NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dart pojechał 200 km/h

| Pesa 03.06.2015 225

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-03 14:06:05 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Nigdy dotąd tak szybko nie prowadziłem pociągu – mówi maszynista Artur Wesołowski."

Niektórzy maszyniści IC (BZW i BZK) prowadzą pociągi z taką prędkością na co dzień. Nie ma się czym ekscytować. Czekamy na obiecane 250 km/h (275 w testach).
2015-06-03 14:07:17 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Jak kretyński prędkościomierz z kreskami przy zupełnie niewiadomo skąd wziętych prędkościach
2015-06-03 14:35:40 Autor: Jaahquubel
---.10.33.71
@analityk kuuper van basten
Spostrzegawczy jesteś.
Wygląda na podrasowany (przeskalowany) prędkościomierz dla Vmax=200 km/h.
2015-06-03 14:37:57 Autor: hubert
---.centertel.pl
Lubię to! Bardzo obiecujące początki tego modelu, oby tak dalej.
2015-06-03 14:41:03 Autor: Wuj
---.tktelekom.pl
@analityk kuuper van basten

"Czekamy na obiecane 250 km/h (275 w testach)"

No to chyba sobie jeszcze poczekacie... ;)
2015-06-03 14:46:32 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.72.124.98
Na ostatnim zdjęciu na wyświetlaczu stoi jak wół: Vmax 250kmh
2015-06-03 14:53:20 Autor: xmen73
---.dynamic.chello.pl
Jeśli ten prędkościomierz tak ma wyglądać w normalnej eksploatacji to Panowie Maszyniści chylmy czoła, przed Alstomem. W ED250 ten gorszy ma podziałkę co 5km/h. Pesa robi co 6 km/h. Normalnie szkoda, że w milach nie został wyskalowany.
2015-06-03 14:54:58 Autor: krecik
---.static.ip.netia.com.pl
Dla wszystkich pieklących się na zaś.
Na bazie tej konstrukcji dopiero powstanie pojazd na 250km/h jazdy ciągłej, aktualny ma mieć wymaganie 160, z czego 10% ponad musi minimum pojechać co już osiągnął.
2015-06-03 14:56:35 Autor: Eitu
---.static.ip.netia.com.pl
Cieszy, że w Polsce w końcu robią takie pojazdy. Gratulacje i powodzenia przy projekcie. Czekamy na skład 250 ! I oby infrastruktura do tego dorosła.
2015-06-03 14:57:30 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czołowy producent nie dał rady Newagowi ? Testy do powtórki :-)
2015-06-03 15:10:03 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
Brawo!!!
To już prędkość KDP - powyżej 190 km/h...
2015-06-03 15:17:05 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
czyli zaprojektowany w Polsce pojechał!!!!!!!!!!
na więcej nie kupili to po co ma szybciej jechać
jak kupią na 250 to pojedzie 300 i już
2015-06-03 15:43:00 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Pojechał 200 km/h? Fajnie. Oby trzymał 98% współczynnik w ruchu...to jest priorytet dla prototypu...i IC:-)
2015-06-03 15:54:19 Autor: wojtus
---.183.143.249.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Słabo, 611M szybciej pojechał
2015-06-03 16:02:48 Autor: Młodszy kolejarz
---.dynamic.gprs.plus.pl
W latach 80tych lub 90tych lokomotywe EP05 udalo sie rozpedzic do 200 km/h, wiec nie ma sie co podniecać. Na stronie konkurencji jest filmik z przejazdu Darta. Widac jak "nie czuć wibracji" i to do tego stopnia, że w pewnym momencie film jest spowolniony zeby dobrze bylo widac prędkość , chyba że operator kamery byl "na głodzie" ;) Każdy kto choć przez chwile pomysli, że PESA moze dogonic doświadczoną konkurencję, niech natychmiast weźmie zimny prysznic! Już niedługo życie zweryfikuje który pociąg jest lepszy, jak zwykle bedzie to ten o którym mówi sie najmniej. Nie mam tu na myśli Pendolino, bo każdy kto jechał lub prowadził ten pociag wie że to "wyższa półka".
2015-06-03 16:14:44 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@soad1
Popieram komentarz i gratuluje Bydgoszczy!
2015-06-03 16:17:49 Autor: dd
---.dynamic.chello.pl
@ Młodszy kolejarz
Trzeba być niezłym tłukiem aby w zwykłej informacji o przejeździe Darta zgodnej z otrzymanymi pozwoleniami na 200km/h doszukiwać się drugiego dna. Nawet taka biedna wersja Acactus plus ma bdb zestrojony układ jezdny, w Darcie na pewno nie będzie gorze. Wręcz przeciwnie. Jak masz z tym problem, zgłoś się do specjalisty - pomoże, a nie lecz swoich problemów ośmieszając się publicznie. Zwyczajnie przykro to czytać.
2015-06-03 16:25:33 Autor: MR
---.dip.cf.ac.uk
Szczere gratulacje. A tyle było tutaj pitolenia, że nigdy nie osiągnie 200km/h...
2015-06-03 16:42:37 Autor: RailwayFan
---.dynamic.gprs.plus.pl
W pełni zgadzam się z opinią :-)
2015-06-03 16:44:36 Autor: railwayman
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post soad1:
"czyli zaprojektowany w Polsce pojechał!!!!!!!!!!
na więcej nie kupili to po co ma szybciej jechać
jak kupią na 250 to pojedzie 300 i już"
W pełni zgadzam się z opinią, gratulacje dla PESA Bydgoszcz :-)
2015-06-03 18:18:51 Autor: wejuhc
---.38.108.16.internetia.net.pl
Dlaczego tego pojazdu nie prowadził jedyny słuszny maszynista? ;)
2015-06-03 18:24:13 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@wejuhc

Może dlatego, że maszyniści z IC - mówiąc eufemistycznie - nie pałają miłością do wyrobów Pesy.
2015-06-03 18:51:23 Autor: gość
---.adsl.inetia.pl
Szkoda, że nie pokazali nocnych zdjęć z zewnątrz, bo zdjęcia panów przy komputerze w ciągu dnia pojawiły się już wcześniej w sieci. Pokazanie prędkościomierza bez otoczenia, okablowania etc. jest mało wiarygodne.
2015-06-03 19:27:07 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post podrozny113:
"Czołowy producent nie dał rady Newagowi ? Testy do powtórki :-)"
Zauważ, że Dart mimo wszystko jest cięższy od ED78 ;)
2015-06-03 19:55:26 Autor: ave ja
---.opera-mini.net
To bardzo ciekawe, bo PESA we wszystkich mediach dla ciemnego ludu twierdzi że Daru jest na 250 i dorównuje Pendolino. Czyli tutaj siedzą cicho, a laikom po prostu kłamią. Po drugie, to bardzo ciekawe na podstawie jakich to przepisów prototypowy pojazd w wyjeżdża od razu prosto z fabryki bez żadnych testów i dopuszczen, i to nie jako manewr na stacje, ale na szlak jechać 160! Ale wiadomo z kim ma koneksje polityczne PESA, i jak widać kiedy trzeba to PLK zrobi wszystko co im każą, nieważne czy to bezpieczne i że przepisy w ogóle takiej możliwości nie dopuszczają.
2015-06-03 20:43:34 Autor: Młodszy kolejarz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Do Ave Ja
Byc moze dlatego ze Dart to tak naprawde Elf z nowym przodem. Żeby nie było znów że jest to jakaś zlosliwosc z mojej strony- tak to poprostu wygląda.
2015-06-03 20:59:18 Autor: ahahahahaha
---.static.ip.netia.com.pl
@Młodszy kolejarz

Zupełnie inna konstrukcja, zupełnie inna wysokość podłogi, zupełnie inne parametry trakcyjne, zupełnie inne założenia wstępne do obliczeń. Tacy laicy jak ty nazwą wszystko co ma koła i oka Elfem bo jakże inaczej. Właściwie Pendolino to też elf z innym czołem. Bzdury piszecie a nigdy nie mieliście styczności z projektowaniem. Wieżowiec to tez kamienica tylko z inną wysokością i innymi drzwiami. Sami gimnazjaliści.
2015-06-03 21:12:31 Autor: Janusz z Mełty
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ave ja, młodszy kolejarz

Jesteście siebie warci.
Do PESY mi bardzo daleko, ale Dart to nie jest elf z innym czubem. Idąc tym tropem to można powiedzieć, że wszystkie nowe pociągi to Pendolino lub TGV.

