NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Czy poprawi się standard obsługi niepełnosprawnych w PKP Intercity?

| Michał Szymajda 19.02.2019 20

Czy poprawi się standard obsługi niepełnosprawnych w PKP Intercity?
Marek Chraniuk (po prawej), prezes PKP IntercityFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Jednym z gorących tematów na kolei w ostatnich tygodniach, były skargi pasażerów niepełnosprawnych na warunki podróży. Zapytaliśmy Marka Chraniuka – prezesa PKP Intercity – jakie są szanse na poprawę sytuacji.
Prezes PKP Intercity stwierdził, że od samego początku działalności nowego zarządu PKP Intercity, czyli od trzech lat, obsługa niepełnosprawnych traktowana jest priorytetowo. Stwierdza, że ustanowiono „pewne priorytety”, wśród których było wsparcie przy przewozie osób niepełnosprawnych.

"Każdy przypadek wnikliwie analizowany"

– Dwa przypadki ostatnie powodują, że jesteśmy niezadowoleni, że to dotknęło naszą spółkę. Ale wyciągamy wnioski i podnosimy organizację na wyższy poziom. Wraz z PKP SA powołaliśmy zespół do kompleksowej poprawy obsługi osób niepełnosprawnych. Ponadto w UTK odbyło się spotkanie, gdzie przedstawiliśmy szczegółowo te zdarzenie i ich przyczyny. Wyciągamy wnioski z tego zdarzenia. Będziemy czujni w tym temacie, każdy przypadek będzie wnikliwie analizowany. Staramy się, żeby pracownicy drużyn konduktorskich i COK bardziej empatycznie podchodzili do osób z niepełnosprawnościami – powiedział Marek Chraniuk. O fatalnej podróży koleją niepełnosprawnego i jej opiekuna z Gdańska do Berlina pisaliśmy tutaj, o problemie z odprawą podróżnego z Wiednia - tutaj.

Dodatkowych przepisów nie należy się spodziewać

Jak dodaje Marek Chraniuk, nie będzie zmian przepisów wewnętrznych w celu poprawy standardu obsługi podróżnych. Nowych także nie będzie, ponieważ te, które są, wystarczają.

– Przepisy takie są od samego początku, istnieje instrukcja Br - 21 (dla zespołu drużyn konduktorskich w zakresie obsługi pociągów pasażerskich (…) PKP Intercity – dop. red.), która nakłada na drużynę konduktorską obowiązek podjęcia określonych działań. Przepisy wskazują jednoznacznie co ma robić kierownik pociągu, konduktor, jak się ma zachowywać na składzie i jakie są priorytety. Kasjerzy również są szkoleni, wiedzą jakie mają sprzedawać pasażerów, jednak czasami czynnik ludzki powoduje, że usługa ta nie jest wykonywana należycie – powiedział Marek Chraniuk.

Spółka, jak dodaje prezes, podejmuje działania, żeby eliminować patologiczne przypadki. Ze Stowarzyszeniem Integracja przeszkolono już 1500 pracowników pokładowych. Poprawę warunków podróżowania niepełnosprawnych (ale też osób m.in. z rowerami czy dziećmi) mają przynieść wagony Combo. PKP Intercity liczy, że Pesa pokaże pierwszy z tych pojazdów na jesiennych targach Trako w Gdańsku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42837)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42837)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5