W całej Europie, również w Polsce, dynamicznie od kilku lat rozwija się społeczeństwo obywatelskie. Tworzą się ruchy miejskie, lokalne stowarzyszenia czy tzw. „organizacje jednej sprawy”, które walczą z konkretnym problemem, a osiągnąwszy efekt ulegają samorozwiązaniu. Okazuje się, że te tendencje wpływać mogą również na rynek taboru kolejowego.
Choć kolej jest uważana za środek transportu najbardziej przyjazny środowisku, to często spotyka się z zarzutami generowania nadmiernego hałasu. Temat jest na tyle istotny dla wielu środowisk, że w niektórych krajach trwają już dyskusje związane ze zmianami jakie należy wprowadzić aby zredukować poziom hałasu kolejowego. Wiąże się to jednak z poważnymi inwestycjami w modernizację lub wymianę taboru, co z kolei napotyka na opór przewoźników podkreślających iż jest to kolejny czynnik obniżający konkurencyjność transportu kolejowego względem dróg.
O tym jak przebiegał ten proces debaty w Niemczech i jakie wnioski wynikają z niego dla przewoźników, producentów i społeczności lokalnych podczas marcowego Europejskiego Forum Taborowego opowie Jolanta Skalska ze stowarzyszenia Allianz pro Schiene, zrzeszającego ponad 130 przedsiębiorstw związanych z niemiecką branżą kolejową.
Sprawdź program i możliwości rejestracji.