Pesa nie twierdzi, że DART jest na 250 km/h. Gdyby taki zbudowali, byliby idiotami, bo ponieśliby olbrzymie koszty, za które nikt im by nie zapłacił.

A jak twoim (ave ja) zdaniem uzyskać dopuszczenie pociągu, który jeszcze takiego nie posiada? Uważasz, że nie ma na to procedur?
2015-06-03 21:40:42 Autor: Młodszy kolejarz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Oj spokojnie spokojnie. Ja z projektowaniem nie mam nic wspolnego, ja tymi pociagami jezdze. Zaden nowy pociag/pojazd nie jedzie na testy do Zmigrodu o wlasnych silach i pierwszych testow nie zalicza na czynnych torach szlakowych , z wyjatkiem wlasnie Darta. Wiec niech ktos z fachowcow od projektowania oswieci mnie jak to mozliwe w przypadku calkowicie nowego pociagu?
2015-06-03 22:17:25 Autor: Noras91
---.rev.pro-internet.pl
Czyżby o pana VEL Budzik chodziło;-)?.
2015-06-03 22:23:43 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Młodszy kolejarz :
"Oj spokojnie spokojnie. Ja z projektowaniem nie mam nic wspolnego, ja tymi pociagami jezdze. Zaden nowy pociag/pojazd nie jedzie na testy do Zmigrodu o wlasnych silach i pierwszych testow nie zalicza na czynnych torach szlakowych , z wyjatkiem wlasnie Darta. Wiec niech ktos z fachowcow od projektowania oswieci mnie jak to mozliwe w przypadku calkowicie nowego pociagu? "
Nieprawda. Pierwsza lokomotywa z napędem asynchronicznym które zresztą powstała w 1991 roku z myślą o innych krajach niż Polska i jako używana sprowadzona z Austrii ok. 10 lat temu, była testowana na magistrali wyposażonej w sbl itp. pomiędzy Tychami a Pszczyną...
2015-06-03 22:27:37 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Małopolanin:
""Nigdy dotąd tak szybko nie prowadziłem pociągu – mówi maszynista Artur Wesołowski."

Niektórzy maszyniści IC (BZW i BZK) prowadzą pociągi z taką prędkością na co dzień. Nie ma się czym ekscytować. Czekamy na obiecane 250 km/h (275 w testach)."
Dziennikarze mają dziś swój dzień. Najpierw "zepsuł" się vipowski Embraer, a teraz to :) O to ma tylko chodzić?
2015-06-03 22:29:27 Autor: fear
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo sympatyczny news. Miło zobaczyć, że polskie pociągi przekraczają 200 km/h.
2015-06-03 22:55:36 Autor: atkins
---.static.ip.netia.com.pl
@Młodszy kolejarz

