NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

CZT: Plan priorytetów małopolskiego RPO pomija kolej

| kch, Rynek Kolejowy 26.08.2014 102

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-08-26 14:37:38 Autor: Kryniczanin
---.204.167.255.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Witamy w krainie gdzie wstyd mieszkać i gdzie liczy się tylko i wyłącznie miłość do busiarzy i samochodów.

Jako mieszkaniec tego śmiesznego regionu wstyd mi że istnieje. Tutaj na 1 miejscu jest bożek 4 kółek.
2014-08-26 14:42:39 Autor: sunday
---.beskidmedia.pl
Całkowicie antykolejowe władze samorządowe z marszałkiem Sową na czele;

Oby w nadchodzących wyborach zmieniły się władze, pytanie pozostaje takie czy hipotetycznie nowe władze będą mogły zmienić stosunek środków w podziale kolej - drogi.
2014-08-26 14:47:13 Autor: druzyno
---.dynamic.chello.pl
Mi sie wydaje, że w pewnej mierze wynika to ze złych doswiadczen jakie ma MW wzgledem RPO. Wyłożyli kilkadziesiat mln zł na linie Stroze-Tarnow, czasowego efektu brak, a PLKa obiecywała 15 minut krócej. No to Sowa widzi, że efektow nie ma mimo dziesiatek milionow zlotych. No to drugi raz juz nie da.
2014-08-26 14:55:30 Autor: Kryniczanin
---.204.167.255.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post druzyno:
"Mi sie wydaje, że w pewnej mierze wynika to ze złych doswiadczen jakie ma MW wzgledem RPO. Wyłożyli kilkadziesiat mln zł na linie Stroze-Tarnow, czasowego efektu brak, a PLKa obiecywała 15 minut krócej. No to Sowa widzi, że efektow nie ma mimo dziesiatek milionow zlotych. No to drugi raz juz nie da."
Ok masz rację klęska, podobnie z Wieliczką (wypędzenie kolei z miasta) jednak czemu nie ma "okrągłego stołu" gdzie PLK poda swoje deklaracje, UM żądania i dojdą do jakiegoś kompromisu. Tylko nie bo nie i tyle. Czemu olewa się ciepłym moczem konsultacje rozkładowe gdzie wygrały Gorlice, czemu nie zrobić pierwszego kroku i rewitalizować Wilczyska (Stróże SR4 z czego co pamiętam ) - Gorlice Zagórzany - Gorlice.
2014-08-26 14:58:07 Autor: Samochodziarz
---.158.217.43.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
I bardzo dobrze! Kolejarczyki same strzelaja sobie w stope. Niech zyje motoryzacja.
2014-08-26 15:31:51 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Małopolska nie potrafi zrobić kolei. Mając pojazdy niskopojemne wystarczyło tylko trochę pomyśleć. Niewielkie inwestycje - prócz łącznic "zakopiańskich" jeszcze łącznica do Gorlic od strony Kogutowa. Do Krynicy może śmigać po za szczytem EN81, podobnie do Gorlic (nie Zagórzan), czy róznych innych Wadowic. A linia Chabówka - Nowy Sącz? Krakowskie SA132 jeżdżą gdzieś nad morzem, zamiast po regionie. Niepołomice? Dawno zaorane, a w sam raz na kolejkę rębibusową...

Do sąsiednich województw? Po co... Kraków - Katowice, Kraków - Rzeszów czy Kraków - Kielce. Lepiej zwalać na niekończące się remonty (a nawet te nie zaczęte) niż jeździć. Słowacja? A po co - niech ludzie busami jeżdżą...
2014-08-26 16:39:07 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Małopolska - jeden z najatrakcyjniejszych rejonów turystycznych w Polsce, z bezcennymi walorami przyrodniczymi, gdzie powinno stawiać się na ekologię, a jednocześnie taki zaścianek komunikacyjny. Wstyd, żenada. Kiedy wreszcie Komisja Europejska weźmie się za tych skorumpowanych bandytów w małoPOlskim samorządzie?
2014-08-26 16:39:09 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Pan Sowa wszystko w baku chowa...
Liczy się obwodnica w każdej wiosce ... i bus w rozkładzie "jak wypole to pojade".
Zacofane powinno być pokazywane ludziom z całego cywilizowanego świata... jak nie powinien wyglądać transport publiczny...

