Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czeskie 810 w SKPL. Do połączeń całorocznych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czeskie 810 w SKPL. Do połączeń całorocznych
fot. SKPL Cargo.Należący do SKPL wagon serii 810 na stacji Pleszew Wąsk.
Niewielki przewoźnik sprowadził do Polski cztery wagony motorowe serii 810. Czeskie pojazdy mają wkrótce kursować na trasach z Bytowa do Lipusza i z Kętrzyna do Węgorzewa. Niewykluczone, że obsłużą także nieczynną od 2000 r. trasę Tarnów – Szczucin.

Niezależny przewoźnik operujący głównie na trasach o znaczeniu lokalnym, SKPL Cargo ze Zbierska, sprowadził do Polski cztery wagony motorowe serii 810. Dobrze znane z czeskich i słowackich szlaków „motoraki” uzupełnią skromny park taboru pasażerskiego spółki. Ma to pozwolić na bardzo istotne rozszerzenie zakresu działalności SKPL, przede wszystkim na uruchamianie rozkładowych połączeń poza sezonem turystycznym.

Wkrótce całoroczna obsługa dwóch tras

– Wczoraj polską granicę w Chałupkach przekroczył nasz pociąg transportujący cztery wagony motorowe typu M152 [serii 810] – potwierdza Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo. Wszystkie należały dotychczas do narodowego przewoźnika Republiki Czeskiej, Kolei Czeskich (České dráhy, ČD). – Obecnie pojazdy są naszą własnością – informuje przedstawiciel przewoźnika.

– Wagony te zamierzamy skierować do rozszerzenia obsługi linii typu Bytów – Lipusz czy Kętrzyn – Węgorzewo. Mamy tu na myśli oczywiście utworzenie połączeń stałych, także funkcjonujących poza sezonem letnim – zapowiada Albert Mikołajczyk. Obydwie wskazane przez niego trasy były już wykorzystywane przez pociągi SKPL, ale kursujące jedynie w wakacje. Składy zestawiane były natomiast z wagonów 102A, tzw. ryflaków.

Dostosowanie do krajowych norm droższe niż sam zakup

Wspomniane "ryflaki" mają być wykorzystywane do organizacji pociągów na innych liniach, niż "motoraki". – Wagony 102A mają świadectwo typu pozwalające na poruszanie się także po sieci PKP PLK, dzięki czemu w razie potrzeby moglibyśmy zaoferować w każdej chwili realizację połączeń kolejowych w zasadzie w dowolnej części kraju – tłumaczy przedstawiciel spółki. Dokumentacja serii 810 znacznie ogranicza natomiast możliwości ich eksploatacji.

– Pojazdy te mogą być wykorzystywane do realizacji przewozu osób, ale tylko „na sieci kolejowej funkcjonalnie wyodrębnionej z systemu kolei”, jak głosi zapis w przygotowanym przez UTK świadectwie typu – wskazuje Albert Mikołajczyk. SKPL nie zamierza dostosowywać „motoraków” do wymogów stawianych pojazdom dopuszczonym do ruchu na całej sieci. – Mogłoby to przekroczyć koszt zakupu takiego pojazdu – usłyszeliśmy.

Rozkładowe pociągi powrócą do Szczucina?

Być może nowy tabor przewoźnika pozwoli nie tylko na wzbogacenie rozkładu jazdy, ale i na rozszerzenie siatki połączeń. – Jedną z potencjalnych lokalizacji jest oczywiście linia 115 Tarnów – Szczucin – mówi Albert Mikołajczyk. – Jednak obecnie jest jeszcze zbyt wcześnie, aby operować konkretnymi datami [możliwego otwarcia ruchu] – zaznacza. Realizowany przez ówczesne PKP ruch pasażerski na tej 49-kilometrowej trasie zamknięto siedemnaście lat temu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5