Są odpowiednie procedury, przepisy i dopuszczenia. Pesa to załatwiała wcześniej. Wszystko jest zgodnie z przepisami i nie ma z tym problemu tylko trzeba odpowiednio wszystko załatwić. Widzę, że niektórzy tutaj są naprawdę dziwni. Zamiast się cieszyć, że Polacy coś zrobili to jeżdżą jak po burej su.. . Opanujcie się trochę. Elf z nowym czołem. To już nawet dziecko zauważy różnicę w konstrukcji. A co do 250 to wiadomo, że wyjściowy projekt jest na 250 ale PIC chciał na 160 więc taki dostanie. Same założenia konstrukcyjne są projektowane na 250, oczywiście tak jak napisał
@Janusz z Mełty, jest kolosalna różnica w cenie podzespołów i materiałów oraz samych testów i obliczeń na projekt pojazdu tej prędkości i dlatego kompletnie bez sensu było by ładować kasę tylko po to żeby pokazać że możemy i dać picowi w cenie pojazdu na 160. A to, że pojedzie 200 czy 220 to tylko dlatego, że jak się uprzesz to i maluchem pojedziesz 140. A, że to już nie elf to z pewnością ma pewne możliwości które pozwalają mu jechać ponad 200 - co nie znaczy, że można go normalnie eksploatować w takich warunkach bo przecież założenia są inne więc podzespoły by nie wytrzymały na dłuższą metę. tyle w temacie.

Gratulacje dla PESY jednocześnie też życzę aby NEWAG też poszedł dalej.
2015-06-03 23:07:41 Autor: Młodszy kolejarz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Lepiej wejdz pod prysznic, bardzo zimny, razem z tymi odpowiednimi procedurami :)
2015-06-03 23:12:56 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Młodszy kolejarz :
"Lepiej wejdz pod prysznic, bardzo zimny, razem z tymi odpowiednimi procedurami :)"
Te procedury są 10-razy bardziej odpowiednie od kombinowania jakby tu różnych obcych maszynistów pchać do innych krajów. W sytuacjach ekstremalnych ludzie zapominają ojczystego języka, a tu jeszcze muszą komunikować się w obcym i to konkretnie i precyzyjnie.
2015-06-03 23:25:16 Autor: FRanek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brawo PESA i NEWAG zresztą też, a Trolle niech jadą trollować do Trollandii.
2015-06-03 23:29:29 Autor: Aśka
---.153.225.190
@Młodszy kolejarz

Cieszymy się z Twoich sukcesów na makiecie H0. Tam można przepisy i procedury omijać i odpowiednich papierów na przejazd nie trzeba. Masz rację.

I żeby cie 12volt nie kopło bo już wogóle zgłupiejesz
2015-06-03 23:36:00 Autor: Aśka
---.153.225.190
@Młodszy kolejarz

[Admin: zmoderowano]

