Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czy poprawi się standard obsługi niepełnosprawnych w PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czy poprawi się standard obsługi niepełnosprawnych w PKP Intercity?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plMarek Chraniuk (po prawej), prezes PKP Intercity
Jednym z gorących tematów na kolei w ostatnich tygodniach, były skargi pasażerów niepełnosprawnych na warunki podróży. Zapytaliśmy Marka Chraniuka – prezesa PKP Intercity – jakie są szanse na poprawę sytuacji.

Prezes PKP Intercity stwierdził, że od samego początku działalności nowego zarządu PKP Intercity, czyli od trzech lat, obsługa niepełnosprawnych traktowana jest priorytetowo. Stwierdza, że ustanowiono „pewne priorytety”, wśród których było wsparcie przy przewozie osób niepełnosprawnych.

"Każdy przypadek wnikliwie analizowany"

– Dwa przypadki ostatnie powodują, że jesteśmy niezadowoleni, że to dotknęło naszą spółkę. Ale wyciągamy wnioski i podnosimy organizację na wyższy poziom. Wraz z PKP SA powołaliśmy zespół do kompleksowej poprawy obsługi osób niepełnosprawnych. Ponadto w UTK odbyło się spotkanie, gdzie przedstawiliśmy szczegółowo te zdarzenie i ich przyczyny. Wyciągamy wnioski z tego zdarzenia. Będziemy czujni w tym temacie, każdy przypadek będzie wnikliwie analizowany. Staramy się, żeby pracownicy drużyn konduktorskich i COK bardziej empatycznie podchodzili do osób z niepełnosprawnościami – powiedział Marek Chraniuk. O fatalnej podróży koleją niepełnosprawnego i jej opiekuna z Gdańska do Berlina pisaliśmy tutaj, o problemie z odprawą podróżnego z Wiednia - tutaj.

Dodatkowych przepisów nie należy się spodziewać

Jak dodaje Marek Chraniuk, nie będzie zmian przepisów wewnętrznych w celu poprawy standardu obsługi podróżnych. Nowych także nie będzie, ponieważ te, które są, wystarczają.

– Przepisy takie są od samego początku, istnieje instrukcja Br - 21 (dla zespołu drużyn konduktorskich w zakresie obsługi pociągów pasażerskich (…) PKP Intercity – dop. red.), która nakłada na drużynę konduktorską obowiązek podjęcia określonych działań. Przepisy wskazują jednoznacznie co ma robić kierownik pociągu, konduktor, jak się ma zachowywać na składzie i jakie są priorytety. Kasjerzy również są szkoleni, wiedzą jakie mają sprzedawać pasażerów, jednak czasami czynnik ludzki powoduje, że usługa ta nie jest wykonywana należycie – powiedział Marek Chraniuk.

Spółka, jak dodaje prezes, podejmuje działania, żeby eliminować patologiczne przypadki. Ze Stowarzyszeniem Integracja przeszkolono już 1500 pracowników pokładowych. Poprawę warunków podróżowania niepełnosprawnych (ale też osób m.in. z rowerami czy dziećmi) mają przynieść wagony Combo. PKP Intercity liczy, że Pesa pokaże pierwszy z tych pojazdów na jesiennych targach Trako w Gdańsku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5