Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czeski skład ComfortJet przyjechał do Poznania [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W mediach społecznościowych można zobaczyć jeden z najnowszych składów spółki České dráhy w Polsce. To ta część wagonów, które mają wejść do służby na przełomie 2024 i 2025 roku.

Skład Vectrain wyprodukowany przez konsorcjum Siemensa i Škody w Czechach kursuje w zestawieniu tymczasowym. W pociągach ComfortJet nie ma jeszcze m.in. wagonu sterowniczego czy wagonu restauracyjnego z częścią miejsc siedzących dla klasy.

Na poznańskie Franowo w ostatnich dniach zawitał skład zestawiony z pięciu wagonów i wspomnianego wcześniej wagonu sterowniczego oraz restauracyjnego. Pośród nich jest m.in. wagon z wydzieloną częścią do przewozu rowerów oraz strefą dla dzieci, która jest dość ciekawą usługą czeskiego przewoźnika. Jak wygląda wnętrze ComfortJetów możecie zobaczyć na zdjęciach w naszym portalu.

Badania przed przyszłym dopuszczeniem Vectraina w Polsce

– W siedzibie Poznańskiego Instytutu Technologicznego Łukasiewicz zostały przeprowadzone badania specyficzne dla polskiego obszaru kolejowego. Jest to związane z planowanym dopuszczeniem składu do ruchu w szeregu krajów Unii Europejskiej, w tym także do kursowania w Polsce – tłumaczy Jacek Fink-Finowicki z Siemens Mobility.

I dodaje: – Eksperci z PIT Łukasiewicz przeprowadzili wszystkie niezbędne pomiary w bardzo krótkim czasie i skład został już odesłany za granicę, by przejść kolejne badania odpowiednie dla innych obszarów kolejowych planowanej eksploatacji.

ComfortJet na czeskich torach od czerwca

České dráhy wprowadziły do ruchu skład ComfortJet w czerwcu tego roku, chociaż jak wspomnieliśmy wcześniej w tymczasowym zestawieniu. Pierwszy raz wyjechał z pasażerami 12 czerwca. Obsługiwał kurs IC 511 “Ostravan” rel. Praha hl.n. - Bohumin. Dzień później realizował kurs powrotny do stolicy Czech jako IC 510 “Ostravan”.

Przedstawiciel Siemens Mobility zaznacza, że część wagonów, które znajdują się w składzie nowego Vectraina już posiada dopuszczenie typu, jako zgodne z typem dostarczonych wcześniej 50 wagonów Viaggio dla Kolei Czeskich. – Mogą być eksploatowane z prędkością do 200 km/h już w dniu przekazania do klienta. Po uzyskaniu nowego zestawu dopuszczeń do eksploatacji wagony będą mogły być eksploatowane z prędkością do 230 km/h co sprawi, że będą bardzo konkurencyjne kosztowo względem wielosystemowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, dopuszczonych do ruchu z prędkością do 250 km/h.

Państwowy czeski przewoźnik za pojazdy zapłaciły 12,5 mld koron (2,2 mld złotych). Docelowe zestawienie tego składu to 9 wagonów (w tym jeden sterowniczy) oraz lokomotywa. Poza Czechami wagony, które dostosowane są do prędkości do 230 km/h mają być homologowane do ruchu w Niemczech, Austrii, Słowacji i Węgrzech. W przyszłości mają również kursować z Czech do Polski.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij