA...

Nic dodać, nic ująć.

Ale tak czy owak, życzę powodzenia.
2015-12-29 17:04:34 Autor: Mariosti*
---.251.119.197
ojojojoj!

Prawie 4 minuty opóźnienia przy odjeździe z Warszawy Wschodniej! Gdzie są odpowiedzialni za to? Kiedy zostanie powołana komisja śledcza?
2015-12-29 17:07:48 Autor: ktoś
---.adsl.inetia.pl
Hm, u mnie to jest po prawej...
2015-12-29 17:09:34 Autor: klops
---.poz1.cyber-cafe.pl
a gdzie Robert W?
2015-12-29 17:43:47 Autor: cts
---.opera-mini.net
Przy kupnie przez PIC lokomotyw Gama z Pesy, tenże przewoźnik nie chciał egzemplarza prototypowego Gamy. Ta śmiga sobie teraz u jakiegoś prywaciarza, ale mniejsza z tym. Chciałbym zapytać jak przedstawia się analogiczna sytuacja z Dartem, na którego prototyp Pesa otrzymała ponad 7 mln złotych z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. PIC weźmie ten prototyp w ramach tych unijnych 20-tu egzemplarzy? Czy może będziemy mieli na torach fizycznie jednego Darta więcej (20 + 1) - oczywiście nie będącego własnością PICu?
Wie ktoś, coś ?
2015-12-29 17:45:52 Autor: synowie mafii&córy koryntu
---.dynamic.chello.pl
Ponoć każdą porażkę dla się przekuć w sukces. W końcu w Darcie zasiedli pasażerowie. Super.

Jednak PKP IC przeszło chyba samo siebie. W tzw. warstwie handlowej plakatowych rozkładów jazdy PLK za której treść odpowiadają przewoźnicy, pojawił się przy pociągu Bystrzyca wpis '' Uwaga, od 29.XII.2015 r. pociąg jest obsługiwany NOWOCZESNYM SKŁADEM ZESPOLONYM i ma zmienioną kategorię z TLK na IC''...Istnieją granice absurdu? Takich bzdur nie wpisywali nawet przy zamianie EIC na EIP. Czy za chwile przewoźnik na plakatach zacznie wpisywać, że od 15.I.2016 pociąg Bystrzyca przestanie obsługiwać wąsaty kolejarz, a zacznie koleś z Topmodel? PR i marketingu nie robi się plakatowymi rozkładami jazdy. One służą do przekazywania czytelnej informacji!!!
2015-12-29 17:58:46 Autor: peter
---.systemia.pl
BRAWO PESIARZE !!!!!!!
Poproszę Panów IC-ków o DART-y na trasę do z Białego do Szczecina. Kiedyś tam.
2015-12-29 18:07:06 Autor: synowie mafii&córy koryntu
---.dynamic.chello.pl
''Pesa na zbudowanie Dartów od podstaw miała 13 miesięcy, konkurencja w postaci Stadlera dostała na przekazanie pociągów do PKP Intercity 17 miesięcy, a Pendolino można było produkować i odbierać jeszcze dłużej. Chcielibyśmy, aby polscy producenci byli traktowani nie lepiej niż inni, ale tak samo'' – podkreślał Tomasz Zaboklicki

Panie Zaboklicki, czy ktoś zmuszał Pese do podjęcia się zadania w terminie 13 miesięcy? Takie były warunki kontraktu. Było mierzyć siły na zamiary. Wypowiedzi sugerujące gorsze traktowanie ''polskiego'' producenta w stosunku do innych dostawców, zwłaszcza w kontekście problemów i opóźnień budzą śmiech i politowanie. Nie daliście rady wykonać kontraktu nawet w terminie wyżebranym w aneksie, IC dało Wam kolejne 2 tygodnie, a macie czelność sugerować nierówne traktowanie?
2015-12-29 18:54:28 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
A w dniu dzisiejszym dwa Flitry (016 i 007) zaliczyły
wymianę pantografu. Uszkodzenia były poważne.
2015-12-29 18:56:25 Autor: ***
---.adsl.inetia.pl
No tak, jak zwykle......
Znowu telenowela.....
No i paru znowu się podjarało jak ten durny tomaszek z wujka google....

A tymczasem w innych produktach made in pesa pękają ramy wózków.....

Brawo....
2015-12-29 19:41:45 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Komentator:
""Tak zaawansowanego technicznie pociągu do tej pory w Polsce nie produkowano".
Ach ten Pudelek kolejowy... Duzo wam z Bydgoszczy placa?
Ciekawe co jest w tym pociągu tak nowoczesne, że jeszcze w Polsce nie spotykane? Moze zabudowane rolety okienne, ktorych nie ma w Flircie? Haha"
Bardzo przepraszam, ale takie rolety już są w Impulsach dla zachodniopomorskiego oddziału PR. ;-)

@cts
Gama SU160-001 śmiga w Euronafcie Trzebinia.

@GFM
A te wymiany to kwestia niesprawności samego pantografu czy może stanu trakcji?
2015-12-29 20:16:59 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Luca:
"Bardzo przepraszam, ale takie rolety już są w Impulsach dla zachodniopomorskiego oddziału PR. ;-)

@cts
Gama SU160-001 śmiga w Euronafcie Trzebinia.

@GFM
A te wymiany to kwestia niesprawności samego pantografu czy może stanu trakcji?"
Na tyle biegły to ja nie jestem. Na pewno coś się wydarzyło.
Na jednym z nich (zdemontowanych) widziałem brak ślizgacza oraz ślady tarcia i spawania zarazem
na kolejnym znacznie niższym elemencie konstrukcyjnym.
Znaczy po odpadnięciu ślizgacza sieć opadła niżej i tak trochę było jechane.
Na drugim uszkodzenia były mniejsze, ale też sporego kawałka ślizgacza brakowało.
2015-12-29 20:39:58 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
"Wciąż możliwe jest jednak wydłużenie tras pociągów do Chełma, Zakopanego, Wisły i Jeleniej Góry." Możliwe?! Przecież podobno do Jeleniej Góry mają jeździć od marca.
2015-12-29 20:48:20 Autor: Nemo
---.dynamic.chello.pl
... a WiFi miało być od marca.

Jak mówią, że nie będzie, to nie będzie.
Jak mówią, że będzie, to mówią.
2015-12-29 20:59:19 Autor: fin
---.centertel.pl
No to w Newagu zaloba!!! Pesa rulez. I jak Wy teraz wygladacie panowie Konieczek, Michalik i Jakubas. Nawet rzad oficjaknue Was nie popiera. Donosiciele umilowani.
2015-12-29 21:05:48 Autor: pesofilo
---.dynamic.chello.pl
Buahahahaha
Sukces zajebisty. Pierwszemu z trudem odebranemu składowi niezgodnemu z SIWZ udało się pokonać niespecjalnie długą trasę z jedynie niewielkim opóźnieniem.
Sukces na miarę Pesy.

Ciekaw jestem jak wyglądałaby sprawa tych składów gdyby nie tak bardzo cisnące terminy odbiorów wynikające z obaw o utratę dofinansowania.
Bylibyście panowie z Bydgoszczy w ciemnej dupie...
2015-12-30 02:11:55 Autor: Gucialski
---.146.130.193.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
I co, ch... was wszystkich strzelił palantów, że jednak Pesa dała radę, co?
Hahaha, a niech was ściska cwoki jedne.
2015-12-30 10:40:24 Autor: lupus71
---.internetdsl.tpnet.pl
Oblodzenie trakcji?
2015-12-30 15:49:17 Autor: Cezarski
---.dynamic.chello.pl
Oj dała pesa dała...
Pracownicy ręcznie człony przepychali przez halę uruchomień.
To co się tam dzieje to się nazywa "kreatywna księgowość i obrót magazynowy".
Oby nikt za to nie beknął bo dofinansowanie pójdzie się...
2015-12-31 08:19:46 Autor: Elżbieta B.
---.adsl.inetia.pl
Ale jaja!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5