Wstyd, żenada dno, muł i wodorosty. Pomijam Kraków, bo ten sobie poradzi. Budowane są linie tramwajowe, jakoś mozolnie, ale to idzie... Mówi się o metrze, w ramach PPP jeżeli ruszyłaby budowa, to ta spije większość dotacji z programów dofinansowania z UE na kolej. Pamiętać należy że między Nową Hutą a Krakowem nie ma jako takiej linii kolejowej, tylko obwodowa zdala od osiedli... więc metro ma sens.

Co do reszty linii kolejowych w MŁP to kolejka aglo. w wieku dziecięcym, sklei się pierwsza linia z Wieliczki - KR.GŁ - AIR Port Balice. W planach do Tarnowa, Trzebini...
Niepołomice ? - tu by się dzisiaj mieszkańcom tej miejscowości kolejka przydała, niestety zaasfaltowano tory 20 lat temu, podobnie do Kocmyrzowa. Reszta, szkoda gadać, przydałaby się kolejka aglo. w Nowym Sączu, bo samochodów coraz więcej...
2014-08-26 17:57:57 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Platfusiarskopisuarowa banda zapomniała z swoim namiestnikiem ,że są wybory, można ich teraz od spawać od koryta napełnianego przez właścicieli blacho smrodów.
2014-08-26 19:08:35 Autor: hahaha
---.g-net.pl
Pan Sowa ma miłość do samochodów i busiarstwa w genach:

"Tankujący Graś i brat ksiądz


Najprostsza teoria losów Marka Sowy głosi, że trafił z malutkiego Bobrka pod Oświęcimiem do wielkiej polityki, bo na prowadzonej przez niego stacji benzynowej tankował swe stare audi Paweł Graś, obecny rzecznik rządu, zaufany premiera Tuska. Druga, równie nośna hipoteza zakłada, że okna i drzwi na świat otworzył Markowi starszy o dwa lata brat Kazimierz, dziennikarz i jeden z najbardziej znanych księży w Polsce, nieformalny rzecznik "Kościoła łagiewnickiego" (regularny gość TVN, co w "Kościele toruńskim" stygmatyzuje... na amen), dyrektor stacji telewizyjnej Religia.tv."


http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3265592,marszalek-sowa-wol-roboczy-tuska-na-malopolskich-wlosciach,id,t.html
2014-08-26 21:19:31 Autor: hahaha
---.g-net.pl
Panu Sowie należy przesłać ten sam komunikat, co marszałkowi podlaskiemu, moze wtedy do niego cośdotrze:
"Warto dodać, że Strategia Zrównoważonego Rozwoju Unii Europejskiej (Göteborska) z 2001 r. ustanowiła cel, aby udział transportu drogowego w 2010 nie przekraczał poziomu z 1998 roku, co kraje EU-15 spełniły.

W związku z tym uważamy, że jeżeli województwo podlaskie nie chce realizować polityki Unii Europejskiej, to nie powinno również korzystać z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej."

http://www.rynek-kolejowy.pl/51325/czt_trwa_likwidacja_kolei_w_woj_podlaskim.htm
2014-08-26 22:50:53 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
" W związku z tym uważamy, że jeżeli województwo podlaskie nie chce realizować polityki Unii Europejskiej, to nie powinno również korzystać z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej."

Dokładnie. Ponadto powinno zwrócić fundusze wykorzystane dotychczas za wszystkie lata, w których nie realizowało polityki UE dot. zrównoważonego podziału środków.
2014-08-27 07:19:54 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Lecą sobie w kule, co innego obiecują, a co innego realizują. Liczy się tylko ich swoje widzi mi się, a nie żadne strategie rozwoju zrównoważonego transportu. Banda nierobów.
2014-08-27 09:50:14 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Jestem w stanie uwierzyć, że lobby busowe tam skutecznie dba by kolei była deptana.

...a takie przypadki jak właściwie nieskuteczny remont Stróże - Tarnów to szczyt absurdu.

Jednakże, za taki sam absurd uważam uruchamianie pociągów (dotowanych!) TLK do Zakopanego bez integracji taryfowej Regio, z jakimiś cenami z kosmosu (mimo pseudo-promocji), czy też uruchamianie Regio...z Krakowa do Zakopanego z postojem na każdej stacji. To psuje ofertę. Powinno być do Suchej Beskidzkiej jako przyspieszony, tu tylko pociągi Kraków - Sucha Beskidzka obsługiwałyby każdą stację. Podobnie Krynica.

