Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czeski motorak kursował po linii kolejowej tam i z powrotem. Bez maszynisty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-04-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czeski motorak kursował po linii kolejowej tam i z powrotem. Bez maszynisty
Fot. ms, rynek-kolejowyWagon motorowy serii 810 w środku kadru (zdjęcie ilustracyjne)
Czeska Kolejowa Inspekcja ujawniła niezwykłą sytuację, która miała miejsce w październiku 2021 roku. Pociąg bez maszynisty stoczył się ze stacji i tak kursował do czasu, aż nie zatrzymał się ze względu na wytracenie prędkości. Stanowił spore zagrożenie dla ruchu.

Jak podał czeski portal zdopravy.cz – pasażerski wagon motorowy stoczył się bez obsługi z pagórka i tak kursował (również bez pasażerów i kierownika pociągu) przez kilkanaście minut. Sytuacja miała miejsce na stacji Lochowice, pomiędzy Pragą a Pilznem, gdzie po skończonym kursie maszynista opuścił pojazd. Niestety, nie zabezpieczył go odpowiednio. Szynobus stał jednak bezproblemowo na stacji przez 40 minut. Być może w „rozruchu” pomógł mu silny podmuch wiatru.

Motorak (wagon motorowy serii 810) ruszył najpierw po torach w kierunku stacji Zadní Třebaň, rozpędził się do 52 km/h, przejechał prawie 800 metrów, po czym, na wzniesieniu, zaczął staczać się z powrotem do Lochowic. Później kursował wahadłowo, pokonując coraz mniejsze dystanse między pagórkami na linii, aż do zupełnego zatrzymania.

Inspektorzy czeskiego urzędu bezpieczeństwa zwracają uwagę, że zabrakło niewiele, by doszło do tragedii, ponieważ nie wszystkie przejazdy (na czterech ulicach) drogowo-kolejowe zdołano na czas zabezpieczyć na przejazd uciekającego motoraka. Portal zdopravy.cz poinformował, że to piąty przypadek zjazdu nieodpowiednio zabezpieczonego pojazdu ze szlaku w ciągu 5 lat lat. Jeden z nich miał jednak miejsce na zamkniętej linii toru testowego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5