a może acatus to impuls z innym czołem? sm45 to et42 tylko krótki? en57 to pendolino tylko z innym czołem? na pewno tak jest.
2015-06-04 00:22:43 Autor: Młodszy kolejarz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dart moze byc Elfem w sensie wykorzystania wozkow, napedu, pneumatyki i innych urzadzen pokladowych. Dlatego dopuszczenie do ruchu "samodzielnego" zostalo "zalatwione" tak szybko. Zauwazcie ze pudla wagonow sa identyczne jak w elfach. Dlawik wyje tak samo glosno jak w Elfie czy ED74. Podloga, dziob, aranzacja wnetrza, dlugosc to kosmetyka. Z Poloneza tez mozna zrobic monster-truck'a, ale nie chodzi o to ze ma inny dziob, drzwi w innym miejscu, wiecej kibli, inny predkosciomierz, czy wysoko podloge. Chodzi o wykorzystanie rozwiazan w ukladzie biegowym czy napedzie, ktore (dobre czy zle) nie czynia z niego nowosci, o ktorej tyle sie mowilo na poczatku projektu. Jesli tak nie jest to czy ktos z Was slyszal o nowym pociagu wprowadzonym do eksploatacji wprost z tasmy produkcyjnej bez przynajmniej rocznych testow? Padlo chyba slowo Impuls - swietny konkurent. W tym wszystkim nie chodzi o wyglad, tylko o to jak pociag bedzie sie sprawowal. Flirt choc z przodu wyglada jak polski telewizor i jest to najnowsza generacja tej rodziny tez wykorzystuje sprawdzone rozwiazania. Tylko ze miedzy Flirtem a Elfem jest przepasc i to jest zrozumiale- doswiadczenie producentow. Dartowi nie pomoze ani Minister, ani Prezydent, ani reklama w mediach, jesli juz od pierwszego wejrzenia dostrzega sie - macie racje - znienawidzony sprzet. Ale dobrze, niech Wam bedzie, poczekajmy jeszcze troche, czas obnarzy prawde, a dyskusja mam nadzieje nie pojdzie w zapomnienie i kazdy z nas cos z niej wyciagnie. Milo bylo pogawedziec. Pozdrawiam :)
2015-06-04 07:11:47 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Młodszy kolejarz:
Pesa ma tradycje od 1851 roku (w tym miesiącu będziemy świętować 170-lecie otwarcia pierwszej linii w Królestwie Polskim). Instytut Pojazdów Szynowych z Poznania ma tradycje od 1945 roku. Stadler został założony w 1942 roku. Stadler rozpoczął produkcje taboru pasażerskiego dość późno bo w 1984 roku. GTW zaprezentowano dopiero w 1995 roku. w Polsce już w latach 70-tych budowano udane, dojrzałe itp. podwozia
i nadwozia do 200 km/h. Ówczesna kadra pracuje z powodzeniem do dziś i np. podwozie Impulsa projektował Ryszard Suwalski: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Suwalski
Warto na początek przeczytać "Nowa konstrukcja wózków BKW200 "Opolanin" do wagonów osobowych PKP"
Trakcja i Wagony nr.9/81...
2015-06-04 07:27:37 Autor: zeus04
---.133.22.13
Dwa artykuły o ZNTK Bydgoszcz zamieszczone w tygodniku kolejarza "Sygnały" w 1988 roku:
http://maxwap.pl/l/57/archiwum,sygnalow,zntk,bydgoszcz.php
Było tego więcej :)
2015-06-04 07:42:28 Autor: Xawery
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Albo on z platfusiajnych troli albo Alstom swoich wynajmuje. Że trol to pewne. A nick może sobie nawet "szef szefów kolei" wymyślić
2015-06-04 07:53:13 Autor: gosc
---.adsl.inetia.pl
Newag już dwa lata temu pojechał 211 km/h i ma pociągi z pełnym TSI w tym LOC&PAS atkinsie. Pesa jest ustawiona politycznie więc musi się o niej mówić więcej i lepiej.
Jak na Pesę, która chwali się każdym kolejnym przekazanym tramwajem to jakoś bardzo cicho wprowadzają Darta. Czekam jak Pesa pokaże wiarygodne zdjęcia z tych testów. Kto jak kto ale Pesa nie pojechała na testy prędkości bez ekipy filmowej.
Tak wyglądają testy https://www.youtube.com/watch?v=xoFFwmwZl4I
Światło w kabinie maszynisty jest trochę inne w nocy!
2015-06-04 08:07:49 Autor: zeus04
---.133.22.13
Dlaczego testy miały by być niewiarygodne? To nie jest produkt pod klienta detalicznego i bardzo rynkowego jak np. samochód osobowy. Fajnie że ktoś tym się pasjonuje, ale czym można tu zaszkodzić? Producent chciał sobie sprawdzić wiele rzeczy, a możliwość osiągnięcia jakiejś prędkości maksymalnej jest tu najmniej ważna. Wiadomo było od początku co jest potrzebne aby osiągać 200km/h i więcej i tu nie ma najmniejszego problemu.
2015-06-04 08:54:09 Autor: zeus04
---.133.22.13
Co z filmu można wyczytać? (warunki oświetleniowe były w okolicach pełni księżyca)
Rozpędzanie Darta od zera do 200 km/h trwało niecałe 3,5 minuty. Przy tym pokonano dystans w ok. 8 km. Prędkość 200 km/h była utrzymywana przynajmniej przez ok. 6 km. Moc na kołach:
- v=22 km/h w ok. 1570 kW.
- v=105 km/h w ok. 2566 kW.
- v=160 km/h w ok. 2470 kW (na uzyskanie 0-160 potrzebne było trochę ponad 1,5 minuty)
- v=200 km/h w ok. 1960 kW
2015-06-04 09:13:57 Autor: Daria
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Młodszy kolejarz