2h przerwy w szczycie na Kraków -Miechów - Sędziszów?
Jeśli tak się stanie (przed nadmierne! premiowanie dalekobieżnych) to będzie kolejny etap niszczenia kolei w regionie.


Kończąc te marudzenie - największy problem to i tak sposób ustalania stawek PLK - który preferuje (i na krótką metę nagradzadza!) likwidację połączeń - mimo, że to w skali kolei jako całości daje _zero_ oszczędności (ok, poza kosztami energii) a niszczy ofertę i w praktyce powoduje, że przestaje ona mieć sens. (3 nawet 4 pary dziennie to zabawa nie mająca sensu - może jedynie rozsądne na jakieś turystycznej linii kolejowej)
2014-08-27 10:46:41 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@Kflik
Odnośnie absurdu pociągów do Zakopanego dodam jeszcze, że Regio Kraków Gł-Zakopane jedzie od 3:59 do 4:03. TLK Korczak jedzie 4:12, TLK Podhalanin aż 4:18. A Regio staje na wszystkich przystankach i zjeżdża jeszcze do Rabki i mimo tego wyrabia się szybciej niż pospieszny. Korczak tylko raz w tygodniu. Inne TLK tylko nocne. Brak skomunikowania Regio z TLK przyjeżdżającymi do Krakowa np Ustroniem czy Kingą. I jak tu nie oprzeć się wrażeniu, że lobby busiarskie nie maczało w tym palców? O muchowozie pseudoEIC Tatry już nie wspomnę.
2014-08-27 11:54:22 Autor: Danan
---.dynamic.chello.pl
Mam nadzieję, że ciocia Unia odrzuci projekt.
Tu naprawdę jest co robić. Na wielu liniach przydałoby się zainstalowanie świateł/szlabanów na przejazdach, żeby pociągi nie musiały zwalniać. Już nie mówię o kompletnym remoncie niektórych odcinków...
2014-08-27 13:37:56 Autor: rozsądny
---.centertel.pl
Dwie perspektywy dla Małopolski odnośnie 2020 roku pod kątem kolei. Ruch pociągów odbywa się tylko na linii E30 do Balic i Sędziszowa. Zakopianka tylko dla ruchu dalekobieżnego, Oświęcim, Wadowice odcięte od świata, do Krynicy dojeżdża tylko 1 sezonowy dalekobieżny... - tak może być ale nie musi. W wariancie pesymistycznym Małopolska i Podlasie będą najbardziej zacofanymi regionami komunikacyjnymi Polski. Z Krakowa do Zakopanego busy będą kursować co 5 minut, a w Krakowie powstanie 10 nowych dworców dla busiarzy... Druga możliwość to odsunięcie od władzy miernoty która teraz rządzi województwem. Może dzięki temu uda się zatrzymać proces degrengolady tego województwa.
2014-08-27 13:50:07 Autor: NIE DLA WŁADZ WOJEWÓDZTWA!
---.146.139.71.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wybory za pasem. Trzeba odsunąć od władzy obecnych włodarzy, dla których LICZĄ SIĘ TYLKO BUSY. Cały departament transportu do natychmiastowej wymiany! Miejmy nadzieję, że UE zablokuje debilne i szkodliwe pomysły władz Małopolski. Niszczenie kolei w najlepsze, przy niesamowitym rozwoju burakowozów. Zresztą nawet tego nie potrafią sensownie rozwijać, wszystko to prowizorka i wolna amerykanka. A redakcja "Rynku Kolejowego" niech wreszcie nieco (o ile może i wydawca pozwoli) zainteresuje się tym, co wyrabia się w Małopolsce.
2014-08-27 22:06:19 Autor: qw
---.free.aero2.net.pl
O to małopolskie moze sobie podac łape z sasiadujacym ślunskim - rownie kolejowo nieudolnym, gdzie m.in. w ramach zapewnienia "nowej jakosci" jezdzi sie spaliniakami pod drutem, czy dzierzawi kible od przewozow regionalnych za ciezka kase. W slaskim RPO rowniez pominieto kolej, postawiono na drogi.
Skoro sa plany wsplpracy gospodarczej, czyt. Krakowice, jak widac ciągnie swoj do swego. Bue hłe hłe hłe.
2014-08-28 14:02:32 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Jak to zwykle w Małpopolsce: Szacher-Majcher, byle tylko stołek dla Rębibusa twardo stał.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5