W dniach 1 lipca oraz 1 sierpnia bieżącego roku powołano do zarządu firmy Solaris Bus&Coach łącznie czterech nowych członków. - Doświadczona kadra zarządcza wesprze innowacyjnego producenta autobusów, trolejbusów i tramwajów w dalszym rozwoju - ogłosił Solaris w komunikacie.
Od pierwszego dnia lipca 2012 roku członkiem zarządu Solarisa odpowiedzialnym za finanse, zakupy i inwestycje jest Zbigniew Palenica. Ma on również doradzać firmie w zakresie pojazdów szynowych. Zbigniew Palenica to doświadczony menedżer branży transportu publicznego z ponad 16-letnim stażem pracy w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie, z czego dziewięć lat jako członek zarządu do spraw finansów. Od lat aktywnie działa również w Izbie Gospodarczej Komunikacji Miejskiej (IGKM) oraz - na stanowisku Wiceprezesa Zarządu - w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Transportu Publicznego (UITP).
Z kolei z początkiem sierpnia w skład zarządu podpoznańskiego producenta weszły trzy osoby od wielu już lat związane z Solarisem. Wszystkie pełniły do tej pory funkcje dyrektorów w podległych im działach i niezmiennie pozostają odpowiedzialne za swoje dotychczasowe obszary, lecz już w randze członka zarządu.
Małgorzata Olszewska została członkiem Zzarządu odpowiedzialnym za sprzedaż i marketing. Od 2004 roku pracuje w Solarisie zarządzając sprzedażą, przygotowaniem ofertowym, marketingiem, oraz zagranicznymi przedstawicielstwami firmy. Paweł Kaczalski, od 15 lat związany z firmą, odpowiada w Zarządzie za sprawy produkcji, a Dariusz Michalak, również od 15 lat w Solarisie, za obszar badań i rozwoju.
- Wraz z powołaniem nowych członków zarządu dajemy wyraz zaufania wobec kompetencji i zaangażowania osób od lat związanych z naszym przedsiębiorstwem, współtworzących sukcesy ostatnich lat - mówi Solange Olszewska, prezes zarządu i współzałożycielka firmy.
Zarząd firmy Solaris Bus & Coach S.A. składa się obecnie z siedmiu osób. Nowo powołani dołączyli do Solange Olszewskiej, prezes zarządu, Heleny Krystyny Woźniak, odpowiedzialnej za sprawy personalne oraz Martina Grubera odpowiadającego za obszar After Sales.