Ty jesteś najśmieszniejszym gimnazjalistą jakiego można spotkać w internecie. Notorycznie gadasz o tym, że 2 różne pociągi to to samo i wymieniasz rzeczy które widać, że są inne - wysokość podłogi zupełnie inna, rama zupełnie inna, inne wózki ... ale uparcie twierdzisz, że to to samo. Poza tym widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz bo nie na tej podstawie Dart miał pozwolenie na przejazd. Skoro się tak mądrzysz to najpierw przeczytaj przepisy kolejowe a potem się wypowiadaj. A kontynuacja Twoich bredni o układzie biegowym (pewnie nawet nie wiesz co to jest) i jedynie dźwięku jaki słyszy Twoje niemuzykalne ucho - czyli o rzeczach których nie wiesz bo nie widziałeś tych podzespołów uważasz, że to to samo. Człowieku, to że jakiśpodzespół jest wykorzystany w innym pojeździe nie znaczy, że jest to ten sam pociąg. Ty jesteś zacofanym idiotą i tyle. Wyszło by na to, że 90 procent samochodów to te same samochody bo mają te same płyty podłogowe, silniki w różnych markach samochodów bywają te same, przekłądnie, skrzynie biegów, układy kierownicze .... ale Ty bredzisz. Ciebie nie trzeba czytać, żeby zrozumieć, że masz jakiś uraz.
2015-06-04 09:19:45 Autor: Daria
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Młodszy kolejarz

pojazd nie jest tym samym pojazdem bo ma jakąś część tą samą co inny. Gdybyś wiedział, że cokolwiek projektowane z innymi założeniami wyjściowymi (już sama wysokośc podłogi) powoduje, że wszystko musisz robić od nowa, pomyślał byś tym swoim bezmózgim łebkiem, że wszystkie obliczenia są na tyle różne, że taki projekt realizuje się od początku. Zupełnie inne założenia konstrukcyjne, inna dynamika, inne rozkłady masy powodują, że kompletnie wszystko od łożysk na kołach, wózek, ramę pudła po sam czubek składu, wszystko liczysz od początku i zupełnie inaczej dobierasz podzespoły. Nazwij sie młodszy idiota bo obrażasz kolejarzy
2015-06-04 10:11:02 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
To dlaczego zarówno Pendolino jak i Flirt musiały być w pierwszej kolejności przytachane przez EU07 do Żmigrodu, i dopiero po testach tam mogły same jeździć? Sugerujecie że tylko dlatego bo producenci nei chcieli się dogadać i woleli bulić za wynajem loka na pociąg towarowy? Zwłaszcza z Flirtem, którego krótka wersja już jeździ w ŁKA?

Skoro DART to prototyp, to czy kiedykolwiek we współczesnych czasach jakiś prototyp wyjechał prosto z fabryki na szlak na szybką jazdę, bez uprzedniego tachania do Żmigrodu?
2015-06-04 10:20:56 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"To dlaczego zarówno Pendolino jak i Flirt musiały być w pierwszej kolejności przytachane przez EU07 do Żmigrodu, i dopiero po testach tam mogły same jeździć? Sugerujecie że tylko dlatego bo producenci nei chcieli się dogadać i woleli bulić za wynajem loka na pociąg towarowy? Zwłaszcza z Flirtem, którego krótka wersja już jeździ w ŁKA?

Skoro DART to prototyp, to czy kiedykolwiek we współczesnych czasach jakiś prototyp wyjechał prosto z fabryki na szlak na szybką jazdę, bez uprzedniego tachania do Żmigrodu?"
No, a jak kiedyś nie było poligonu w Żmigrodzie? (w sumie na świecie nie ma zbyt dużo takich poligonów) :)
ETR460 też nie był tam badany. Podobnie czeska Skoda serii 471 i wiele...wiele innych pojazdów. ED250 do ostatniej chyba sztuki przyciągały do Warszawy EU07 od PKP-Cargo. Nawet jak pierwsze egzemplarze zaliczyły już testy i miały pozwolenie.
2015-06-04 10:54:31 Autor: Ave nie Ja
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Ave Ja

