W ostatnich dniach nasiliły się awarie nowego taboru PKP Intercity. Największą liczbę awarii zaliczył Dart ED161-07 w niedzielę 17 stycznia. Skład musiał zostać sprowadzony ze szlaku, a pasażerów zabrała rezerwowa jednostka.
W niedzielę, 17 stycznia w okolicach Dąbrowy Górniczej awarii uległ skład Pesa Dart ED161-07 jadący w relacji Warszawa – Wisła. – Pasażerom zapewniliśmy przejazd składem kolei regionalnych do Katowic, natomiast z Katowic do Wisły pojechała jednostka rezerwowa ED161-09 – informuje „Rynek Kolejowy” Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. Według naszych informacji w pociągu było 40 osób.
– Czekamy na informację, co było przyczyną tego zdarzenia – mówi Czemerajda. Skład miał kolejną awarię na stacji Warszawa Grochów tego samego dnia wieczorem. Pesa przesłała pojazd na badania do Mińska Mazowieckiego, gdzie serwisowane są Darty. To producent odpowiada bowiem za utrzymanie nowych jednostek.
W ostatnich dniach otrzymaliśmy również bardzo dużo informacje na temat awarii drugiego nowego nabytku PKP Intercity – Flirta produkcji Stadlera. Tu problemy sprawiają drzwi składów. Np. w sobotę 16 stycznia drzwi nie mogły zamknąć się w IC Chemik z Gdyni do Katowic, w związku z czym doszło do opóźnienia pociągu o ok. 30 min. Dzień wcześniej jeden z Flirtów kursował z drzwiami nieczynnymi w dwóch wagonach zlokalizowanych obok siebie, co powodowało spore problemy z wejściem i opuszczeniem pociągu.
Kilka dni wcześniej problem w pociągu IC Chemik był podobny, z tym, że na jednej z bydgoskich stacji pociąg po prostu odjechał, zabierając w dalszą podróż pasażerów chcących opuścić pokład. Czytelnicy informują nas o problemach z drzwiami we Flirtach w innych relacjach.
Czekamy na stanowiska producentów w sprawie problemów technicznych obu typów nowych pociągów. Warto przypomnieć, że do serii awarii nowego taboru doszło już przed dwoma tygodniami. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji