Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Częstochowa: Tramwaje są cichsze dzięki smarownicom

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dw, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Częstochowa: Tramwaje są cichsze dzięki smarownicom
Mieszkańcy bloku przy ul. Bohaterów Katynia mogą już spać w ciszy, a w upalne lato swobodnie otwierać okna, bo tramwaje jeżdżące od 2012 r. właśnie przestały piszczeć na ostrych łukach pod ich domem. Dzięki zaangażowaniu aktywistów zamontowano smarownice torowe.

Hałasujące tramwajowe koła trące o szyny były przyczyną protestów mieszkańców bloku przy ulicy Bohaterów Katynia 52. Mieli oni sporo racji, ponieważ tramwaje przed ich domem dwukrotnie skręcają o 45 stopni. Mimo, że sami zaznaczali, że nie są przeciwnikami samego tramwaju, to zarządca komunikacji – Miejski Zarząd Dróg i Transportu – wykorzystał tę sytuację do przeprowadzenia cięć kosztem transportu tramwajowego. Pomimo pierwotnych założeń rozkładowych przewidujących takt poprowadzonej tamtędy linii 3 o wartości 7,5 minuty, wskutek niewłaściwie skonstruowanej podstacji zasilającej, obniżono go do 10 minut. Po cięciach „w imię ciszy” tramwaj nawet w dni robocze miał pojawiać się co kwadrans. Paradoksalnie zaprotestowali przeciw temu sami mieszkańcy dzielnicy, którzy zorganizowali się w mediach społecznościowych. Po ich interwencji zarządca poskromił swoje plany i „ograniczył się” do częstotliwości 12 minut.

MZDiT szykował się także do likwidacji nocnej komunikacji tramwajowej. Pojazdy kolejowe piszczą na łukach przez sztywne osie zestawów kołowych. Wjeżdżając na łuk koła obracają się z jedną prędkością, ale nieadekwatną do pokonywanej odcinkowo trasy, co powoduje ich poślizg i charakterystyczny efekt akustyczny.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Zintegrowany transport

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Redakcja/inf. pras. 04 lipca 2023

Częstochowski dylemat. Remont Kucelina albo budowa Parkitki?

Zintegrowany transport

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Zintegrowany transport

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Jakub Rösler 05 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Zintegrowany transport

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Redakcja/inf. pras. 04 lipca 2023

Częstochowski dylemat. Remont Kucelina albo budowa Parkitki?

Zintegrowany transport

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Zintegrowany transport

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Jakub Rösler 05 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5