Tory testowe to tylko nieobowiązkowe place żeby można było potestować nowe zabawki. Równie dobrze (i tak często jak i kiedyś) można to robić na normalnych szlakach przy zachowaniu odpowiednich procedur. Każdy robi jak chce, jeden ciągnie skład do Żmigrodu inny załatwia pozwolenia na przejazd na jakimś odcinku o odpowiednich parametrach - tylko tak można sprawdzić dokładnie pojazd jak zachowuje się na szlaku, tor testowy bardzo wiele wyklucza.

pozdrowienia dla tych co nie używają musku
2015-06-04 11:01:13 Autor: zeus04
---.133.22.13
Przy 22 km/h mylnie podałem nie moc na kołach a na pantografie. Na kołach przy 22 km/h było 1243 kW. Przy 13 km/h było 735 kW...
2015-06-04 11:07:10 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Ave nie Ja:
Każdy robi nie tylko jak chce, ale i umie :) Niektórym wygodnie jest działać wg. utartego schematu i jak np. wysyłał całe życie tabor na eksport w składzie pociągu, to mu tak mogło zostać :)
2015-06-04 11:50:55 Autor: Ave nie Ja
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
:)
2015-06-04 20:27:46 Autor: Janusz z Mełty
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oj, z myśleniem co poniektórych same problemy...

A co, Alstom dla ED250 miał załatwiać wszystkie papiery na zgodę na przejazd na wyjątkowych warunkach przez Włochy, Austrię, Czechy i Polskę? Po jakiego? Wystarczyło puścić jako cargo i po temacie...
2015-06-04 20:52:32 Autor: zeus04
---.133.22.13
No mógł na granicy wsiąść maszynista PKP-IC i pojechać. Mógł gdyby były odebrane, ale nie były :) Samo PKP-Cargo bardzo często swoje sprawne lokomotywy przesyła na zimno w pociągach towarowych...
2015-06-04 21:04:01 Autor: semsyk
---.dynamic.gprs.plus.pl
no ok a niby gdzie on ma taką prędkość rozwinąć?
2015-06-05 17:15:01 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Rozpędźcie Darta do 220km/h i dopiero się chwalcie.
2015-06-05 21:03:29 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Rozpędźcie Darta do 220km/h i dopiero się chwalcie."
Obawiam się ze spirala roszczeń nie skończyłaby się nawet na 300 km/h :) W 2015 roku nie mają już czasu na takie "głupstwa".
2015-06-06 13:40:43 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
Maszynista nazywał sie Wesołowski a jak nazywał sie drugi? i czy był drugi? O ile się nie mylę na torach PLK przy prowadzeniu pociągów powyżej prędkości 130 km /h powinno być dwuch maszynistów .
2015-06-08 19:08:08 Autor: icredevirrA
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Rozpędźcie Darta do 220km/h i dopiero się chwalcie."
[Admin: zmoderowano]
2015-06-09 07:12:01 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Brawo Pesa! Piękne składy i zapowiada się pełen sukces, gratulacje!
2015-06-09 21:16:58 Autor: RailWayFan
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Rozpędźcie Darta do 220km/h i dopiero się chwalcie."
Wieczny malkontent. Rozpędzili bez problemów do 200 km/h to rozpędzą i do 250 km/h jak zajdzie taka potrzeba. "Cierpliwość jest cnotą królów". Uzbrójmy się zatem w cierpliwość i pozwólmy działać specjalistom z PESA.
2015-06-11 15:14:48 Autor: pjotrek
---.play-internet.pl
Czy to, że podczas testów Dart osiągnął prędkość 200 km/h będzie miało wpływ na jego homologację? Czy oznacza to, że pojazd w przyszłości bez dodatkowej certyfikacji będzie mógł poruszać się po torach przystosowanych do takiej prędkości (o ile w ogóle powstaną)?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5